Soumsoum

Gestart door soumsoum, 17-07-2017 10:14:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

soumsoum

Citaat van: MichielM850 op 07-04-2019 17:45:59
Mag ik vragen waar je dit hebt laten doen? Die van mij zijn ook aan de beurt binnenkort. En waarom poedercoaten ipv spuiten?

Groet, Michiel

Sorry had je berichtje even gemist. Alsnog antwoord: bij velgenexpert in Amsterdam. Kwaliteit lijkt goed, kleur is wel duidelijk donkerder dan origineel. En over spuiten versus coaten kan ik je helaas niet veel vertellen. Ik had eerder de velgen van mijn mx-5 laten poedercoaten bij hen en dat is nu jaren later nog steeds in zeer goede staat.
Volvo 855R 1996

soumsoum

De laatste tijd niet veel kunnen doen aan de volvo. Nu echter vakantie en daarom als de kleine slaapt af en toe tijd om in het zonnetje wat klusjes te doen. Klusjes die al ruim een jaar uitgesteld worden wel te verstaan! Ik heb regelmatig goede ideeën en schaf dan allerlei spul aan via webshops en via marktplaats. Meestal liggen die onderdelen eerst een paar weken op tafel, dan naar zolder want er moet toch worden opgeruimd en dan is er een reële kans dat ze er jaren later nog liggen!
Voorlopig blijf ik nog maar even dromen van de 19T, de 3'' downpipe, de grotere injectoren etcetera. Als het ooit zo'n feest wordt wil ik ook genoeg tijd hebben vrijgemaakt om dat er allemaal op te sleutelen

Nadat mijn spiegel aan kort was gereden moest ik een nieuw spiegelglas monteren. Hierna hield ik een vervelend trillende spiegel op de snelweg. Blijkt dat het metalen draaimechanisme van de spiegel gescheurd was. Daarom eindelijk een tweedehands spiegel gemonteerd; gelukkig braken er geen bevestigingsclips af van de rode spiegelkap die overgezet moest worden.

Omdat voor het verwijderen van de spiegel de deurbekleding eraf moet ook gelijk maar eens de bakjes van de deurhendels vervangen. De waren bij alle deuren op meerdere punten gebroken. Als je eenmaal weet hoe de deurbekleding eraf gaat ben je binnen 30 minuten per deur klaar.




Omdat ik toch bezig was in het interieur nog maar even verder gegaan met zaakjes die het rijden van de auto niet beïnvloeden maar mijn humeur wel: meerdere zaken al eens gepoogd te repareren (met goed resultaat) maar dan enkele weken later toch opnieuw problemen
1. de achterruitsproeier. Hier verving ik de sproeiermotor waarna de sproeier het weer deed. Echter, nu hoor ik het motortje draaien maar komt er geen vloeistof meer op de ruit! Even lopen speuren in de achterbak en achter de D-stijl. Tot aan het filter komt in ieder geval wel vloeistof. Ik heb wat in een flesje laten spuiten door middel van de leiding daar even los te halen. Blijkt dat er veel troep in de opgevangen vloeistof zit. Ik vermoed dat het sproeiermondje verstopt zit. Binnenkort eens de bekleding van de achterklep loshalen om dat te bekijken.

2. de tankklepvergrendeling. Ik verving het motortje door een tweedehandse, nu echter weer permanent open blijven staan (beter dan permanent dicht). Motortje los, paar keer heen en weer bewogen en nu doet ie het weer. Vrees dat het functioneren weer van tijdelijk aard zal zijn....

3. de tank lekt opnieuw benzine als hij helemaal nokvol zit. Gelukkig niet zo erg als voordat ik de ontluchtingsslang verving. Ik denkt dat toch de o-ring van de brandstoftank niet helemaal goed zit. Binnenkort maar weer eens kijken
4. nieuwe peilstok voor de automaatbak. De peilstok die er in zat miste het deel waarop de het oliepeil afleest  :o  Nu kunnen zien dat het oliepeil goed is. Ik overweeg om dit jaar nog een flush te laten doen. Ook de motorsteunen, baksteun en subframerubbers moeten eens kritisch bekeken en zo nodig vervangen worden want de auto is toch wat bokkiger tussen de verzetten de laatste tijd.
Volvo 855R 1996

MikeyQR

Wat je achter sproeier aan gaat, ergens achter bij de D-style tweeter loopt je slang omhoog daar zit ergens een terugslagklep tussen, deze gaan wel eens stuk, ik trek ze er altijd tussenuit en monteer ze ook niet meer.

Check het even, ze gaan vaak al lekken.

soumsoum

ik lees altijd wel mee op het forum en zoek veel dingen op om allerlei klusjes voor te bereiden, van zelf bloggen komt het eigenlijk nauwelijks.
Nu ook maar eens een update van de rode 850R:

Eigenlijk is het een voortdurende strijd tegen verval met een onuitputtelijke maar ook wat naive inspanningen om de volvo weer 'zo goed als nieuw' te krijgen. Zowel in de zomer als in de kerst met de volvo naar Frankrijk op vakantie geweest, met mooie volvo dakkoffer  8)

Stage 0 is wel zo'n beetje afgerond dus de afgelopen tijd ook wat mooie upgrades geplaatst. Heel erg blij met IPD stabilisatiestangen en KW variant 3  :)





Daarnaast het dashboard eruit gehad en a la de Boeing verstevigd en met een dashboard uit een sloper zoveel mogelijk goede onderdelen overgezet!



Afgelopen weken lopen stoeien met een lekkende dakraam. Klusje van dakraamframe ontroesten, weer vastkitten met een nieuw rubber is goed gelukt. Helaas bleek de regengoot (die meebeweegt met het dak) te zijn afgebroken, dat was achteraf het grootste probleem. Nu dus op mp een dakraam gekocht om daar weer de juiste onderdelen uit te gaan gebruiken.
Helaas gaat de volvo binnenkort in de stalling omdat ik een poosje in Nieuw-Zeeland ga wonen. Kon mezelf nog niet zover krijgen om de auto te verkopen!
Volvo 855R 1996

Vulk

Tijd om de dakkoffer in hetzelfde kleur te spuiten als de auto zelf!