Mathijs stelt zich even voor, Volvo 850 T5

Gestart door Mathijs., 17-06-2016 19:22:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mathijs.

Citaat van: peteRRR op 26-10-2016 15:15:51
Je kan het ook voelen door enkel het gas pedaal een beetje abrupt in en uit te trappen,..dan voel je hoe de motor
van voor naar achter beweegt,....heb me hier ook over verbaasd maar het is 1maal zo.

Er is ook evt nog een kleine schokbreker voor te krijgen ( aan de distributie kant ) die het geheel wat meer ondersteund.


Groet

Ok ga ik eens proberen.

interessant, die heb ik nog niet eerder gezien. waar zijn die te verkrijgen?

peteRRR

Is ergens over de grens,....http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=187821

Is in het verleden ook eens gedaan door een forummer,..maar kan even niet op de naam komen.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

850...What else?

Mooi bak Mathijs, ik herken de druk om te moeten/willen verbeteren en het gebrek aan centen....kannie wachten!
Veel plezier, maar dat zal wel goed gaan denk ik.
SIPS: Swedish Incredible Powerfull Stationwagon😉

leons850

CeesvanGils had zo'n schokbreker in zijn motorruimte. Heeft volgens mij maar weinig toegevoegde waarde.
Controleer vooral gewoon de motorsteunen even, en dan de gene boven op het blok ook aan het schutbord.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Mathijs.

Citaat van: peteRRR op 26-10-2016 19:59:33
Is ergens over de grens,....http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=187821

Is in het verleden ook eens gedaan door een forummer,..maar kan even niet op de naam komen.

Groet

oke interessant, bedankt voor de info

Citaat van: 850...What else? op 27-10-2016 11:31:43
Mooi bak Mathijs, ik herken de druk om te moeten/willen verbeteren en het gebrek aan centen....kannie wachten!
Veel plezier, maar dat zal wel goed gaan denk ik.

bedankt! ;D jaa wil nog heel wat verbeteren maar gebruikt em dagelijks dus ook niet altijd de mogelijkheid om er grotere klussen aan te doen

zie dat jij ook al heel wat onderhoud aan je T5je hebt gedaan!

Citaat van: leons850 op 27-10-2016 11:44:30
CeesvanGils had zo'n schokbreker in zijn motorruimte. Heeft volgens mij maar weinig toegevoegde waarde.
Controleer vooral gewoon de motorsteunen even, en dan de gene boven op het blok ook aan het schutbord.

jaa vgm zijn alle steunen wel goed nu, ben bang dat er toch iets met de koppeling of aandrijving is. kan het zelf nog niet helemaal vinden.. :-\

SB T-5R

Ik herken je klacht wel Mathijs.
De 20V van mijn vriendin heeft hetzelfde en ik ben langzaam ook eea aan het uitsluiten.
Alle motorsteunen zijn prima (gecheckt), auto heeft ook slechts 180.000 km gelopen.
Mijn koppeling is nog geen 30.000 km oud.

Wat bij mij al een enorme verbetering was :
-Kvs temperatuur sensor vervangen
-stappenmotor schoonmaken
-vacuüm lekdicht maken
-Lucht massa meter schoonmaken

Auto geeft verder geen enkele storing.

To do :
Gasklep eraf om schoon te maken
Lamdasonde vervangen
Aandrijf assen controleren
Variabel inlaat spruitstuk vervangen voor turbo spruitstuk??

Wellicht kun je hier wat mee.
Ben ook benieuwd of jij verder komt.

Groet.

850...What else?



bedankt! ;D jaa wil nog heel wat verbeteren maar gebruikt em dagelijks dus ook niet altijd de mogelijkheid om er grotere klussen aan te doen

zie dat jij ook al heel wat onderhoud aan je T5je hebt gedaan!

Ja man, ik ben ondertussen ook lid geworden van de Volvo850Club-Nederland, die organiseren sleuteldagen. Dat doen ze dan bij een bevriende dealer in het weekend.....
10 december in Heerhugowaard, daar ga ik een fikse beurt doen en de schakelaarsensor. Dan is het wel even klaar voorlopig, dan moet het toch wel genieten worden voorlopig.

Succes, baas!
SIPS: Swedish Incredible Powerfull Stationwagon😉

Mathijs.

Citaat van: SB T5-R op 02-11-2016 07:59:05
Ik herken je klacht wel Mathijs.
De 20V van mijn vriendin heeft hetzelfde en ik ben langzaam ook eea aan het uitsluiten.
Alle motorsteunen zijn prima (gecheckt), auto heeft ook slechts 180.000 km gelopen.
Mijn koppeling is nog geen 30.000 km oud.

Wat bij mij al een enorme verbetering was :
-Kvs temperatuur sensor vervangen
-stappenmotor schoonmaken
-vacuüm lekdicht maken
-Lucht massa meter schoonmaken

Auto geeft verder geen enkele storing.

To do :
Gasklep eraf om schoon te maken
Lamdasonde vervangen
Aandrijf assen controleren
Variabel inlaat spruitstuk vervangen voor turbo spruitstuk??

Wellicht kun je hier wat mee.
Ben ook benieuwd of jij verder komt.

Groet.

aah dat is balen, veel van de dingen die jij hebt gedaan wil ik ook nog gaan doen maar niet perse om het probleem wat ik nu heb, maar meer gewoon als onderhoud ;D

ben er bij mij bijna wel zeker van dat het de koppeling is. zoek alleen nog iemand die dat kan bevestigen.. ::)


Citaat van: 850...What else? op 15-11-2016 08:11:00


bedankt! ;D jaa wil nog heel wat verbeteren maar gebruikt em dagelijks dus ook niet altijd de mogelijkheid om er grotere klussen aan te doen

zie dat jij ook al heel wat onderhoud aan je T5je hebt gedaan!

Ja man, ik ben ondertussen ook lid geworden van de Volvo850Club-Nederland, die organiseren sleuteldagen. Dat doen ze dan bij een bevriende dealer in het weekend.....
10 december in Heerhugowaard, daar ga ik een fikse beurt doen en de schakelaarsensor. Dan is het wel even klaar voorlopig, dan moet het toch wel genieten worden voorlopig.

Succes, baas!

aah nicee, ja de volvo850club ken ik, zelf nog geen lid van :eusa_silenced:

miss toch maar eens doen. lijkt me wel mooi om zon dagje met mede Volvo liefhebbers te sleutelen. wil zelf dan heel graag het koppelings probleem oplossen, moet alleen even zeker weten dat het de koppeling is en dan maar laten vervangen. ben al aan het sparen voor de reparatie   :eusa_sick:

tnx, jij ook succes!


henry classic v70

Wat koppelingsproblemen betreft; even contact opnemen met http://www.volvotune.nl/  (Elst) en vragen naar
Dennis, hij is de "koppelingsspecialist" van 't forum
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Mathijs.

Citaat van: henry classic v70 op 16-11-2016 08:30:27
Wat koppelingsproblemen betreft; even contact opnemen met http://www.volvotune.nl/  (Elst) en vragen naar
Dennis, hij is de "koppelingsspecialist" van 't forum

bedankt! ga ik doen  :)

Mathijs.

miss dat iemand mij hier kan helpen.

ik heb een externe dumpvalve, en nu zie ik vaak dat de vacuüm leiding vanaf de dumpvalve op de "boom" word aangesloten.

dit is bij mij niet het geval. en is de vacuüm slang op een nippel op het spruitstuk aangesloten



het bovenste blauwe slangetje loop naar de purge valve (weet zo niet wat hier de Nederlandse benaming van is  :eusa_whistle:), dit moet volgens mij kloppen.

het onderste blauwe slangetje loop dus naar de dumpvalve

de auto loopt voor de rest goed en heeft ook geen problemen met de turbo druk, alleen wanneer ik bij het overschakelen de koppeling in trap schiet het toerental zon 100/300 toeren omhoog en zakt daar na rustig terug, veel langzamer dan ik zie bij andere T5jes op youtube  :-\

op internet kan ik nog niet helemaal precies vinden wat nu de juiste manier is voor het aansluiten van de vacuüm slang van de dumpvalv, en wat er normaal aangesloten zit op de onderste nippel

de rest van de vacuüm slangen heb ik gecontroleerd en zitten vgm goed

hoop dat iemand opheldering kan geven  ;D

850...What else?

Citaat van: Mathijs. op 16-11-2016 21:05:32
miss dat iemand mij hier kan helpen.
hoop dat iemand opheldering kan geven  ;D

Sorry: ik heb geen echt antwoord op je hulpvraag, ik herken wél iets. Ik heb tijdens de vervanging v/d carterventilatie ontdekt dat bij mij ook een paar vacuümleidingen anders lopen dan ik op youtube e.d. had gezien. Terwijl alles goed loopt en ook geen turbodruk mis. Ik heb uiteindelijk alle leidingen geplaatst zoals ze zaten en de motor loopt dus nog prima.
Bij mij lopen die blauwe leidingen die op de foto zichtbaar zijn excact zoals jij beschrijft. Volgens mij maakt de plaats op de "vacuum-tree"niet uit; als het er maar op zit en de "boom"schoon is van binnen.
Kweenie of dit behulpzaam is, succes!
SIPS: Swedish Incredible Powerfull Stationwagon😉

Mathijs.

Citaat van: 850...What else? op 22-11-2016 22:46:08

Kweenie of dit behulpzaam is, succes!

iig bedankt voor het mee denken! het langzaam terug zakken van het toerental hebben er wel meer last van blijkbaar. de IVC binnenkort maar eens schoonmaken, kijken of dat nog een beetje helpt :)




Mathijs.

Nou de auto staat momenteel in Elst, bij Volvo service  :laugh: (Tnx henry classic v70 voor de tip!)

Koppeling gaat dus vervangen worden, ook de aandrijfas keerring word gelijk vernieuwd.
ook heb ik last van een kleine olie lekkage waar naar gekeken gaat worden plus de abs ring links voor word vervangen

ik hoop dat alle probleempjes dan opgelost zijn ::)

wat er voor de rest nog op de planning staat:

- Voorruit vervangen, vooruit ligt al klaar
- voorscherm links vervangen
- nivomats/schokbrekers achter vervangen (weet zo niet wat er onder zit)

wanneer er nivomats onder zitten, is het dan mogelijk om er sachs schokbrekers onder te zetten zonder verdere aanpassingen?

en wat is nu het grote verschil tussen nivomats en gewone schokbrekers? al vaker naar gezocht maar kan nergens echt een duidelijk andwoord vinden :eusa_wall:

Lammert

Nivomats pompen zichzelf op afhankelijk van de belading. De kont van je auto staat dus altijd even hoog. Ook verblindt je niemand met je koplampen als je afgeladen vol zit en vergeet ze te verstellen.

Voordeel van gewone schokdempers is dan weer dat je veel meer keuze hebt met betrekking tot weggedrag, verlaging, etc