Mathijs stelt zich even voor, Volvo 850 T5

Gestart door Mathijs., 17-06-2016 19:22:18

Vorige topic - Volgende topic

leons850

Bij van Essen bandenin Emst staat nog een blackstone 854 op de sloop (dit scherm past).
Dat is mijn oude 850. ;D
Eventueel kun je ook de deur mee nemen.
Geen idee wat de staat er nu van is.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Ollie7

Heel mooi kerel! Dat zwart én die velgen..looks dangerous :-)
Welkom op het forum.

Ollie7

embleem en ruitenwisser kan ik me niet zo druk om maken, maar die deuk... waarom moeten mensen altijd met hun poten aan andermans spullen komen >:(

Omdat het festival wat je hebt bezocht vol tuig zit. drugs doen veel met mensen.....Erg lullig voor je man.,..wat een deuk heej...

Mathijs.

Citaat van: V70geRwin op 28-06-2016 22:49:37

Of wil je hem origineel houden?

was wel van plan em origineel te houden

Citaat van: Redolpho op 29-06-2016 00:35:02

Edit: Wellicht Dat ik nog wel iemand weet die plaatwerk heeft staan. Doe maar ff via pb. Geef ik zijn adres aan je door.

Pb gedaan!

Citaat van: leons850 op 29-06-2016 08:48:18
Bij van Essen bandenin Emst staat nog een blackstone 854 op de sloop (dit scherm past).
Dat is mijn oude 850. ;D
Eventueel kun je ook de deur mee nemen.
Geen idee wat de staat er nu van is.

bedankt voor de tip!

Citaat van: Ollie7 op 29-06-2016 13:49:16
Heel mooi kerel! Dat zwart én die velgen..looks dangerous :-)
Welkom op het forum.

bedankt! vind het zelf ook erg mooi.

Citaat van: Ollie7 op 29-06-2016 13:57:01

Omdat het festival wat je hebt bezocht vol tuig zit. drugs doen veel met mensen.....Erg lullig voor je man.,..wat een deuk heej...

nou ga best vaak naar dit soort feestjes, en er word idd veel drugs gebruikt maar de sfeer is er normaal altijd top en en ruzie komt er bijna niet voor.. dus om nu te zeggen dat het aan  het soort mensen ligt wat er naar defqon gaat wil ik niet zeggen!

UserID25761

Citaat van: V70geRwin op 28-06-2016 21:54:20
Balen zeg, maar elk nadeel heb zijn voordeel:
Kan je gelijk upgraden naar renault clio wisser  :eusa_clap:

Deur en scherm zou ik doen en is vast goedkoper!

Dat heb ik juist gedaan, dus ik heb een origineel armpje over  :angel:
Als je hem komt halen mag hij zo met je mee  ;D

Mathijs.

Citaat van: NickGR op 29-06-2016 22:14:43
Citaat van: V70geRwin op 28-06-2016 21:54:20
Balen zeg, maar elk nadeel heb zijn voordeel:
Kan je gelijk upgraden naar renault clio wisser  :eusa_clap:

Deur en scherm zou ik doen en is vast goedkoper!

Dat heb ik juist gedaan, dus ik heb een origineel armpje over  :angel:
Als je hem komt halen mag hij zo met je mee  ;D

als ik in de buurt ben maar een bakje koffie doen dan  ;D

Mathijs.

zelf vorige week het zijpaneel zo uitgedeukt dat de deur weer los kan, ik moet eerlijk zijn dat het aardig gelukt is.

zitten allen nog 2  knikjes bij de deur omdat ik de deur uit automatisme een keer los heb gedaan...  :-\

voor de rest nog niet verder gekomen met de ruitenwisser en embleem..

hopelijk na deze week student af en heb ik dan wat meer te besteden om de t5 op te knappen :eusa_angel:

.

Mathijs.

VRAAG!!

hallo mensen,

het gaat goed met de volvo, recent zijn de voorbanden vervangen en is de auto uitgelijnd.

voor de rest heb ik alle motor steunen vervangen aan de auto omdat erg veel last het van een kantelend blok tijdens optrekken, gas los laten enz.

het leek wel alsof het hele blok los zat.. de versnelingsbak steun en motorsteun aan de distributiezijde waren allebei zeer versleten. ook de achterste motorsteun (onder de turbo) was het ijzerdraad (leek meer op touw) van gebroken.

na deze steunen allemaal vervangen te hebben had ik verwacht dat het kantelen van het motorblok wel over zou zijn. maar helaas heb ik hier nog steeds last van..

alle steunen zijn goed gemonteerd

iemand enige idee wat het kan zijn? het lijkt net of het blok er los in zit, kan dit ook te maken hebben met de subframe rubbers?

volvobug

Citaat van: Mathijs. op 20-10-2016 22:10:40
....

het leek wel alsof het hele blok los zat.. de versnelingsbak steun en motorsteun aan de distributiezijde waren allebei zeer versleten. ook de achterste motorsteun (onder de turbo) was het ijzerdraad (leek meer op touw) van gebroken.

na deze steunen allemaal vervangen te hebben had ik verwacht dat het kantelen van het motorblok wel over zou zijn. maar helaas heb ik hier nog steeds last van..

....

Er is ook nog een voorste motorsteun en een bovenste motorsteun. Die al gecontroleerd?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Mathijs.

[/quote]

Er is ook nog een voorste motorsteun en een bovenste motorsteun. Die al gecontroleerd?
[/quote]

jaa ook deze zijn vervangen maar waren niet echt versleten..

V70geRwin

De bovenste motorsteun heeft aan de kant van het schutbord ook nog een rubber, hoe is die?

peteRRR

Ook als alle steunen vernieuwd zijn zit er in de 850 een kanteling met schakelen,..je kan er op leren schakelen en dan
is het iets minder maar geheel weg gaat dit niet.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

SB T-5R

Kan zo snel niet lezen of het een automaat of handbak is.
Zou het zo kunnen zijn in geval van handbak dat de veren in de koppelingsplaat kapot zijn?
Waardoor het gas-los / gas-geven wat meer "speling / kanteling" in de aandrijflijn teweeg brengt?

Wellicht een ander forumlid die hier meer praktijk ervaring mee heeft.

Die bovenste motorsteun tegen het schutbord inderdaad ook nog een goeie, wordt vaak vergeten.

Mathijs.

Citaat van: V70geRwin op 21-10-2016 20:04:13
De bovenste motorsteun heeft aan de kant van het schutbord ook nog een rubber, hoe is die?

deze is idd nog niet vervangen, ik heb nog niet kunnen vinden hoe ik bij de 2 moeren kan komen. zitten kleine scheurtjes in maar ziet er voor de rest niet heel ernstig uit.

Citaat van: peteRRR op 21-10-2016 20:19:41
Ook als alle steunen vernieuwd zijn zit er in de 850 een kanteling met schakelen,..je kan er op leren schakelen en dan
is het iets minder maar geheel weg gaat dit niet.

Groet

ok, nog nooit in een andere 850 gereden eigenlijk  ::) maar idd ik let er nu ook op bij het schakelen allen heb ik het idee dat het wel meer is dan normaal.. irriteer me er namelijk echt aan :-\

Citaat van: SB T5-R op 21-10-2016 20:29:19
Kan zo snel niet lezen of het een automaat of handbak is.
Zou het zo kunnen zijn in geval van handbak dat de veren in de koppelingsplaat kapot zijn?
Waardoor het gas-los / gas-geven wat meer "speling / kanteling" in de aandrijflijn teweeg brengt?

Wellicht een ander forumlid die hier meer praktijk ervaring mee heeft.

Die bovenste motorsteun tegen het schutbord inderdaad ook nog een goeie, wordt vaak vergeten.

een handbak

nou heb er zelf ook al aan zitten te denken dat het misschien niet in de motor steunen zit maar in de aandrijving oid zit. dus zou idd zomaar kunnen heb alleen geen idee hoe ik dit kan controleren ???

zal eens kijken of ik er wat over kan vinden

peteRRR

Je kan het ook voelen door enkel het gas pedaal een beetje abrupt in en uit te trappen,..dan voel je hoe de motor
van voor naar achter beweegt,....heb me hier ook over verbaasd maar het is 1maal zo.

Er is ook evt nog een kleine schokbreker voor te krijgen ( aan de distributie kant ) die het geheel wat meer ondersteund.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla