Voorruitmoeheid?

Gestart door Ibanez, 16-05-2016 22:15:58

Vorige topic - Volgende topic

Ibanez

Gistermiddag gereden met de roffel, thuis op de oprit geparkeerd, om er vanmiddag achter te komen dat er een flinke barst in L-vorm rechtsboven in de voorruit zit, beginnend vanaf de bovenrand. Ik weet zeker dat er gisteren nog niets aan de hand was en ook van steenslag geen spoor (ik heb ook niets gehoord).

Bestaat er zoiets als 'voorruitmoeheid'? Het is nog de eerste ruit van '98. Best een rare gewaarwording dit  :eusa_think:

Ries van de Zilverschuit

Laat ik deze week precies hetzelfde aan het handje hebben! Ook een L-vormige scheur van bovenaf aan de bijrijderskant. Mijn ruit is van 2000, was dus al eens een keer vernieuwd. Bij mij ook geen inslagschade.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Spin!

Meen ooit te hebben gelezen dat het weertype van vandaag en gisteren daar de boosdoener van kunnen zijn. Warme zon afwisselend met koude wind en regenbuien die thermische breuken veroorzaken zoals je omschrijft. Exact hetzelfde meegemaakt met een V70N. (Met regensensor  :-\ = $$$)

Alsof je de waterkoker over een bevroren ruit giet, maar dan minder extreem maar wel 10x achter elkaar aan.

www.vm-parts.nl

solidnmgn

Toen ik dit las dacht ik effe.. LOL dat mee je niet.. Ik ook bij de passagierszijde vanuit de raamstijl 15cm richting het midden en haaks een cm of 8 naar beneden.. 
Gekocht voor 350 euro echter nu al 50k op te teller zonder noemenswaardige kosten... Zelfs me vrouw roept.. de volgende word weer een Volvo

Ibanez

Waaat??? Het moet nu toch niet gekker worden..... wie volgt? Te idioot dit  :eusa_wall: