Masitaly President velgen => waar en hoe duur?

Gestart door Taranis, 05-04-2005 21:23:00

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Woei, wat een reacties in 1 dag tijd ;)

@ elianmars: bij velgenland.nl konden ze me ook niet helpen en ze wilden ook niet serieus gaan zoeken aangezien ik nog geen 850 onder mn kont heb en dus nog niet 100% zeker weet dat ik die velgen neem...
Met die Titans bedoel je OZ?

Wat is er mis met Michelin Pilots? Zelf heb ik ze momenteel onder een V40 T4 liggen (205/50R16) en ben er op zich niet ontevreden over. Goed, ze spinnen af en toe wel eens flink door maar dat ligt denk ik meer aan de auto dan aan de banden... maar ik ben benieuwd, wat vind jij nadelig aan die banden dan? :)

Tnx voor de info over de ET-waarde!

@ laserblue: Mille Miglia heb ik ff voor gekeken maar ik zie liever een mooie cleane velgrand zonder kleine details aan. Zo vind ik de Binno B1 ook wel mooi (en een stuk goedkoper dan een Mille Miglia), alleen jammer van die zogenaamd mooie boutjes in de velgrand :(

@ Viper850: R look-a-like hoeft niet per se, ik zoek gewoon een mooi setje velgen voor onder een 850, liefst een beetje clean en rechttoe - rechtaan, bij voorkeur 5 spaaks...
Die Mangels Amazone is wel grappig op zich maar toch niet precies wat ik zoek, de rest van je lijstje is gewoon niet waar ik naar op zoek ben :D (wel mooi overigens, daar niet van)

@ MH: mooi ding! Welk merk/type is dat? Kan ik eens voor een prijsje zoeken...

@ Rsport: de Fox velgen kan ik niet aanbevelen. Maat heeft of liever had die dingen onder z'n Alfa 155 maar is ze er vanonder aan het halen aangezien je ze in no-time krom rijdt... al paar x rechtgeslagen (ik zou het anders doen maar goed, ieder heeft z'n eigen methode ;)) maar nu zijn ze echt zo krom als een hoepel... beetje jammer van je dure velgen :(

Bedankt voor alle input! Komen wel mooie velgen voorbij in dit topic iig  8)

mehn

Citaat van: Taranis op 06-04-2005 15:11:12

Aargghhh  :o

Nee, da's standaard Volvo T-5R  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Taranis

Citaat van: mehn op 06-04-2005 17:06:14
Nee, da's standaard Volvo T-5R  ;)
Whoops, sorry ;) Zoals ik al zei, ben nieuw hier ;D

Laserblue

Citaat van: Ludo op 06-04-2005 17:31:04
kijk hier eens bij styling , staan nog wel enkele mooie tussen.

Ik zie er maar 1 hoor! ;)

Ik snap overigens niet waarom onder een V70 RAWD de 17x8 niet past en de 18x8 wel ???
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

M a r c

Citaat van: Laserblue op 06-04-2005 18:22:54
Citaat van: Ludo op 06-04-2005 17:31:04
kijk hier eens bij styling , staan nog wel enkele mooie tussen.

Ik zie er maar 1 hoor! ;)

Ik snap overigens niet waarom onder een V70 RAWD de 17x8 niet past en de 18x8 wel ???

Omdat een AWD een andere achterasconstructie heeft. Bij de diameter van een 18" heb je daar geen last van, maar met een 17" zit de velgrand dan exact op dezelfde hoogte als een uitstekend deel van de achteras....  Daarom dus.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Laserblue

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

elianmars

Woei, wat een reacties in 1 dag tijd ;)

@ elianmars: bij velgenland.nl konden ze me ook niet helpen en ze wilden ook niet serieus gaan zoeken aangezien ik nog geen 850 onder mn kont heb en dus nog niet 100% zeker weet dat ik die velgen neem...

Wat is er mis met Michelin Pilots? Zelf heb ik ze momenteel onder een V40 T4 liggen (205/50R16) en ben er op zich niet ontevreden over. Goed, ze spinnen af en toe wel eens flink door maar dat ligt denk ik meer aan de auto dan aan de banden... maar ik ben benieuwd, wat vind jij nadelig aan die banden dan? :)

Tnx voor de info over de ET-waarde!

De Titans zijn idd de T-5R velgen  ;D

Wij hebben thuis nog een andere wagen, een Opel Zafira OPC (235 pk). Deze stond standaard op Michelin Pilots. Totaal geen grip met die banden. Zoals je zelf al zegt, spinnen flink door. Dat ligt natuurlijk ook aan de kracht die de banden te verwerken krijgen, maar er zijn ook bandenmerken die dat (veel) minder hebben. Bijvoorbeeld de Goodyear Eagle F1.

elianmars

Citaat van: Viper850 op 06-04-2005 10:04:30
En kwaliteit van velg en band zijn ook wel ok??

4x 17" velgen + banden voor € 590,- is wel erg aantrekkelijk natuurlijk.  :o

Krijg je dan Goodyear of Michelin of één of andere flutband?

Welke velgen heb je daar gekocht als ik vragen mag?

Ze hebben daar gewoon merkvelgen. De prijzen die ze op de site hebben staan, zijn met gebruikte banden.
Ik heb er dus twee keer een set velgen vandaan, met gebruikte banden. Allebei de keren Michelin, met rond de 5 mm profiel.
Ik moest toendertijd ongeveer 150 euro meer betalen, als ik nieuwe banden wilde. Dat zouden dan wel A-merkbanden zijn en geen Kwikflut spul.

Alleen, zoals ik al eerder opmerkte, van klantenservice of zo hebben ze nog nooit gehoord. Het gaat er daar echt om zoveel mogelijk velgen te verkopen op een dag.... ::)

Turbobiker

Kijk ook even bij de bandendiscussie verderop op dit prachtige forum, wordt je een heel stuk wijzer over banden ;)
De Tussenpaus

M a r c

Citaat van: Ludo op 06-04-2005 20:32:00
aha, zo zit dat.

Citaat van: MH op 06-04-2005 20:14:02
... met een 17" zit de velgrand dan exact op dezelfde hoogte als een uitstekend deel van de achteras....  Daarom dus.

een slijptol is geen optie?.  ;D

Als jij een stuk van je achterwielophanging af wilt slijpen.... Be my guest  ;D  ;)

info@europeantuning.nl

elianmars

Citaat van: Luc op 08-04-2005 04:06:37
Bandendiscussie...
Ik wil Michelin niet "Zwart maken", maar Uniroyal Rainsports in de maat 215/40R17 maken onder mijn kar veel minder lawaai dat Michelin Pilots...in de maat 195/65R15, en ze geven meer grip, en een veel beter en strakker stuurgevoel, dat komt natuurlijk omdat ze platter zijn.
Maar dan nog... ik ging van Pirelli's achter en Vikings voor, naar Michelin's rondom en ik dacht waauw...
En toen kocht ik mn 17 inchjes met Uniroyals... en toen dacht ik waauw...in het kwadraat... dat het nog stiller kon? Ik nooit gedacht.

Als je nu deze maat onder je wagen hebt, heb je wel de verkeerde maat  ;)
Met deze 40 banden heb je een afwijking van 4,85%.
Er moet eigenlijk 215-45/17 onder. Dan heb je een minimale afwijking van 1,49%.

M a r c

Citaat van: elianmars op 08-04-2005 09:26:06
Citaat van: Luc op 08-04-2005 04:06:37
Bandendiscussie...
Ik wil Michelin niet "Zwart maken", maar Uniroyal Rainsports in de maat 215/40R17 maken onder mijn kar veel minder lawaai dat Michelin Pilots...in de maat 195/65R15, en ze geven meer grip, en een veel beter en strakker stuurgevoel, dat komt natuurlijk omdat ze platter zijn.
Maar dan nog... ik ging van Pirelli's achter en Vikings voor, naar Michelin's rondom en ik dacht waauw...
En toen kocht ik mn 17 inchjes met Uniroyals... en toen dacht ik waauw...in het kwadraat... dat het nog stiller kon? Ik nooit gedacht.

Als je nu deze maat onder je wagen hebt, heb je wel de verkeerde maat  ;)
Met deze 40 banden heb je een afwijking van 4,85%.
Er moet eigenlijk 215-45/17 onder. Dan heb je een minimale afwijking van 1,49%.

Het verschil tussen 205/45R17 (origineel op een T-5R) en een 215/40R17 is in afrolomtrek maar 2%. Dus bij 100 op de teller rij je 98.

info@europeantuning.nl

JCviggen

Citaat van: MH op 08-04-2005 11:58:46
Het verschil tussen 205/45R17 (origineel op een T-5R) en een 215/40R17 is in afrolomtrek maar 2%. Dus bij 100 op de teller rij je 102.

hmmm...

205*0.45 = 92.25mm
215*0.40 = 86.00mm

is toch al een verschil van een dikke 7% hoor...je moet gewoon 215/45 leggen ipv 40...dan is je kilometerteller redelijk juist. Als je 40-ers legt gaat ie flink overdrijven (meer aanduiden dan je rijdt dus)
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

M a r c

Citaat van: JCviggen op 08-04-2005 12:29:10
Citaat van: MH op 08-04-2005 11:58:46
Het verschil tussen 205/45R17 (origineel op een T-5R) en een 215/40R17 is in afrolomtrek maar 2%. Dus bij 100 op de teller rij je 102.

hmmm...

205*0.45 = 92.25mm
215*0.40 = 86.00mm

is toch al een verschil van een dikke 7% hoor...je moet gewoon 215/45 leggen ipv 40...dan is je kilometerteller redelijk juist. Als je 40-ers legt gaat ie flink overdrijven (meer aanduiden dan je rijdt dus)

Kijk hier even: http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

info@europeantuning.nl

JCviggen

handig!

iig loopt de teller met 40 banden 2% te hard, met 45 banden 1.5% te traag (maar de standaard afwijking is meer dan dat, dus wordt de km-teller "juister" ipv "onjuister" ;) )
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"