Is mijn 850 nog te redden?

Gestart door erikdb, 12-05-2016 19:28:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erikdb

Hallo, ik ben de trotse eigenaar van een 2 liter 850 uit 1994. Afgelopen weekend is de motor kort voorbij de grens in Duitsland oververhit geraakt en dat heeft een hoop schade aan de cilinders veroorzaakt. Repareren zou volgens de garage duizenden euros kosten, en de ANWB wil me daarom helpen de auto in Duitsland naar de sloop te brengen.

Ik weet dat dat verstandig is, maar... ik ben nogal gehecht geraakt aan het oude besje. Ik kan maar moeilijk verteren dat ze zometeen in een Duitse autopletter eindigt.

Zijn er op dit forum mensen die nog iets zouden kunnen met een auto met dergelijke schade? Ik hoef er geen geld voor, ik wil vooral alles te doen om haar op de weg te houden. Misschien dat iemand die een total loss Volvo heeft met nog wel een goede motor?

Alle suggesties zijn welkom!

Groeten, Erik

classicT5

Neem eens met een van de bekende forumsleutelaars contact op, wie weet kunnen die voor relatief lage kosten een gebruikt blok erin hangen. Gebruikt blok kost ook niet veel, 150 euro oid is dat wel voor te vinden.

Dan kun je gewoon zelf doorrijden.

elianmars

Ander blok is geen optie? Ik denk dat je daarmee goedkoper uit bent dan een nieuwe/andere auto.

)()()sT

Een redelijk fris 2.0/2.5 10v blok moet toch wel voor redelijk weinig te vinden zijn. De arbeid voor een motorwissel kost dan natuurlijk wel wat maar dan kun je weer verder roffelen.

Succes!

The Demon

Een 2.0 20V zou er ook nog in gelepeld kunnen worden, past 1 op 1 als ik het goed heb.
Neem eens contact op met Dirk342.

erikdb

Dank voor de reacties.

Misschien handig om te vermelden: ik heb nooit aan auto's gesleuteld en heb ook geen kennissen die dat doen. Ik ga iig contact opnemen met Dirk342

Het gaat mij er vooral om de auto te redden waar ik een beetje verliefd op ben geworden. Heb zelfs al een nieuwe gekocht, weer een 850 ;)


BBS

Citaat van: erikdb op 12-05-2016 19:28:07
Hallo, ik ben de trotse eigenaar van een 2 liter 850 uit 1994. Afgelopen weekend is de motor kort voorbij de grens in Duitsland oververhit geraakt en dat heeft een hoop schade aan de cilinders veroorzaakt. Repareren zou volgens de garage duizenden euros kosten, en de ANWB wil me daarom helpen de auto in Duitsland naar de sloop te brengen.

Ik weet dat dat verstandig is, maar... ik ben nogal gehecht geraakt aan het oude besje. Ik kan maar moeilijk verteren dat ze zometeen in een Duitse autopletter eindigt.

Zijn er op dit forum mensen die nog iets zouden kunnen met een auto met dergelijke schade? Ik hoef er geen geld voor, ik wil vooral alles te doen om haar op de weg te houden. Misschien dat iemand die een total loss Volvo heeft met nog wel een goede motor?

Alle suggesties zijn welkom!

Groeten, Erik

Of je maakt van beide wagens 1 hele mooie of je knapt je eigen wagen weer op. Een blok wisselen is bij sommige forummers bij dagelijkse kost geworden en wippen een blok zo om.

Wat ook kan, is het blok van je nieuwe wagen in de eerste laten wippen door Dirk of Arjen ;)
Volvoloos....

erikdb

BBS, m'n m'n nieuwe auto is zowel het blok als de wagen erom heen prima in orde dus die laat ik maar heel. Heb inmiddels een bericht gestuurd naar Dirk, ben benieuwd.

UserID6342

Zoals al gezegd, lief aangeboden maar ik kan er helemaal niets mee helaas....

RoelNL

https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/magazijn/merk/volvo/model/850/onderdeel/motor/

Er zijn wel wat motoren te vinden.

Weet je al waarom je een warmloper had?

Maar ik denk dat je sowieso beter een ander blok erin kan hangen mocht je deze auto willen blijven rijden en ja dat kost geld. Al denk ik dat als je een plek hebt waar je je auto kan stallen (voor niets) je best een hoop zelf kan doen en de kosten redelijk binnen de perken kan houden.

Je kan je ook voorstellen met je nieuwe 850 in het voorstel topic ;-)
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

elianmars

#10
Citaat van: -D©©©L- op 13-05-2016 09:09:51
Citaat van: erikdb op 13-05-2016 08:20:31
BBS, m'n m'n nieuwe auto is zowel het blok als de wagen erom heen prima in orde dus die laat ik maar heel. Heb inmiddels een bericht gestuurd naar Dirk, ben benieuwd.

Ik begrijp dat je de wagen met kapotte motor dus eigenlijk gewoon tekoop aanbied hier ?

In de startpost staat dat TS er geen geld voor hoeft.

erikdb

Klopt, ik bied hem te geef aan. Met de aantekening dat hij een km of 50 over de grens in DL staat.

Hij is oververhit omdat het koelwater op is gegaan, volgens mij niet door een lek maar gewoon natuurlijk verloop. We hebben gewoon niet op zitten letten. Ik reed niet toen het gebeurde, maar hier lig ik nog wel eens wakker van.

erikdb

Op advies van Arjen wat beeld erbij






ReverendNL

Ik ben wel benieuwd... staat dat ding nog in Deutschland??

elianmars

Citaat van: ReverendNL op 22-06-2016 19:31:42
Ik ben wel benieuwd... staat dat ding nog in Deutschland??


Nee. Staat inmiddels bij een forumlid.