auto start niet....

Gestart door blauweroffel, 28-04-2016 15:35:33

Vorige topic - Volgende topic

blauweroffel

Ok, nu op naar t volgende:

ABS lampje blijft branden
TRACS lampje blijft ook branden

dus wrschlk ABS controller overleden. (of heel veel roest op abs sensoren of abs ring, want ook de remschijven zien bruin van de roest..)

Uiteraard brand het servicelampje ook.

Het houdt je van de straat  en zo kom ik mn vakantie wel door.

Had ik Kevin al bedankt??

BR

hilko73

ABS en TRACS lampje komt waarschijnlijk door de ABS ecu. Er zijn er meerdere hier die dat voor je kunnen repareren.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

Lammert

Branden van abs en tracs lampjes kan ook liggen aan een gaar electronisch deel van t contactslot. Vaak doen ook je knipperlichten het dan niet meer. Met wat mazzel gaan ze uit als je de sleutel een millimetertje beweegt na starten.

blauweroffel

Citaat van: hilko73 op 28-04-2016 21:25:06
ABS en TRACS lampje komt waarschijnlijk door de ABS ecu. Er zijn er meerdere hier die dat voor je kunnen repareren.

Yep, dank,  ik weet t.
Cornelis of thuur.

IK ga m er morgen uit sleutelen en opsturen.

BR

blauweroffel

Citaat van: Lammert op 28-04-2016 21:28:13
Branden van abs en tracs lampjes kan ook liggen aan een gaar electronisch deel van t contactslot. Vaak doen ook je knipperlichten het dan niet meer. Met wat mazzel gaan ze uit als je de sleutel een millimetertje beweegt na starten.

Dat ga ik voor de zekerheid ook nog even proberen.
Maar met al die brakke draden en een km stand van bijna 320k zou t me niet verbazen als de controller dood is

BR

blauweroffel

Even gecheckt, maar ri aanwijzers doen het, rommelen met contactsleutel maakt niet uit.
SRS lamp blijft ook branden.

IK zal m morgen nog eens uitlezen. (vanmorgen geen enkele melding en dat klopt dus niet)
Want ik denk dat t uitlezen ook niet lukt als de verbinding tussen TCU en ECU was verbroken.

BR

vincen tdi

Als het goed is heeft de T-5R nog een aluminium ABS controller en zijn die niet zo gevoelig voor de beruchte ABS storing.
Ik zou hem morgen eerst maar eens uitlezen en dan resetten.
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

kevinwalter

Haha, mooi!
Mijn 850R heeft 445Dkm gereden. Het lijkt echter op de eerste ABS controller. Zal me er niet zo druk over maken. Al heb ik bij mijn V70 ook al de ABS controller moeten doorsolderen met 254dkm :)

Heeft de auto lang stil gestaan? Ga, na dat je de stuurbekrachtigingsolie bijgevult hebt, even 100 meter rijden. Vaak willen dat soort storingen wel verdwijnen. Mijne gaf ook een storing na dat hij 1 jaar in de regen stilgestaan had. 100 meter gereden en de boel gereset. Niet meer voorgekomen!

ECU kon je ook niet uitlezen idd. Na het draadje gefixed te hebben wel weer!

Verwacht nu wel dat je een keertje langskomt hé :-)
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

blauweroffel

Dag Kevin,

Ik ga morgen eerst een nieuwe stekker halen bij de sloop, want de andere draden zijn ook brak en de volgende staat ook op knappen.
de bedrading komt uit een hele streng en het is wat aan de korte kant. Dus de stekker op de sloop zo dicht mogelijk bij de kabelboom afknippen en dan met krimpkous bevestigen op deze auto.
Dan stuurbekrachtingsolie er in en dan zal ik weer je tips opvolgen. Maar ik snap niet goed waarom er zo weining olie in de stuurbekrachtigingspomp zit....
De auto heeft zeker een jaar stil gestaan. Ik denk dat er nog wel veel aan moet gebeuren. Hij was bedoeld als donor (interieur) voor een 855 CY.

Als het belangrijkste is gefixed kom ik zeker even langs! Ik neem gebak of bier mee!

BR

Sbv

Mooi dat de auto loopt. Rij er eens een stukje mee. Als stuurbekrachtiging leeg is dan zal je ergens lekkage moeten zien

UserID6342

Mooi dat het ding weer loopt !

blauweroffel

Ik ben er blij mee! en dat voor een leek zoals ik. Zonder forum was dit mij niet gelukt.
De pomp van de stuurbekrachtiging wordt ook steeds stiller (zeker ook onder de indruk..)

Het is nu schijtweer, en ik wil graag verder, maar zo wordt t dus niet wat.

BR