10 klepjes erbij + Turbo in Amersfoort

Gestart door tmenkveld, 17-06-2016 08:59:16

Vorige topic - Volgende topic

tmenkveld

Hallo beste Volvo liefhebber,

Het zat er al een poosje aan te komen, na 4 jaar in een prachtige Regent Red 10V, is het nu tijd voor een stapje hoger op de ladder: En wel deze fantastisch mooie 2.5 Turbo, hier wel bekend op het forum!

Dit is zo enorm genieten! Deze auto tovert elke keer weer een glimlach op mijn gezicht. Mooie Comets, R bumpertje, het bijzondere twee kleurige interieur.  De custom uitlaten (maken wel beetje veer herrie vooral tussen de 100-120, dus moet harder of zachter rijden  ;D.
Op de foto's nog niet te zien maar ik heb de spatlappen er wel weer onder gemaakt!

zie oa.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,54235.0.html

Helaas inmiddels wel wat probleempjes; incidenteel gestikt naar rotte eieren  :( iets met de kat, waarschijnlijk LMM, lambda sonde oid. en hij stottert beetje bij warme motor, alleen op lpg (vialle lpi installatie), op benzine loopt hij prima. Waar kan ik een goede diagnose laten stellen in Amersfoort? Ik heb m al eens laten uitlezen, en daar zat alleen 422 in, atmospheric pressure sensor error, die even losgekoppeld en de fout is nog niet terug gekomen....

En de magneetkoppeling van de airco moet een keer afgesteld worden. Airco valt nu uit na een minuut of 5. Heb de handleiding van het forum al uitgeprint.  ;)

delarue

Mooie auto hoor...stijlvolle combi zo!
Fiat Cinquecento sleeper '93 - R.I.P.
Fiat Punto Mk2a 1.2 16v '03
Audi S3 8L Quattro '00
Fiat Panda 100HP '08
Vespa PK50s bobber '84

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

V70R^2

Hey die ken ik! Mooie wagen.

MAP sensor los gekoppeld, ook weer vast gezet hoop ik? Anders gaat die inderdaad beroerd lopen ;D

tmenkveld

Heb de sensor weer vastgezet, maar helaas niets veranderd qua slecht lopen. Het lambda lampje blijft wel uit... vreemd genoeg!

Ik ga de s70 na laten kijken in Nijkerk bij Pim. Remeeus! Hopelijk kan hij vinden wat het is! Ik kom er zelf niet uit,  hoewel er aardig wat vergelijkbare topics zijn. Ben al flink aan het inlezen geweest!

henry classic v70

Hey de "ouwe" van Dane Hoeksema en Tedje, is veel aan gedaan door met name Ted, nog steeds een hele mooie wagen  :eusa_clap: :eusa_clap:
Heb net het hele blog doorgebladerd, mooi wat Ted er allemaal aan energie in heeft gestoken
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Joppe

Hee daar is die weer!

Veel plezier er mee Timo, hoop dat je er net zoveel lol mee hebt als ik in 2 jaar heb gehad!
1995, Black Stone 850 2.3 T-5R.