Waterafvoer slang onder parafaan verstopt

Gestart door LouisVKWD, 11-05-2016 10:57:38

Vorige topic - Volgende topic

LouisVKWD

N.a.v. een tip bij de airco check in Helmond de afvoerslangen gecontroleerd. De slang a/d linkerzijde (naast zekeringenkast) is met geen mogelijkheid open te krijgen, althans niet vanaf de bovenkant. Van een monteur vernomen dat een dergelijk probleem soms wordt opgelost door de slang simpelweg los te koppelen zodat het water in ieder geval weg kan. Gezien de situering, o.a. boven de controller e.d., mijn vraag of dit bij de 850 riskant is. Zijn hier ervaringen mee?

Louis.

glenfiddich1983

Kan je dan niet beter een ander stukje slang plaatsen?
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

LouisVKWD

Noot

Kreeg bij mij die afvoerslang aan de bestuurderszijde ook met geen mogelijkheid open.
Er zit onderin zo'n tie-wrap dwars doorheen die alles mooi blokkeert.
Die slang is eenvoudig te verwijderen, gewoon die tie-wrap doorknippen en boven die klem losmaken.
Dan slang verwijderen en goed schoonmaken. Dan weer terugzetten zonder die tie-wrap en klaar.

HanV70

tie-wrep kan onderaan gewoon losgemaakt worden, is herbruikbaar type, lipje indrukken en open schuiven.

LouisVKWD

Citaat van: HanV70 op 11-05-2016 11:28:11
tie-wrep kan onderaan gewoon losgemaakt worden, is herbruikbaar type, lipje indrukken en open schuiven.
Ik neem aan alleen bereikbaar vanaf de onderkant?

clk-p

Heb het al vaker aangegeven  maar met een dunne trekveer is het ook wel te doen.
Volgens sommigen is dit niet te doen  maar het is mij ook gelukt.
Zat echt vol met troep.
Zorg ervoor dat die troep vochtig is zodat je de trekveer er telkens een stukje verder in ragt.
Op een gegeven moment rag je de slang vanzelf los..

Noot

Citaat van: clk-p op 11-05-2016 15:24:22
Heb het al vaker aangegeven  maar met een dunne trekveer is het ook wel te doen.
Volgens sommigen is dit niet te doen  maar het is mij ook gelukt.
Zat echt vol met troep.
Zorg ervoor dat die troep vochtig is zodat je de trekveer er telkens een stukje verder in ragt.
Kan wel zijn dat het jouw gelukt is, maar zoals ik al vaker heb aangegeven was het mij niet gelukt.
Toen ik eenmaal de slang verwijderd had, werd ook wel duidelijk waarom.
Toen ik de slang op de werkbank had, kwam ik er met zeer grote moeite met een grote scherpe schroevendraaier doorheen.
Dit was mij (en jou ook niet  ;) ) echt niet gelukt met een trekveer.
Met andere woorden, dat het jou zo gelukt is wil niet zeggen dat het bij iedereen zo gaat.

Citaat van: LouisVKWD op 11-05-2016 11:38:04
Het doorknippen ging in ieder geval wel vanaf de bovenkant.

clk-p

Citaat van: Noot op 11-05-2016 17:04:47
Citaat van: clk-p op 11-05-2016 15:24:22
Heb het al vaker aangegeven  maar met een dunne trekveer is het ook wel te doen.
Volgens sommigen is dit niet te doen  maar het is mij ook gelukt.
Zat echt vol met troep.
Kan wel zijn dat het jouw gelukt is, maar zoals ik al vaker heb aangegeven was het mij niet gelukt.
Toen ik eenmaal de slang verwijderd had, werd ook wel duidelijk waarom.
Toen ik de slang op de werkbank had, kwam ik er met zeer grote moeite met een grote scherpe schroevendraaier doorheen.
Dit was mij (en jou ook niet  ;) ) echt niet gelukt met een trekveer.
Met andere woorden, dat het jou zo gelukt is wil niet zeggen dat het bij iedereen zo gaat.

Citaat van: LouisVKWD op 11-05-2016 11:38:04
Het doorknippen ging in ieder geval wel vanaf de bovenkant.

Het is iniedergeval het proberen waard.
Wat ik ook aangaf, zorg er voor dat de troep die in de slang zit vochtig is.
Verwacht ook niet dat je de trekveer er in 1x Door heen douwt. Je moet echt raggen..

LouisVKWD

Toch de trekveer ! :eusa_clap: Gisteren de moed opgegeven na losmaken bovenste klem en 1,5 uur pielen. Na het bericht van clk-p toch nog een poging gewaagd. Ook advies echtgenote opgevolgd:  doe er een beetje soda in en voeg met beleid wat kokend water toe. En jawel nadat de trekveer er in zijn geheel doorheen was gegaan kwam de troep w.o. stukjes soda er onderuit. Ik weet natuurlijk niet zeker of alles er uit is maar ben voorlopig geholpen. Zal t.z.t. bij een broer de voorkant omhoog zetten en de slang demonteren. Dank voor de tips.
Louis

ducbertus

ook ik had een tijdje geleden de beide afvoeren verstopt zitten.
die aan de passagierskant kon ik vrij gemakkelijk met een stok doorprikken waardoor de troep wegliep.
links bleek onmogelijk door te prikken. uiteindelijk de stofzuiger op de losgekoppelde slang gezet en met wat gerochel kwam de hele prop met rottend blad en troep er uit.
kost je wel een zak, maar is een simpele oplossing.

Bertus

Little feat

HOY HOY
Weer een happy user van 850forum  :eusa_dance:
Beide kanten zaten verstopt, zeg maar graadje vast in het kwadraat, de ene nog meer dan de andere :-\. Bleek na een goede Wasbeurt in de wasstraat en lekker klotsen bij voeten bestuurder en bijrijder ::)
Ff zoeken op forum, en oplossing als boven beschreven. Een kant,met lekker raggen, maar aan bestuurderskant no way. Dus maar laatste advies vóór de soda geprobeerd: de stofzuige. En... Hop, weg prop en slang weer doorgankelijk. :eusa_clap:

Thx boys  :laugh:
LF