Hoe fout zoeken bij uitvallen motor?

Gestart door hoefnix, 28-04-2016 15:04:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hoefnix

Mijn T5 valt af en toe spontaan uit. Niet heel vaak maar wel altijd op ongunstige momenten. Soms lijkt het wel of er een boze geest in zit.  :evil:

Vandaag nog op de terugweg rijden we en ineens valt de motor na een paar keer sputteren zomaar uit. We rollen door en na 3x starten loopt ie weer.
Op het forum vond ik als eerste verdachte relais 103, die heb ik inmiddels vervangen door een nieuw exemplaar.

Een andere verdachte is de benzinepomp, soms wil ie niet starten en dan klinkt het net alsof er geen brandstof komt.
Voordat ik de benzinepomp vervang wil ik natuurlijk wel zeker weten of dat het probleem is.

Alleen: ik heb geen idee hoe ik moet fout zoeken bij een probleem wat er niet is als je er naar op zoek gaat. Dan start ie altijd direct....

Hoe kan ik dat het beste aanpakken?

Kan ik de benzinepomp doormeten of zoiets?

Jeroentjuh

#1
Op het moment dat die niet wil aanslaan even het ventieltje op de brandstofrail indrukken, als er dan bijna geen brandstof uitkomt kun je er haast vanuit gaan dat de brandstofpomp de boosdoener is.

Maar het kan ook een andere oorzaak  hebben natuurlijk, ontsteking, voeding, .......

Ludo


hoefnix

Ventiel op de brandstofrail en foutcodes ga ik doen.

Is er een mogelijkheid om de brandstofpomp door te meten? Bijvoorbeeld een bepaalde weerstand ofzo?