schokdempers + veren welke?

Gestart door delta, 16-06-2016 13:32:04

Vorige topic - Volgende topic

delta

Hallo,

Ik heb sinds korte tijd een V70. Recent is daar een LPI ringtank ingeplaatst.
Sindsdien zakt de auto achter door en staat hij voor te hoog. 

Ik wil nu eerst de achterzijde aanpakken, en later de voorzijde.

Uiteraad heb ik met behulp van de zoekfunctie de nodige info gevonden (deels oude topics) maar ik ben er nog niet helemaal uit en ben benieuwd wat jullie eronder hebben en hoe het rijd?

De rijhoogte achter is wel mooi, maar met 1 krat bier zakt ie al naar beneden.
Ik heb het plan om achter bilstein B4 en verzwaarde achter veren te plaatsen. Hoe wordt de hoogte van de auto? kom deze nu een stuk hoger te staan?

Voor de voorzijde wil ik ook mee aan de slag, zodra de achterzijde naar het zin is. Ik wil best een stukje omlaag, maar niet plat op de weg. Ook wil ik de auto waterpas houden  :)

Wat is jullie advies of ervaring?
MY97 V70 2.5 20v *426-46*handbak*prefo*

volvobug

Heb je momenteel gewone dempers of nivomats aan de achterzijde?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

delta

Ik heb geen nivomats. Deze vind ik nieuw te duur, en 2dehands durf ik niet aan.

RoelNL

Met verzwaarde veren komt de auto niet hoger te liggen, hij zakt alleen wat moeilijker in waardoor je minder last hebt van echt inzakken met lading erin. Schokbrekers halen naar mijn weten niks uit qua rijhoogte wel voor het comfort en een meer stabiel gevoel.

Als je de auto echt hoger op de weg wilt hebben zul je naar mijn weten echt een andere veer moeten zoeken. Zijn er bijv. XC70 veren voor een XC70 zonder nivomats? Dan zal de auto daadwerkelijk omhoog komen.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

innocenti

Monreo oppompbare achterdempers monteren. Zit n autoventielaansluiting bij. Last erin en auto weer oppompen tot de gewenste hoogte. Beviel me goed op mn 850.

Uit mn hoofd ride-levelers genoemd.

delta

De auto wil ik niet hoger.

Monroe ride levelers had ik ook gevonden, deze vind ik ook nog prijzig en zijn olie gevuld. Mijn voorkeur is gas gevuld.

delta

Kan je ook verlagen met een lpi ringtank en op zijn tijd een volle belading? Of is het toch beter voor verzwaarde veren te kiezen?

janpy

Je kan ook de voorzijde wat verlagen, en achter verzwaarde veren.

Staat de auto weer recht, en zakt achter niet te veel in.

Setje nivomats heb ik nog liggen, compleet met veren en
lagers.
Zijn werkend onder mijn 850 vandaan gekomen.

Ik heb er weer normale veren onder gezet van een t5, met gewone schokbrekers.
Zit ook een lpi tank in, is wel wat gezakt, maar voorzijde is ook verlaagt (iets te veel)

Groet Jan
Volvo 850 R automaat lpi Groen

petrolhead2.5

Set verzwaarde achterveren heb ik via estate services en nieuw setje sachs achterdempers gewoon perfect ook icm met lpg benzine en caravan. Ik heb een estate geen sedan. Als ik achter de laptop zit zal ik ff foto uploaden.

Midicijnman

Verzwaarde veren van MAD met Sachs (origineel) dempers. Werkt prima en is goed betaalbaar. Kijk vooral ook even op de sites van onze oosterburen...

delta

Ik denk dat ik ga voor de verzwaarde veren van estateservice. Schokdempers zit ik nog wat in twijfel. Vermoedelijk zal het bilstein b4 worden, deze zijn wat stugger en in UK goedkoop te krijgen.

Voorzijde ga ik daarna bekijken, als achter klaar is. Kan je voor ander merk schokdempers gebruiken?

Over MAD veren kan ik alleen de hulpveren vinden, en dat wik ik niet. Nivomats vind ik nieuw te duur, anders had ik dat ook willen proberen

Sweij

Ik zie ook uit naar die foto! Heb mijn V70 verlaagd met Eibach pro-kit (-25 mm) maar de achterkant hangt net te laag. Ben benieuwd hoe Sachs met verzwaarde veren staat.

Citaat van: petrolhead2.5 op 19-06-2016 10:24:33
Set verzwaarde achterveren heb ik via estate services en nieuw setje sachs achterdempers gewoon perfect ook icm met lpg benzine en caravan. Ik heb een estate geen sedan. Als ik achter de laptop zit zal ik ff foto uploaden.

delta

Inmiddels de achterzijde klaar. Zitten bilstein b4 met verzwaarde veren onder. De oude schokdempers waren aan vervanging toe, ik kon ze met de hand indrukken en veerde niet meer uit!

Auto is iets hoger komen staan, maar niet te veel. Ik ben er tevreden mee.

Binnenkort aan de slag met de voorzijde. Ik heb van een forumlid voor een mooie prijs verlagings veren over genomen. De auto zal voor 4cm zakken als het goed is. Deze week zal ikde schokdempers (sach super touring), veerpootlagers, taatspotten, stofhoesen en van die bumpers bestellen.

Moet ik nog ergens aan denken om te kopen?

Zodra voorzijde klaar is zal ik voor/na foto plaatsen

Miyel

Draagarmen (rubbers en fusee) goed nakijken op speling van tevoren.. Als je alles toch los haalt zou je de draagarmen meteen mee kunnen pakken. Zou namelijk zonde zijn als deze op hun eind zitten en je volgend jaar alles weer los kunt halen én weer uit moet laten lijnen.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)