Hobbelen/trillen/schudden!

Gestart door Volvo S70, 29-05-2016 16:17:15

Vorige topic - Volgende topic

Volvo S70

Ik betwijfel dat het de banden zijn. Ik wil beginnen met de as te laten controleren. Weet iemand hoe dat moet of iemand die kan kijken ?

Volvo S70

we willen eigenlijk morgen ochtend langs iemand die kan kijken wat het kan zijn, dus oa de aandrijfas controleren. auto zal in omg amsterdam zijn en rijd terug naar brabant. wie kan ik hiervoor benaderen,kennen jullie iemand?

marc-850

'Brabant' is best een ruim begrip. Misschien iets specifieker aangeven in welke regio?

henry classic v70

Had je dit probleem ook niet in 2012...  :eusa_think:
...probleem was toen ineens opgelost  :eusa_eh:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Volvo S70

Hij deed eerder iets anders . Nu hobbelt hij onregelmatig . Vandaag nog rit naar Amsterdam en 10min rijden hobbelt/trilt hij en dan weer een halfuur goed :-\

Etten leur eo

Volvo S70

Citaat van: -D©©©L- op 14-06-2016 10:59:11
Citaat van: Volvo S70 op 14-06-2016 01:23:32
Hij deed eerder iets anders . Nu hobbelt hij onregelmatig . Vandaag nog rit naar Amsterdam en 10min rijden hobbelt/trilt hij en dan weer een halfuur goed :-\

Etten leur eo

De wiellagers zijn in mijn ogen ook verdacht bij een kwaal als deze.

Hm, hoe kan dit gecontroleerd worden? Ken jij nog iemand die kan kijken wat het kan zijn?

volvobug

Alles is wel zo'n beetje aangedragen nu. De hele voortrein is verdacht. Zelfs het wegdek is verdacht: iedere keer als ik bijv. op de A12 bij Bunnik richting Utrecht rij lijkt er weer van alles mis maar dat zit in het wegdek.

Tijd dat je zelf nu wat gaat bekijken of iemand laat kijken. NL kent ca. 20.000 garagebedrijven, kies er 1 in de buurt. Heb je geen vast onderhoudsadres? Of meld waar je woont, wellicht is er een forumklusser in de buurt bereid te vinden.

- toevoeging: bericht is niet vervelend bedoeld maar stimulans om een stap verder te komen door in actie te komen. Met vragen kom je een hoop te weten maar door te doen leer je het meest.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

RoelNL

Ja eens. Auto rijden kost geld en naarmate de auto ouder wordt zoals onze auto's kunnen er allerlei gekke problemen voorkomen. Zonder iets te proberen kom je ook niet verder.

Neem het advies van Volvobug ter harte want iemand wiens werk het is om aan auto's te sleutelen moet dit toch wel kunnen vinden lijkt me.
Zonder eerst de banden te vervangen om daarna de schokbreker te vervangen om vervolgens de aandrijfas te doen en als klap op de vuurpijl je hebt nieuwe subframe rubbers nodig want die zijn het.....
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

henry classic v70

Lees alle vragen vanaf 2011 nog eens terug van deze "forummer"...
Heeft heel veel vragen gesteld, mag natuurlijk maar doe er dan ook wat mee...
Blijkbaar moet alles zo goedkoop mogelijk/mag geen geld kosten, is ook niet erg maar dan lijkt het me handig als je zelf kunt klussen.

Door de vragen van de laatste tijd van deze "forummer" ging mij een lampje branden....
> O ja dat is die met al die onbenullige vragen 
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

glenfiddich1983

Als je zelf het probleem wilt oplossen is het logisch dat je vragen stelt, en als je het niet weet maar het wel zelf wil proberen is veel vragen stellen ook prima, leer je van. Kortom als je ook de bedoeling hebt zelf iets met de antwoorden te gaan doen, vraag maar raak want daar is het forum voor. Niet aan mij vragen trouwens, want ik ga met dit soort vage klachten waar niet direct een aanwijsbare oorzaak is gewoon linea recta naar de garage  ;)

Als je zelf niets kunt, en al van te voren weet dat je uiteindelijk naar een garage of naar iemand anders toe gaat om het probleem op te laten lossen (en daar lijkt het hier in dit geval sterk op), dan hebben al die technische vragen geen enkele zin want de antwoorden daar doe je toch niets mee. Ga dan gewoon naar een garage of beperk je vraag tot "bij wie kan ik tegen vergoeding terecht?".

Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

peteRRR

Idd als je vragen stelt en je doet er amper/niets mee waarom vraag je dan iets. :eusa_wall:  :eusa_eh:

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Marijn Degens

Ik zou de draagarmen vervangen, die zorgen voor een heleboel onrust en vage klachten als die versleten zijn.

glenfiddich1983

De vraagsteller weet niet hoe hij er achter komt óf ze versleten zijn, en evenmin hoe hij de draagarmen zou moeten vervangen áls ze versleten zijn.

Dit is dus een zinloze exercitie, hij moet gewoon naar een garage of "forummonteur" die tegen betaling de diagnose kan stellen én de reparatie kan verrichten.

En als hij dat niet kan betalen dan moet de welgemeende conclusie, zonder lullig te willen zijn, luiden dat de auto niet past binnen zijn budget.

Wil je een wat luxere auto rijden, dan moet je óf dingen zelf kunnen om de kosten beheersbaar te houden, óf het budget hebben voor reparaties door derden. Anders moet je er niet aan beginnen.
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

BBS

Citaat van: glenfiddich1983 op 14-06-2016 12:56:46
De vraagsteller weet niet hoe hij er achter komt óf ze versleten zijn, en evenmin hoe hij de draagarmen zou moeten vervangen áls ze versleten zijn.

Dit is dus een zinloze exercitie, hij moet gewoon naar een garage of "forummonteur" die tegen betaling de diagnose kan stellen én de reparatie kan verrichten.

En als hij dat niet kan betalen dan moet de welgemeende conclusie, zonder lullig te willen zijn, luiden dat de auto niet past binnen zijn budget.

Wil je een wat luxere auto rijden, dan moet je óf dingen zelf kunnen om de kosten beheersbaar te houden, óf het budget hebben voor reparaties door derden. Anders moet je er niet aan beginnen.

Oftewel, als je een dergelijke wagen financieel niet kunt onderhouden ben je beter af per fiets ;D
Volvoloos....

Volvo S70

Kennen jullie iemand in omgeving Ettenleur/Breda die kan kijken? Wil nl in dit geval naar een kenner ipv plaatselijke garage. Hoop inderdaad dat het geen dure grap word :)