Opknap / Restauratie projecten T-5R'en

Gestart door SB T-5R, 28-05-2016 12:27:11

Vorige topic - Volgende topic

dielie850

Citaat van: )()()sT op 19-08-2016 08:10:15
Mijn hemel, straks kun je elke dag van de week eentje uitkiezen :o ;D
Geen problemen gehad onderweg met oom  :police: met die V als trekker?
Ik zou het tegenwoordig (hier in NL) niet meer aandurven ;)
Als je verder alles goed voor elkaar hebt zoals voldoende spanners en de verlichting goed op orde is plukken ze je niet zo gauw van de weg ;)
Maar een mooi wagenpark heb je zeg :eusa_clap:
En ook meteen vol er tegenaan met de projecten :eusa_clap:

leons850

Citaat van: dielie850 op 19-08-2016 11:19:43
Citaat van: )()()sT op 19-08-2016 08:10:15
Mijn hemel, straks kun je elke dag van de week eentje uitkiezen :o ;D
Geen problemen gehad onderweg met oom  :police: met die V als trekker?
Ik zou het tegenwoordig (hier in NL) niet meer aandurven ;)
Als je verder alles goed voor elkaar hebt zoals voldoende spanners en de verlichting goed op orde is plukken ze je niet zo gauw van de weg ;)
Maar een mooi wagenpark heb je zeg :eusa_clap:
En ook meteen vol er tegenaan met de projecten :eusa_clap:

Geen kenteken platen op de auto op de trailer (in geval van NL auto) scheelt ook, is toch net wat lastiger uitzoeken wat de gewichten zijn. ;)

Verder inderdaad gewoon zorgen dat alles er goed bij staat, zelf ook al een aantal keer met vergelijkbare combi gereden, gaat prima. Gewoon netjes rijden en geen gekke dingen.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Lunadust

Ik heb nog nooit gehoord dat er een Volvo met aanhanger van de weg gehaald is omdat de combinatie te zwaar is,

Dat heeft een beetje met het paardensport imago te maken denk ik.

Zolang je je (een beetje) aan de snelheid houd, je lading goed gezekerd is en de combi recht staat valt het allemaal wel mee.

Techneut, geen dichter.

)()()sT

Kan me herinneren dat Darius (wie kent hem nog) na 10 minuten in D al van de weg werd gehaald en kon blijven staan tot ie een Jeep/bus had geregeld.
Anyway, bij jou is het goed gegaan :)

StefanCJ

Darius ... Man, dat was lang geleden. Loop je alweer zo lang rond hier op het forum?

:eusa_whistle:

:)

vincen tdi

Over het algemeen mogen de meeste personenauto's hun eigen gewicht niet op een trailer vervoeren en dat weten de meeste  :police: ook wel.
Verder ben je gewoon zwaar de pisang als er iets gebeurt onderweg en dat hoeft niet persé jouw schuld te zijn want als jouw verzekering niet uit hoeft te betalen zullen ze daar alles aan doen wat binnen de wet mag.

edit: wel gaaf dat je een mooie DOP te pakken hebt. Ja dat zijn inderdaad de minst geproduceerde T-5Ren  ;D
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

SB T-5R

Bedankt voor de leuke reacties!
Het begint een aardige verzameling te worden zo ja  :angel:

Citaat van: leons850 op 19-08-2016 09:00:46
Staat dat ding nu ook al bij de spuiter?  :o
Ach zo hoef je je inderdaad niet te vervelen, volgende al op het oog?

Eeeh. Eigenlijk wel.....  ;D Iets met een handbak

Ik moet zeggen dat de hele combi van V70 + aanhanger er zodanig netjes uitzag (goeie lashings, kar er recht achter door nivomats, geen geslinger) dat zelfs de Duitse politie het niet de moeite waard vond om ons er voor te stoppen.
Die hebben er namelijk een minuut of 10 achter gereden.
Tsja, en los van het verhaal op papier doet de TDI het natuurlijk op z'n sloffen.

Citaat van: vincen tdi op 19-08-2016 12:09:56
edit: wel gaaf dat je een mooie DOP te pakken hebt. Ja dat zijn inderdaad de minst geproduceerde T-5Ren  ;D

Had ik dat toch goed onthouden  ::)

Terug naar de auto's.
Vandaag heeft mijn vader behoorlijk wat meters gemaakt met de zwarte T-5R.
Ik had nog foto's beloofd dus hier komen ze.

Van dit:

Naar dit!:

Alles wat onder de vloerbedekking zit is nu weer fris.
De isolatie matten moeten we nog met Amoniak behandelen en de vloerbedekking zelf met groene zeep wassen.
Daarna gaat de hemel er waarschijnlijk ook nog even uit om schoon te maken.
Lekker frisse auto!

Zodra dat gedaan is krijgt de auto technisch het e.e.a. aan aandacht.
Uiteraard wordt dat hier weer bijgehouden  ;D

Lunadust

Wat een aanpak zeg.

Dat geurtje had er met een "Wunderbaum" aan de spiegel ook wel uitgegaan.  :evil:
Techneut, geen dichter.

BBS

Citaat van: vincen tdi op 19-08-2016 12:09:56
Over het algemeen mogen de meeste personenauto's hun eigen gewicht niet op een trailer vervoeren en dat weten de meeste  :police: ook wel.
Verder ben je gewoon zwaar de pisang als er iets gebeurt onderweg en dat hoeft niet persé jouw schuld te zijn want als jouw verzekering niet uit hoeft te betalen zullen ze daar alles aan doen wat binnen de wet mag
De meeste  :police: durven sowieso hun vingers niet te branden aan de hele aanhanger materie kwa gewichten etc.  Het oplooprem kabeltje, verlichting en algehele aanzicht durven ze nog wel aan.

En zo lang er nog van dat kansloze volk rondloopt die nog steeds vind dat je een aanhanger met zand met afspannen met een netje.... :eusa_boohoo: :eusa_wall:

Niet te min mooi projectje heb je weer opgescharreld :eusa_clap:
Volvoloos....

triton

Mooi wagenpark heb je zo , leuke blog om te volgen.
Professioneel raddraaier

SB T-5R

De hemel ligt er ondertussen ook uit.
Dit is het laatste stukje 'stof' dat er nog uit moest om schoon te maken.

Bij allebei de voorstoelen was de electrische verstelling van de rugleuning kapot.
Dat wil zeggen het motortje draait maar de leuning beweegt niet.
Dit blijkt een meer voorkomend probleem te zijn dus ik ben maar begonnen eerst gewoon de hoes omhoog te halen.
Eenmaal zover bleek dat de kunststof mantel netjes in de metalen hulzen zat, en er niet half naast zoals bij vele anderen.

Nadat ik de kabel bovenop de motor had losgeschroefd kon ik hem er zo uithalen, het bleek dat de kabel helemaal ingedrukt zat richting het tandwielhuis aan de andere kant, de motor greep de kabel dus niet.
Ietsje uitgetrokken richting de motor en vervolgens erin gestoken terwijl ik de motor liet draaien.
Hop daar ging de leuning.

Nu las ik ook het e.e.a. voor kalibratie van de rugleuning.
Bij mij was nu het geval dat de stoel niet helemaal naar voren wilde.
Met tikjes tegen de knop kreeg ik de stoel elke keer iets naar voren, maar blijkbaar denkt het systeem dat hij al vooraan zit.

Wat ik heb gedaan:
Stoel met tikjes helemaal naar voren gezet totdat deze vastzat op de fysieke stop.
Vervolgens de kabel uit de motor getrokken (kon er immers toch bij)
De motor zonder kabel laten draaien (functie - leuning naar achteren).
Vervolgens de motor helemaal terug laten draaien zonder kabel, totdat deze voor het eerst stopt (functie - leuning naar voren).
De fysieke stand van de rugleuning was al maximaal naar voren.
De motor denkt nu ook dat deze maximaal naar voren staat (stopte immers vanzelf).

Kabel erin gestopt en getest, werkt perfect!
De stoel gaat nu helemaal naar voren en achteren zonder dat ik met tikjes verder hoef te drukken om de fysieke eindstand van de leuning te krijgen.

Nu het leer netjes terug zetten (ben al even begonnen maar da's best een gepiel)
Daarna de bijrijdersstoel het zelfde geintje doen.

Jurijn R

Citaat van: )()()sT op 19-08-2016 12:02:02
Kan me herinneren dat Darius (wie kent hem nog) na 10 minuten in D al van de weg werd gehaald en kon blijven staan tot ie een Jeep/bus had geregeld.

Was dat de man met Air ride op de 850?

de Boeing

Mooi werk weer, zijn de matten optisch ook schoner na de groene zeep behandeling (schrobben en uitspuiten?)

Citaat van: Jurijn R op 21-08-2016 14:37:07

Haha, idd ja, stiekem alweer een heel tijdje geleden. Ik was laatst met iemand in gesprek die niet Volvo (of forum) gerelateerd is maar die kende hem ook (vanwege die zwarte R op air), hij zou de laatste tijd druk bezig met hanenwedstrijden??

)()()sT

Volgens mij wel, ik zie af en toe wat voorbij komen op Facebook.

peteRRR

Citaat van: Jurijn R op 21-08-2016 14:37:07

Zeker weten,..zelfs op de hoogste stand was die auto super laag,...echte pioneer Darius 8)

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla