airco verstopt?

Gestart door paul-r, 30-01-2003 10:05:32

Vorige topic - Volgende topic

paul-r

Aangezien vrijwel elke 850 en 70 airco heeft krijg ik denk ik snel, antwoord:
Als ik 's morgens met vochtig weer wegrijd komt het voor dat de beslagen ramen moeilijk schoon worden. Ik probeer van alles: blower stand 4, airco aan, op ruit richten, noem maar op. Er blijft lang vocht in de auto. Auto is verder droog binnen. Ik hoorde al eerder dat er iets van een afvoer verstopt kan zitten bij de airco. Wat is dat? Waar zit het? Hoe werkt het? Kan ik het zelf oplossen?

Groet, Paul

peterT5

Hoi Paul
Heb je een ECC? Ik heb me laten vertellen dat deze niet werkt onder een graad of 6. De airco dan. Leuk feature he? Ik heb dus hetzelfde probleem bij nat weer onder een graad of 6.

Gr. Peter

Raf

van techniek ken ik weinig maar ik weet wel dat mijn auto voorzien is van een ECC airco en dat zelfs bij koud weer de ontwaseming zeer goed en snel verloopt. dus dat van die 6graden is misschien toch niet helemaal waar? misschien kan de airco dan niet meer koelen maar wel ontvochtigen.

Raf
De gustibus non disputandum est!

Adri

Kan het niet zijn dat je airco simpelweg niet (meer) werkt? Ik heb zelf ook twijfels over de werking van mijn airco. Ik moest 'm afgelopen zomer opnieuw laten vullen, maar autotemp kon geen lek vinden.... Nu zijn mijn ramen bij nat weer alleen door handmatig de blower aan te zetten schoon te krijgen. Ik heb het gevoel dat m'n airco dus weer opnieuw gevuld moet worden.
Weet iemand hoe je weet of je airco nog iets doet zonder dat je moet wachten tot het buiten weer lekker warm wordt?

PJ-T5R

CiteerDus dat van die 6graden is misschien toch niet helemaal waar?
Helaas is dat wel waar, of het 6, 5 of 4 graden is weet ik niet, maar onder die temperatuur doet ie het niet.
Citeermisschien kan de airco dan niet meer koelen maar wel ontvochtigen.
euh nee, hij doet het beide of hij doet het beide niet.

PJ

paul-r

Heren, (tot nu toe)

Airco doet het tot op heden goed. Het is geen ECC, en ook beneden het vriespunt moet het systeem werken volgens mij. Airco kan ook warme lucht geven. Als ik de temperatuur op warm zet (kan niet in graden bij gewone airco) dan krijg ik gewoon warme aircolucht. Normaal zorgt die voor snel schone ramen. Toch blijkbaar niet altijd.
Ik ben er dus nog niet uit. Heb ook wel eens gehoord dat je de airco ongeveer 3 minuten voordat je de motor uitzet uit moet zetten om er voor te zorgen dat "condenswater" nog weg? Onzin? Ik weet het niet. Graag jullie ervaringen.

Paul

Reitse

Ik heb dan wel geen airco, maar sinds ik een vochtvreter in de auto heb staan heb ik bijna geen last meer van beslagen ramen...