Welk gereedschap waar kopen?

Gestart door Woger, 12-05-2016 14:53:41

Vorige topic - Volgende topic

jkV70

De doos van je doppen is een replica van de Jaguar XKSS, de street-legal C-Type!

http://autovisie.nl/2016/03/nieuws/jaguar-bouwt-negen-verloren-xkssen-alsnog/
http://www.telegraaf.nl/autovisie/25766762/__Jaguar_van_600_pond_blijkt_miljoenen_waard__.html

Citaat van: Woger op 12-05-2016 18:39:15
Ik heb uiteindelijk deze gekocht, zit in principe alles in wat je voor auto onderhoud nodig hebt. Toch twijfel ik nog een beetje over de kwaliteit  :eusa_think:

http://www.w4r.nl/doppenset.jpg
Land Rover Discovery 300 Tdi (1997) 340.000 km, Skoda Octavia Combi 1.6 Tdi 110pk DSG7 (2017)

Vroeger: 245 GLE AT (1978) , 245 GLi AT lpg (1984), 244 2.3 AT (1987), 945 TD AT (1990)
en ook: Mini 850 & 1000, VW Golf 1.3 Mk.I, VW Passat 1.6D Estate Mk.II, Land Rover Discovery 200 Tdi, Range Rover Classic TD->300 Tdi, Citroën Xsara Coupe HDi 90pk, Citroën C3 HDi 60pk, Citroën AX 1.1i, Citroën C5 HDi 110pk Break ph.1, BMW 520i E34, Peugeot 205 Cabrio 1.1i, Citroën Xantia 1.9TD Break, Citroën Xantia HDi 90pk Break, Land Rover Discovery 300 Tdi Commercial

NielZ3qp

Ik heb twee doppen setjes van Tengtools die het nu toch al jaren goed doen. Kan ik iedereen voor thuis aanraden. Steek -en ringsleutels van Gedore, tangen van Knipex.
V70 Classic T5 Los Pollos Hermanos Edition is niet meer...

elianmars

https://www.hbm-machines.com/producten/werkplaatsinrichting/doppendiversen/doppensetssubsubsubsub/pagina-5/hbm-208-delige-doppenset-metrisch

Ik weet dat niet iedereen staat te juichen als HBM wordt genoemd, maar ik doe al zeven jaar het sleutelen aan de Volvo's met het gereedschap uit deze deze koffer. In al die tijd heb ik 1 dop 10 en 1 torxbitje gesloopt. De rest is af en toe flink mishandeld, maar gewoon heel gebleven en is zeker geschikt voor het klussen aan je C70.

Woger

Citaat van: elianmars op 12-05-2016 20:57:00
en is zeker geschikt voor het klussen aan je C70.

Kijk, dat is belangrijk!  ;D

Hans Duiven

Citaat van: elianmars op 12-05-2016 20:57:00
https://www.hbm-machines.com/producten/werkplaatsinrichting/doppendiversen/doppensetssubsubsubsub/pagina-5/hbm-208-delige-doppenset-metrisch

Ik weet dat niet iedereen staat te juichen als HBM wordt genoemd, maar ik doe al zeven jaar het sleutelen aan de Volvo's met het gereedschap uit deze deze koffer. In al die tijd heb ik 1 dop 10 en 1 torxbitje gesloopt. De rest is af en toe flink mishandeld, maar gewoon heel gebleven en is zeker geschikt voor het klussen aan je C70.
Dus ongeschikt voor andere types?  :D

Zelf heb ik de Mannesmann koffer van onze oosterburen.

De 1/2 inch ratel verloor na een jaar of twee zijn links-rechts pal
Dop 19 vermoord/gescheurd zonder excessief krachtgebruik.
Alle drie de tangen kan je zo de prullenbak in mikken.
De bitjes zijn niet hard genoeg.
Voor de rest zijn de doppen best goed voor thuisgebruik. Wellicht had ik er 1 slechte tussen zitten.

In 1997 heb ik een Elora doppendoos gekocht  (1/2 inch) en die heb ik nog steeds.
Bij normaal gebruik niet kapot te krijgen voor de thuisklusser

De Zyklop van Wera heb ik in 3 maten aangeschaft omdat ik een kantelbare kop op een ratel wel heel handig vind:

classicT5

Ik heb stahlwille doppendoos, ooit gekregen, was toen al oud. Schat dat die 30 jaar oud is, waarvan ik al 15 jaar plezier heb. Ooit begonnen met brommer sleutelen ermee. In al die jaren nog nooit een dop oid gesneuveld. En is door die lange leeftijd best veel gebruikt.

Heb daarnaast nog complete kraftwerk kist, met doppenset 1/2 en 1/4, tangen, steek/ringsleutels, etc, etc. Is ook wel goed. Maar heb daarnaast nog gedore steekring sleutelset, is toch nog beter.

BBS

Voor de klusjes die ik zelf aan de wagen doe heb ik een doppenset in een koffer aangeschaft die ze een jaar of 3-4 geleden bij de Lidl in de aanbieding hadden. Verder nog wat ander bij elkaar geraapt zooitje gereedschap en een hoop loodgieters spul van mijn vader overgenomen. Daar zit hoofdzakelijk gedore spul tussen.
Naja, compressor van de Aldi, luchtsleutel bandenoppompding erbij en een spuitpistool met lange lans voor de caravan.

Geen topspul, maar waar ik het voor gebruik ruim voldoende.

En als er verder aan gesleuteld moet worden gaat er hoofdzakelijk Snap-On spul op ;D ;D
Volvoloos....

jkV70

Ook handig is een set steek- met ringratelsleutels (8-20mm geloof ik).
Ik heb een set van een of ander Amerikaans merk.
Belangrijk is de zo fijn mogelijke ratelvertanding, voor het maken van kleine slagen in moeilijke hoeken.
Land Rover Discovery 300 Tdi (1997) 340.000 km, Skoda Octavia Combi 1.6 Tdi 110pk DSG7 (2017)

Vroeger: 245 GLE AT (1978) , 245 GLi AT lpg (1984), 244 2.3 AT (1987), 945 TD AT (1990)
en ook: Mini 850 & 1000, VW Golf 1.3 Mk.I, VW Passat 1.6D Estate Mk.II, Land Rover Discovery 200 Tdi, Range Rover Classic TD->300 Tdi, Citroën Xsara Coupe HDi 90pk, Citroën C3 HDi 60pk, Citroën AX 1.1i, Citroën C5 HDi 110pk Break ph.1, BMW 520i E34, Peugeot 205 Cabrio 1.1i, Citroën Xantia 1.9TD Break, Citroën Xantia HDi 90pk Break, Land Rover Discovery 300 Tdi Commercial

The Demon

Ik heb hier van alles wat liggen van Gedore, Mannesmann, Stahlwille, Knipex tot Snap-On.
Voordeel is dat je dingen dubbel hebt, dus als ik iets sloop kan ik gewoon door.

Daarnaast heb ik nog het één en ander aan handgemaakt plaatwerkers gereedschap van mijn grootvader, al gebruik ik dat zelden tot nooit.

Hans Duiven

Citaat van: BBS op 12-05-2016 21:29:29
Voor de klusjes die ik zelf aan de wagen doe heb ik een doppenset in een koffer aangeschaft die ze een jaar of 3-4 geleden bij de Lidl in de aanbieding hadden. Verder nog wat ander bij elkaar geraapt zooitje gereedschap en een hoop loodgieters spul van mijn vader overgenomen. Daar zit hoofdzakelijk gedore spul tussen.
Naja, compressor van de Aldi, luchtsleutel bandenoppompding erbij en een spuitpistool met lange lans voor de caravan.

Geen topspul, maar waar ik het voor gebruik ruim voldoende.

En als er verder aan gesleuteld moet worden gaat er hoofdzakelijk Snap-On spul op ;D ;D

Van Dirk342, I asume  ;)

UserID6342

Was ik gisteren nog vergeten, ik denk omdat ik te moe was, maar wat erg leuke en goed betaalbare setjes zijn, zijn die van AmPro.  Het spul kost praktisch niets en is echt goed genoeg, zelfs voor professionele sleutelaars of mensen die dagelijks dit soort gereedschap in de handen hebben.

Ik denk qua kwaliteit dat het toch een stukkie hoger ligt als Kraftwerk, over de afwerking van de sleutels / doppen is een kwestie van smaak, maar het is gewoon stevig zat.  Heb er ooit eens een setje ringratels van gekocht als tijdelijke oplossing en een aantal van die dingen leven nog steeds, de ringratel 17 heb ik vorige week bij het oud ijzer gedonderd was nu was tie echt overleden.  Maar het ding treft geen blaam als je ziet hoe er hier mee om word gegaan.

RoelNL

@ Hans dat setje in die koffer gebruik ik ook :-), voorlopig heb ik nog geen moeite gehad met de kwaliteit van de bitjes. De doppen zijn voor wat ik ermee doe prima te gebruiken en de tangen zijn bij mij nog steeds goed. Inmiddels is er het 1 en ander bij gekomen onderin de vergaar bak ;-)
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Benny850

Op Discovery channel is altijd veel Snap-On te zien bij de auto programma's.

Woger

Citaat van: Dirk342 op 13-05-2016 06:15:49
Was ik gisteren nog vergeten, ik denk omdat ik te moe was, maar wat erg leuke en goed betaalbare setjes zijn, zijn die van AmPro.  Het spul kost praktisch niets en is echt goed genoeg, zelfs voor professionele sleutelaars of mensen die dagelijks dit soort gereedschap in de handen hebben.

Ik denk qua kwaliteit dat het toch een stukkie hoger ligt als Kraftwerk, over de afwerking van de sleutels / doppen is een kwestie van smaak, maar het is gewoon stevig zat.  Heb er ooit eens een setje ringratels van gekocht als tijdelijke oplossing en een aantal van die dingen leven nog steeds, de ringratel 17 heb ik vorige week bij het oud ijzer gedonderd was nu was tie echt overleden.  Maar het ding treft geen blaam als je ziet hoe er hier mee om word gegaan.

Bedankt Dirk, was aan het twijfelen tussen de HBM of de Mannesmann koffer, maar heb nu een Ampro 1/2 doppenset besteld samen met een ampro ringsteeksleutel set. Prijs is bij elkaar ongeveer hetzelfde als een van de koffers, maar in de koffers zitten toch wel veel spullen die ik al heb. Met de 2 sets vervang ik precies het gereedschap wat ik wil vervangen. Plus zit er een nietratel-handstuk bij  ::) , zodat ik de ratel niet hoef te slopen bij de wat vastere schroeven.
Het is overigens de AmPro 40T45412 doppenset. Van de steeksleutels kan ik niets meer vinden (is verdwenen van de website na mijn bestelling  ???)

Woger

Oh, en als iemand nog bij HBM komt, dan mag ie een 12 en 13mm ringratelsleutel voor me meenemen. Kosten tijdelijk maar 1,99€ per stuk, maar komt dan wel 10€ verzendkosten bij  ::)
;D