Forte top end treatment

Gestart door T5eRwin, 16-06-2016 20:58:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

T5eRwin

Beste Roffelaars,

Ik zit in dubio, ik wil mijn motor flushen met Forte motor flush nu werdt er ook mij geadviseerd dat ik nadat ik de motor geflushed had Forte top end treatment in de nieuwe olie kan doen.

Wie is er hiermee bekend?

En oja als je altijd met 5w40 full synthetic hebt gereden en je hebt de motor geflushed je daarna ook een 10w40 semi synthetic kan gebruiken of moet je dan een 10w40 full synthetic?

Alvast hartelijk dank voor de adviezen

Met vriendelijke volvo groet,
Erwin

Jans Duiven

Citaat van: -D©©©L- op 16-06-2016 21:08:38
Citaat van: T5eRwin op 16-06-2016 20:58:58
Beste Roffelaars,

Ik zit in dubio, ik wil mijn motor flushen met Forte motor flush nu werdt er ook mij geadviseerd dat ik nadat ik de motor geflushed had Forte top end treatment in de nieuwe olie kan doen.

Wie is er hiermee bekend?

En oja als je altijd met 5w40 full synthetic hebt gereden en je hebt de motor geflushed je daarna ook een 10w40 semi synthetic kan gebruiken of moet je dan een 10w40 full synthetic?

Alvast hartelijk dank voor de adviezen

Met vriendelijke volvo groet,
Erwin


Upselling, dat is mij wel bekend.  ;D 
European Tuning is er groot mee geworden.

De "goede" Forté die jaren lang gemaakt werd, is er niet meer. De nieuwe eigenaar gaat voor winstmaximalisatie en de producten met relatief weinig marge (waaronder dus de flush vloeistof), zijn vervangen door eenvoudiger middelen op oplosmiddel basis. Daarmee is Forté een zoveelste matige producten leverancier geworden, en zingen ze het uit op de naam uit vroeger tijden.

Vol of half syntheet maakt niet zoveel uit. De meeste vol synthetische oliën zijn in Nederland sowieso Hydrocrack oliën, geen echte volsynthetische olie. 
Hier mag dat volsyntheet heten, in Duitsland bijvoorbeeld niet.
Gewoon een goede 10w40 half-syntheet voldoet prima, waarbij het naleven van de verversings intervallen eigenlijk belangrijker is dan veelkleurigheid (=prijs) van het etiket van de oliefles. Het type motor en de brandstof heb je niet genoemd. Ik ga voor het gemak maar even uit van een gewone (turbo) benzinemotor welke op benzine loopt.

die bewering schijnt niet geheel te kloppen Marco:

Goedemiddag Mnr. Duiven,

SynPower MST C3 SAE 5W-40 is vol synthetisch, maar uw vraag is verkeerd.

Er zijn diverse synthetische basis olien waar een synthetische motorolie van wordt gemaakt.

Hydrocrack
PAO
Group III
Syn Esther

Alleen het maakproces van deze olien is anders, ze verschillen van elkaar.

Hydrocrack is een maakproces
Poly Alfa Olefinen is een maakproces etc.

Wat is dan het verschil ??

Volsynthetische motorolie:          ca. 80% synthetische basisolie
Semi Synthetische motorolie:    ca. 50% synth. basisolie + 50% minerale basisolie.
Partly Synth. motorolie                     kan b.v. 20% synthetische basisolie bevatten

Hydrocrack wordt bijna niet meer gebruikt, men gebruikt nu andere processen.

Met vr. gr.,

*.*****
Techn. Serv. Manager
Valvoline Europe

innocenti

En iemand ervaring met DIToil als toevoeging? Schijnt veel in de tractorpulling gebruikt te worden en schijnt goed te helpen om interne wrijving en dus slijtage te verminderen. Van wat ik behoort heb kan door toevoeging de revisie interval gehalveerd worden.

peteRRR

Advies van Forte is als er nog nooit geflusht is om 2 flessen motorflush te gebruiken met de eerste flush,..je hoeft
er geen Top en Treatment bij te doen het is een extra,...het heeft ook een smerende kwaliteit.

De/een concurrent van Forte is B&G en die middelen schijnen agressiever te zijn met flushen bv,..er zijn sommige garages
over gestapt op B&G,....handel en keuze is er altijd.

De middelen van Forte zijn ook goed,...weet niet van de vernieuwing/verandering van de producten zelf wel dat het is overgenomen door een buitenlands systeem jaar of 3 geleden dacht ik.

Na de flush kan je van olie veranderen naar wens en wat er in de motor kan.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

marc-850

Ik heb onlangs geflushed met Forte Motorflush en daarna aan de nieuwe olie een flesje Forte Fortifier toegevoegd.

Resultaat na 2000 km:
Waar ik voorheen ongeveer een halve liter per 1000 km moest aanvullen, moest ik nu na 2000 km 0,3 liter olie aanvullen.

Ik ben van mening dat het werkt.

T5eRwin

Hoi Marco en mederoffelaars,

Ik heb een T5R met 350 dkm en een beetje meer op de teller, was ik vergeten te melden.

Maar hartelijk dank voor jullie reactie, dit weekend maar eens uitvoeren.

Nogmaals dank jullie wel voor de reacties en alvast een prettig weekend iedereen.

Met vriendelijke volvo groet,
Erwin


peteRRR

Citaat van: innocenti op 16-06-2016 21:42:05
En iemand ervaring met DIToil als toevoeging? Schijnt veel in de tractorpulling gebruikt te worden en schijnt goed te helpen om interne wrijving en dus slijtage te verminderen. Van wat ik behoort heb kan door toevoeging de revisie interval gehalveerd worden.

Deze denk ik,..http://www.ditoil.nl/product/additief/30
Weet dat in de autocross ook zo iets is gebruikt en is wel pittig spul zo te lezen,..max 3% van je olie inhoud.

Ga eens informeren hier na.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

peteRRR

Had vernomen dat ditoil wat kan betekenen als je bv door je olie filmlaag heen gaat dat er dan bescherming is voor de
zware motoren en dat het wat kan betekenen voor het langer heel houden van de versnellingsbak.

Misschien is dit wel de betere versie van bv Xeramic.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

de_jelle

Door een tikkende klepstoter heb ik Forté Motor Flush gebruikt en bij de nieuwe olie Top End Treatment toegevoegd.
De stoter tikt alleen nog in de winter met 10W40 olie.
Ook was er was olie-aanslag van de onderkant van de olievuldop verdwenen. Dus reinigen doet Motor Flush blijkbaar wel.

peteRRR

Forte is gewoon goed en het verhaal wat anderen aan hebben gehoord is simpel een Jekyll And Hyde wat betreft product verandering.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla