speling op contactslot?

Gestart door Viper850, 31-03-2005 17:08:39

Vorige topic - Volgende topic

Viper850

Hoihoi.
Tot nu toe zeer tevree met mijn 850. Alleen is het lastig dat er speling op het contactslot zit, waardoor ik soms na het starten de sleutel een paar mm terug moet draaien. Anders gaan de elec. systemen niet aan (verlichting, clignoteurs e.d.) en blijft het abs-lampje branden.
Komt iemand dit bekend voor?
Ook wil de 850 bij het starten nog wel eens direct weer afslaan, zodat ik opnieuw moet starten. Kweenie of deze twee dingen met elkaar te maken hebben. Wel viel het mij op dat sleutelstand I (acc) en II (contact) erg dicht bij elkaar zitten, waardoor de sleutel vlak na het starten misschien te ver terug gaat.

??? ??? ???

mzzls

@®-

Het kan met elkaar te maken hebben, dat ie gelijk weer afslaat.

Heb je een grote sleutelbos aan je slot hangen, zo ja scheiden van elkaar en dus alleen de auto sleutels en eventuele ab aan elkaar. Waarschijnlijk ben je toe aan een nieuw contact blok of contact slot.

reneetje

Citaat van: Viper850 op 31-03-2005 17:08:39
Hoihoi.
Tot nu toe zeer tevree met mijn 850. Alleen is het lastig dat er speling op het contactslot zit, waardoor ik soms na het starten de sleutel een paar mm terug moet draaien. Anders gaan de elec. systemen niet aan (verlichting, clignoteurs e.d.) en blijft het abs-lampje branden.
Komt iemand dit bekend voor?
Ook wil de 850 bij het starten nog wel eens direct weer afslaan, zodat ik opnieuw moet starten. Kweenie of deze twee dingen met elkaar te maken hebben. Wel viel het mij op dat sleutelstand I (acc) en II (contact) erg dicht bij elkaar zitten, waardoor de sleutel vlak na het starten misschien te ver terug gaat.

??? ??? ???

mzzls

Je relais achter het contactslot is overleden (bijna althans ;) )
Komt vaker voor, is eenvoudig zelf te vervangen

Rene ;)

Viper850

@ reneetje: is dat afslaan dan ook verleden tijd?

reneetje

Durf ik zo niet te zeggen , maar dat zou maar zo eens kunnen .
Bij mij ging toen alleen de verlichting uit , en het abs lampje ging branden, na vervanging van het relais waren alle klachten over.

Rene ;)

thuur

Zoveel speling: Vervangen dat ding! Heb je nog klachten, dan kijken we wel verder ;D

Ter info: het is gewoon een 'complexe' schakelaar, geen relais ;)

Gr 8)

reneetje

Dit is de hoofdrolspeler

Complete handleiding is hier [/color] te vinden.
Dacht dat ie ongeveer 60 euro kost bij de dealert.

Sucses

Rene ;)

Viper850

Bedankt mensen. Ik kijk het nog ff een tijdje aan. Als ik me er echt aan ga ergeren dan ga ik er wat aan doen. Maar het gaat hier dus om een schakelaar he? dat ronde zwarte ding??

mehn

Citaat van: Viper850 op 02-04-2005 17:57:14
Bedankt mensen. Ik kijk het nog ff een tijdje aan. Als ik me er echt aan ga ergeren dan ga ik er wat aan doen. Maar het gaat hier dus om een schakelaar he? dat ronde zwarte ding??

Yep, die zit (als je op de bestuurdersstoel zit) van linksonder op het contactslot geschoven.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

shootafriend

Ik heb hetzelfde gehad. De dealer verving eerst het contactslot (op sleutelnummer) hartsikke duur dus. Daarna bleek het probleem niet te zijn opgelost. Vervolgens na vervanging van het contactblok (inderdaad paar tientjes) was het probleem over. DUS vervang eerst het contactblok maar eens.

Viper850

Bedankt shootafriend!
Overigens is dat afslaan verleden tijd. :)

Enno

vandaag na 3 maand geleden het contact relais vervangen te hebben was het weeer zo ver ;) ...dashbord gaf niets aan....auto reed gewoon... ;)...ik vrees dat een nieuw contactslot...dan ontontkoombaar is...na 420000 km.....