tuning van Volvo V70 R AWD Comfort (265pk)

Gestart door delirium, 04-04-2005 22:35:52

Vorige topic - Volgende topic

delirium

Volvo V70 R AWD Comfort (265pk)

ik heb altijd al zoon auto willen hebben ik ben nu 50 en eindelijk een jaar in bezit van deze auto, alleen er is 1 probleem er zit best veel pit in alleen het begint wat te wennen,dus ik wil hem graag tunen ik heb al een aantal dingen gelezen op de forum over grotere turbo`s en chip tuning wie kan mij naar een bedrijf verwijzen die dit voor me kan doen en weet ook dat het bedrijf een goeie naam heeft????

ik weet het niet precies maar ik meende dat ik gelezen had dat er een iets zwaardere turbo op kan??? en een chip zonder verdere aanpassingen??? en dan zit je op zoon 365pk weet iemand daar ook wat van???
want dan kan ik de chip door een bedrijf laten doen en de turbo zelf vervangen door die zwaardere!!!

ik hoor het graag!!!

mvg durk

JCviggen

even de zoek-functie van het forum gebruiken ;)

jou wagen heeft al een 19T turbo standaard....groter er op zetten is niet meteen plug en play werk. Een chip zal je vermogen naar meer dan 300pk brengen, maar 365 is een beetje hoog gegrepen tenzij je ook een compleet ander uitlaatsysteem er onder wil gaan zetten en nog wat verdere aanpassingen...

Gewoon enkel een chip lijkt me het meest rendabele. veranderd het geluid ook niet. Wel de AWD niet te vaak vanuit stilstand op de proef stellen, houdt ie niet zo van (automaat ook niet overigens)
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Reitse

European Tuning
Rica
Beiden in Nederland.

mathh

Ik weet niet waar je woont, maar ik denk dat hier wel een aantal mensen zitten die je eens een keer mee willen laten rijden om vóór te proeven ;D
Als je in het zuiden woont wil ik je wel over de streep trekken.

ps: misschien moet je jezelf effe voorstellen, dat praat wat makkelijker (en foto's plaatsen enzo......)
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

reneetje

Citaat van: Ludo op 06-04-2005 07:17:58
Citaat van: JCviggen op 04-04-2005 22:46:31
.... Wel de AWD niet te vaak vanuit stilstand op de proef stellen, houdt ie niet zo van (automaat ook niet overigens)

geef eens meer uitleg hierover.

;)

Rij maar eens een keer volgas weg uit stilstand Ludo , met een AWD, dan voel je meteen wat er gezegd wordt.
Het systeem "hoor" en "voel" je protesteren, als je dit negeert ga je tegen je eigen gevoel in handelen...... :-\

Rene

JCviggen

Tsjah, t zijn maar "geruchten" he Ludo, dat die 5-traps automaat fragieler is dan de 4-traps...en de meeste mensen (zoals Ben ook) proberen toch in eerste niet te vaak meteen voluit te gaan

JCviggen

Citaat van: Ludo op 06-04-2005 12:30:09
ahh, dacht het al wel.  ;D

3/4 van de dingen die je leest zijn geruchten he ;) Als ik zelf zo'n 265pk awd aut had zou ik er toch ook maar mee oppassen in eerste ;)
better safe than sorry

reneetje

Citaat van: Ludo op 06-04-2005 12:10:23
het AWD systeem ken ik niet zo, mijn vraag was ook meer gericht naar hetgeen er in vet gedrukt geciteerd staat. ;)

Oke, op het gebied van automaat ben ik een leek....  ::)

Rene ;)

Johann

De haakse overbrenging achter de bak is de zwakste schakel.

mathh

Citaat van: reneetje op 06-04-2005 11:31:57
.... Wel de AWD niet te vaak vanuit stilstand op de proef stellen, houdt ie niet zo van (automaat ook niet overigens)
;)
Rij maar eens een keer volgas weg uit stilstand Ludo , met een AWD, dan voel je meteen wat er gezegd wordt.
Het systeem "hoor" en "voel" je protesteren, als je dit negeert ga je tegen je eigen gevoel in handelen...... :-\
Rene

Ik heb mijn kennis helaas ook van "horen zeggen van iemand die het gezien heeft" maar ik hoor en voel helaas helemaal niets als ik zo iets met mijn awd uitvreet. het geeft zelfs een prettig gevoel :P
Zijn er op dit forum mensen die zulke schade aan den lijve ondervonden hebben ???
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

Rudi

Citaat van: mathh op 06-04-2005 13:39:44
Citaat van: reneetje op 06-04-2005 11:31:57
;)
Rene

Ik heb mijn kennis helaas ook van "horen zeggen van iemand die het gezien heeft" maar ik hoor en voel helaas helemaal niets als ik zo iets met mijn awd uitvreet. het geeft zelfs een prettig gevoel :P
Zijn er op dit forum mensen die zulke schade aan den lijve ondervonden hebben ???

Ik niet,vanmiddag nog met 4 spinnende wielen door een bocht gegaan,toch wel lekker ;D

AWD verdeelt de krachten toch,daarom snap ik niet waarom je niet voluit mag gaan.Maar uit voorzorg doe ik het niet vaak.Alles wil wel kapot,als je het met beleid doet kan je zo'n auto af en toe best ongenadig op de staart trappen,daar is hij voor gemaakt.

Zelfs race monsters als de RS4 en de RS6 hebben hun zwakke punten,als je nooit het kunnen van zo'n auto mag aanspreken,wat is het nut dan nog van het in bezit hebben van zo'n auto ???

Zelfde verhaal telkens over die AT die het niet aankan...een visco koppeling die ieder1 kapot schijnt te hebben...ik heb ze nog niet ontmoet ???
Dr.Go-Fast...

reneetje

Wat ik bedoel is vanuit stilstand, als je door de bocht gaat met gas derop , en je wielen beginnen te spinnen , dan kunnen de krachten ergens naar toe.
Vanuit stilstand volgas weg en je banden spinnen niet , dan kunnen de krachten nergens naar toe , behalve de zwakste schakel opzoeken in je aandrijflijn........... :-\
Verder is mijn ervaring gebaseerd op een handbak, ik weet niet in hoeverre er nog meer R AWD handgeschakelde ervaringen op dit punt hier rondzwerven......... ::)

Rene