Haakjes rolgordijnen achterportieren

Gestart door Noot, 21-04-2016 14:12:09

Vorige topic - Volgende topic

arjen850

Citaat van: razorx op 13-09-2018 20:07:55
Het heerst zie ik. ;D
Ik denk dat dit wel te maken is.

Een 3D tekening zal beter werken dan een scan of de scanner en de achterliggende software moeten echt goed zijn.
Ruud kwam bij me met dit topic en de vraag. Ik wil wel wat proberen te printen.

Het werk zit hem in het (over)tekenen van dit object.

Haha, reken voor mij dan ook maar een paar setjes

razorx

Het moet nog eerst lukken hoor. ;)
Als iemand de tekening kan maken of de juiste exemplaren al dan niet beschadigd maar wel compleet toe kan sturen: Graag.

volvobug

Citaat van: razorx op 13-09-2018 20:25:43
Het moet nog eerst lukken hoor. ;)
Als iemand de tekening kan maken of de juiste exemplaren al dan niet beschadigd maar wel compleet toe kan sturen: Graag.

Ik zorg dat hij bij jou komt  ;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

razorx

Citaat van: volvobug op 13-09-2018 20:59:25
Ik zorg dat hij bij jou komt  ;)
Top. Ben benieuwd naar de haalbaarheid. Zal het model in PETG en ABS maken.

volvobug

Citaat van: volvobug op 12-09-2018 19:32:32
Voilá!

Vandaag artikelnummer 9499241 ontvangen, volgens Vida het nummer van het vervangende haakje voor de rolgordijntjes achter. Waarschijnlijk het laatste "new old stock" haakje dat er te krijgen is  ;D .

Het haakje is anders dan het origineel. Of ik heb een verkeerd haakje, of het is een improvement. Het originele haakje is van (te) dun metaal dat meestal vanaf de bovenste rand begint in te scheuren. Dit haakje is duidelijk dikker en geheel van kunststof.

..
Vroeg me even af of er iemand is met een S70 met rolgordijn vanaf de hoedenplank, dat bestaat toch nietwaar? En werkt die met 2 haakjes die je in het plafond vastzet zoals dit voorbeeld hier:
?
Zo ja, hoe ziet die haak er dan uit? Vergelijkbaar met de losse die ik heb gekocht?

knip

Citaat van: volvobug op 14-09-2018 15:26:10
Vroeg me even af of er iemand is met een S70 met rolgordijn vanaf de hoedenplank, dat bestaat toch nietwaar? En werkt die met 2 haakjes die je in het plafond vastzet zoals dit voorbeeld hier:
?
Zo ja, hoe ziet die haak er dan uit? Vergelijkbaar met de losse die ik heb gekocht?

ik heb zo"n rolgordijn achterin.
ik haal het nooit los zit altijd ingehaakt.
groet

knip

Zij ruiten achter..

Achterraam...

volvobug

Citaat van: knip op 14-09-2018 15:41:14
Zij ruiten achter..

Achterraam...

Zeer bedankt! Ik had zal zo'n vermoeden. De haak die Vida opgeeft als vervanger voor de haakjes van de zijgordijnen is feitelijk de originele haak van het rolgordijn voor de S70.

razorx

Ruud was gisteravond zo aardig zijn exemplaar even te brengen. Het is nu duidelijk dat dat het hoedenplank exemplaar is en niet die voor de zijruiten.
Het hoedenplank exemplaar heeft een afstand van 10mm tussen de bevestigingsgaatjes en de zijruitversie 12mm. Daarnaast past het beugeltje van de hoedenplank versie niet in de sponning van de zijruit.

To cut a long story short: Ik print nu een exemplaar met wat dunnere wanden aan de raamkant. Nog niet voor het mooi, alleen om te kijken of het sterk genoeg is.

razorx

Het object is klaar. Nogmaals dit is alleen bedoeld als proof of concept en is daarin geslaagd.

De angst die ik had voor de stevigheid bleek ongegrond. Ook de dunne delen zijn sterk genoeg. Wat ik hier heb geprint is een gemodificeerde S70 hoedenplank versie die nu ook geschikt is voor de zijruiten.

Beter zou het zijn als ik het origineel aanpas en geschikt maakt voor 3d printen. Zie de foto van Ruud en natuurlijk die van Knip ;):

Klusje voor morgen. Wel heb ik een vraag aan jullie: Zijn de twee delen van elkaar te scheiden? En hoeft dan alleen de raamkant vervangen te worden?

volvobug

Mooi mooi  mooi Yits.  :eusa_clap:

Ja de twee delen zijn te scheiden, ik zal er morgen eentje uitboren en het raamdeel naar je sturen of brengen. alleen het raamdeel vervangen is voldoende, de greep zelf gaat nooit stuk volgens mij.

razorx

Perfect. Dan blijft de originele look intact.

classicT5

arjen850

Dat gaat snel hier zeg. Dit vind ik persoonlijk nou de leuke dingen van het forum :eusa_clap:

Mathijs89

Super gaaf dit! Was even afwezig vanwege het worden van een trotse vader 😁😁😁. Ik volgde even niet waar de beste man vandaan komt die uiteindelijk het print en teken werk nu heeft geleverd ? Ze zijn dus sterk genoeg om te gaan gebruiken ?
Ik had nog even bij kameraad en oude werkplek van der peijl gezocht in wat bakken maar kon dasr ook. Niks meer vinden .

Wat en hoe wil je het graag gaan doen met kosten etc ?