Installatie Vida en Dice

Gestart door Woger, 04-06-2016 20:34:37

Vorige topic - Volgende topic

Woger

Ik heb vandaag een dice binnen gekregen, maar krijg hem niet werkend. Vida draait, maar zodra ik de dice aansluit zoekt ie een driver voor CP2102 USB to UART Bridge. Deze heb ik uiteindelijk gevonden en geinstalleerd en dan wordt de Dice als een com poort geinstalleerd. Echter Vida vindt helemaal niets. Ik heb ondertussen 6 keer windows geinstalleerd (win7 pro) maar blijf hier op hangen  :eusa_wall:

Heeft iemand hier ervaring mee?

leons850

Toevallig gisteren avond ook gedaan.
Dice in de auto aangesloten en daarna in de laptop gedaan.
Toen kreeg hij blijkbaar spanning en herkende hij hem als dice zijnde. Hoop dat het bij jou ook werkt.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Woger

zit nu in de auto, maar herkent niets (met de stand op II). Zal de driver eens verwijderen.

Woger

UserID25761

Dice aansluiten auto starten, wel goed controleren dat de obd goed is aangesloten.
Andere software dan Vidal lijkt mij niet nodig, zit allemaal in het vida pakket wat je nodig hebt

Woger

Zal morgen nog eens proberen met een lopende motor, maar gaat denk ik ook niet werken.

Woger

Nog even een vraagje: Bij het aansluiten van de Dice op de USB poort gaan de Firmware status en vehicle interface blauw branden en knippert USB com status een paar keer. Als ik hem aansluit op de ODB2 poort in de auto gaan ook beide lampjes branden. Er knippert niets. Hoort dat?

kevinwalter

Eerst in de auto, daarna in je USB van je laptop. Zo zorg je er voor dat het apparaat zelf opstart.

In de auto gaan alleen de ledjes aan. Sluit je USB aan gaat USB knipperen als het goed is.
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020