Luchtinlaatslang/carterventilatie

Gestart door JeroenP, 31-05-2016 17:13:10

Vorige topic - Volgende topic

JeroenP

Ik heb zojuist de luchtinlaatslang tussen het luchtfilter en de turbo vervangen omdat hij op de aansluiting naar de turbo helemaal stuk was.

De dikke slang die op de grootste aansluiting zit van de luchtinlaatbuis, onderaan vlak bij de turbo, is van de carterventilatie toch? Eerst zit er een klein flexibel deel op en daarna is het een plastic pijp. Het pijpje was echter maar zo een 5-10 cm lang en zat los in de omhulsing gestoken.

Mijn vraag is of dit hoort en zo nee of dit kwaad kan? (want ik rijd hier waarschijnlijk al even mee rond)

Volvo C70 2.3 T5 '98 Pacific /Nautic / Dark blue pearl met 365.000km

Miyel

Dit kwam ik ook tegen bij mijn eerste carterventilatievervanging.. Eerst vervloek je de prutser die dit gedaan heeft en vervolgens bedenk je je dat hij er niet werkelijk los in is gestoken maar dat de pijp is doorgebroken.
Ik verwacht dat je carterventilatie niet meer op onderdruk komt te staan en dus de carterdampen niet goed zal afvoeren. Sowieso worden de dampen niet naar het inlaatcircuit geleidt maar 'in to the open air' (hoewel, waarschijnlijk versmeerd de binnenzijde van je dikke buis gewoon.

Kan het kwaad? ik denk het niet.. Maar vervangen is natuurlijk altijd het beste.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

JeroenP

Citaat van: Miyel op 01-06-2016 20:25:39
Dit kwam ik ook tegen bij mijn eerste carterventilatievervanging.. Eerst vervloek je de prutser die dit gedaan heeft en vervolgens bedenk je je dat hij er niet werkelijk los in is gestoken maar dat de pijp is doorgebroken.
Ik verwacht dat je carterventilatie niet meer op onderdruk komt te staan en dus de carterdampen niet goed zal afvoeren. Sowieso worden de dampen niet naar het inlaatcircuit geleidt maar 'in to the open air' (hoewel, waarschijnlijk versmeerd de binnenzijde van je dikke buis gewoon.

Kan het kwaad? ik denk het niet.. Maar vervangen is natuurlijk altijd het beste.

Dank voor je reactie. Ik ga de carterventilatie sowieso binnenkort vervangen. Dan is alles weer netjes.
Volvo C70 2.3 T5 '98 Pacific /Nautic / Dark blue pearl met 365.000km