auto start niet....

Gestart door blauweroffel, 28-04-2016 15:35:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

blauweroffel

IK heb het al in mn blog beschreven, maar die leest niet iedereen denk ik, dus hier ook maar even een probleem posten:

855 T5-R automaat start niet....

wat gebeurt er precies:
startmotor draait rond, maar motor slaat niet aan.
Al gedaan:
relais 103 check: werkt
alarm verwijderd
relais 210 check: werkt
zekering nr 2: check: is in orde
er komt wel brandstof uit het ventiel aan het eind van de brandstofrail
uitlezen: geen enkele storing.....

het lijkt er op alsof de brandstofpomp geen stroom krijgt, bi het starten kreeg deze een halve seconde stroom, nu niet meer bij startpogingen.

Kennelijk zit er nog ergens een startblokkering
of
kan het liggen aan het electrische gedeelte van het contactslot (links van het stuur)?

BR

kevinwalter

Brand je motorlampje als je hem op contact zet?
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

blauweroffel

Dit brandt :



Voor de duidelijkheid: de pijl knippert als ik m op contact heb staan

BR

Spin!

Automaat in stand D staan?

www.vm-parts.nl

blauweroffel


kevinwalter

Probleem gevonden. Het zelfde als bij mijn auto. Je ECU start niet op (Je hebt geen motorlampje op contact).

Kijk eens naar de relais boven de radiator. (Bij mij was de blauw/oranje kabel door van de rechter relais. Daardoor kreeg ik ook geen motorlampje)
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

blauweroffel

Citaat van: kevinwalter op 28-04-2016 17:28:29
Probleem gevonden. Het zelfde als bij mijn auto. Je ECU start niet op (Je hebt geen motorlampje op contact).

Kijk eens naar de relais boven de radiator. (Bij mij was de blauw/oranje kabel door van de rechter relais. Daardoor kreeg ik ook geen motorlampje)

Ik ga kijken, het is nu weer even droog

BR

blauweroffel

Dit aangetroffen, ligt hier het probleem? zoals je ziet is een kabel dus doormidden



eens kijken hoe je dit moet repareren, heel benieuwd......

BR


blauweroffel

Ik heb er een blauw vrouwtje op geknepen en deze in de grijze stekker gedaan.
Het relais er weer op geschoven. Helaas.....auto start niet.

Maar ja, als deze draden al brak zijn (want de andere drie zien er ook niet jofel uit) wellicht dat er nog meer bedrading kapot is  :(

BR

blauweroffel

Ik zit weer binnen, k*t weer.
Ik lees nog eens de bruksanwiesung van de auto, want ik rij nooit automaat en eens kijken wat er in het boekje staat.
Ik lees: als de pijl knippert dan duidt dit op een storing in de aut versnellingsbak.

Maar knippert het ook als ie op contact staat (hoort dat zo?), of hebben ze het hier over knipperen tijdens het rijden?

BR

Spin!

Bij mij knippert hij niet als hij op contact staat. Tijdens het rijden ook niet overigens. Rag die pookknop eens een paar keer van voor naar achteren en probeer het nog eens. 

www.vm-parts.nl

Lunadust

Hoi Br.

Zo te zien is de bedrading in bij dat relais erg gecorrodeerd.
Je zal de gecorrodeerde bedrading moeten vervangen tot je aan schoon koper komt. Ook de connectoeren in de stekker even controleren en eventueel vervangen.

Succes en respect voor je doorzettingsvermogen
Techneut, geen dichter.

kevinwalter

Dat is inderdaad het draadje, soldeer die maar weer vast en probeer het nog een keer.

Bij mij kon ik 10 CM koper zo uit de kabel trekken. Dus heb een stuk moeten vervangen. Na het vervangen ontwaakte het beest weer! ;-)
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

kevinwalter

Bij mij knipperde het pijltje ook. Komt door de missende verbinding tussen de ECU en de TCU.
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

blauweroffel

HIJ lOOPT :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:

Dank aan Kevin  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Maar.........................
de pomp van de stuurbekrachtiging maakt ontzettende herrie.
als ik tijd heb zal ik een filmpje er op zetten.
Vooral als je aan het stuur draait (voorzichtig een klein stukje, dan hoor je het helemaal goed.
Snap nu waarom er bij het reservewiel een flesje olie voor de stuurbekrachtiging lag (en bijna leeg....)
Nu snel een flesje halen, dezelfde kleur uiteraard

BR