De Spaanse Curry: reconstrucción

Gestart door Vulk, 18-06-2016 14:44:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

peteRRR

Zout en zoutlucht is echt finest voor auto,s kan ook nog zijn dat er veel/meer pekel gestrooid is dan voorheen de
afgelopen jaren.

Misschien een heel dun filmpje Owatrol/Polytrol dat dat ook verschil maakt in dat klimaat,al is het maar een tijdelijke bescherming.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Vulk

Als ik de winterwielen er onder zet zal ik ze wat invetten (of vervangen).

big ben

Hier praat men over het insmeren met vaseline  :)

triton

Citaat van: Vulk op 02-08-2016 19:46:15
Als ik de winterwielen er onder zet zal ik ze wat invetten (of vervangen).


Dus hij blijft nog even :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:
Professioneel raddraaier

KIM

Ik ben niet zo'n fan van kopervet; het wordt mij te snel droog en korrelig.
Op de glijdende is zuurvrije vaseline prima. De temperatuur wordt daar niet zo hoog. Het ontbreken van vet is wel de bron van je probleem. Echt soepel glijden zullen ze ook niet in dat rubber.

razorx

Citaat van: Vulk op 02-08-2016 19:15:18
Citaat van: razorx op 02-08-2016 19:09:32
Dat verklaart alles. Dank je.

Je bedoelt het droog monteren?
Inderdaad. Ik gebruik net als Walter een minimale hoeveelheid kopervet.

jkV70

Land Rover Discovery 300 Tdi (1997) 340.000 km, Skoda Octavia Combi 1.6 Tdi 110pk DSG7 (2017)

Vroeger: 245 GLE AT (1978) , 245 GLi AT lpg (1984), 244 2.3 AT (1987), 945 TD AT (1990)
en ook: Mini 850 & 1000, VW Golf 1.3 Mk.I, VW Passat 1.6D Estate Mk.II, Land Rover Discovery 200 Tdi, Range Rover Classic TD->300 Tdi, Citroën Xsara Coupe HDi 90pk, Citroën C3 HDi 60pk, Citroën AX 1.1i, Citroën C5 HDi 110pk Break ph.1, BMW 520i E34, Peugeot 205 Cabrio 1.1i, Citroën Xantia 1.9TD Break, Citroën Xantia HDi 90pk Break, Land Rover Discovery 300 Tdi Commercial

razorx

Ook goed. Beide vetten hebben hun voor en nadelen. Keramisch vet laat zich wat snel wegspoelen en kopervet is wat korreliger.

BBS

Voor dergelijke dingen gebruik ik nog wel eens een soort van kranenvet. Zit in een zwarte tube met gele dop en is bedoeld voor o-ringen en afdichtingen in kranen in drinkwater systemen. Niet schadelijk en blijft lang zijn smerende werking doen.
Ik weet niet meer hoe het heet, dan zal ik in de schuur moeten kijken. Wat ik wel weet dat het een teringduur tubetje is, was toen al 50€. Heb ik overgehouden uit het service buitendienst tijdperk ;)
Volvoloos....

peteRRR

Dit is trouwens ook goed,..http://www.forte-benelux.com/NL/Forte-Producten/Motorfiets/Overige/Teclube.html
Voordeel is dat het geen diktelaag achterlaat t.o.v smeervetten.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

UserID6342

Citaat van: razorx op 02-08-2016 20:36:24
Ook goed. Beide vetten hebben hun voor en nadelen. Keramisch vet laat zich wat snel wegspoelen en kopervet is wat korreliger.
Wil ik even op inhaken, als je de remmen geregeld los haalt (wat dus ook zou moeten gebeuren bij iedere 'grote' beurt), heb je absoluut geen last van die korreligheid van het kopervet.  Dat doen wij hier ook zo.

StefanCJ

Ik haal zelf elk jaar (tegelijk met remvloeistof verversen) de remmen los en vet ze opnieuw in. Glijpennen zitten nooit roest op en kopervet wordt niet korrelig. Rij circa 40dkm per jaar.

MrCain

je heb van die revisie setjes met nieuwe glijpennen, rubbers en stopkapjes: kost niet de wereld ;)

Zelf smeer ik de pennen in met molycote 111 compount (soort van silicone vet) en als dat niet voorhanden is gewoon ate remzuigervet. Heb daar altijd goeide resultaten mee!
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Vulk

#133
Deze morgen even op- en neer gereden naar Ieper om een krik te kopen. Net als het forum heb ik mij een Omega krik gekocht! Gedaan met sukkelen met dat kleine krikje. Alleen moet ik nog even kijken hoe ik hem onder de auto krijg. Zo'n verlaagde 850 is ook niet alles...

Ook maar even binnengereden in de bandencentrale om de voorbanden uit te laten balanceren. Eens de wielen van de wagen waren heb ik vlug beslist om er 2 nieuwe banden op te laten leggen. Banden waren langs de binnenkant dieper afgesleten dan langs buiten. Nog even verder rijden en ik had een lekke (of klap-)band... Een raadsel dat ze dit op de keuring niet gezien hadden. Auto is recent uitgelijnd dus dit moet ik nog even laten bekijken.

Ik kan me wel voor de kop slaan dat ik dit zelf niet gezien had.

De continentals waar ik zo graag op rij waren niet op stock dus zijn er 2 Michelin Pilot sport's 4 onder gekomen. Ik ben benieuwd hoe ze gaan bevallen. De trillingen zijn een stuk minder, maar niet helemaal weg, al denk ik dat het eerder van achter weg komt soms. Ik had beter de achterste wielen ook even laten balanceren.  :eusa_wall:

De conti's hebben het 20.600km volgehouden op de vooras. Ik heb de nieuwe nu voor laten leggen aangezien de huidige conti's op de achteras quasi nieuw zijn. Benieuwd hoelang de Michelins het gaan volhouden. Ze zijn per stuk 35 euro duurder dan de conti's, ...

StefanCJ

Pilot Sport 4 is een erg fijne band, net als eigenlijk de 3 ook was.