De Spaanse Curry: reconstrucción

Gestart door Vulk, 18-06-2016 14:44:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Wat je nu niet schoongemaakt hebt is het contactvlak tussen de schijf en het wiellager. Daar  heb ik bij mij al meerdere keren trillingen mee opgelost. In het Noorse klimaat roest het daar ook. Hoe dat bij jou is weet ik zo niet.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Kees Flodder

Contactvlak van de zuiger zit nu bultje roest op 1 plek, dit zou ik ook even vlak maken.

Bij een S70 heb ik daar een trilling mee opgelost!

Vulk

Citaat van: Kees Flodder op 01-08-2016 20:01:39
Contactvlak van de zuiger zit nu bultje roest op 1 plek, dit zou ik ook even vlak maken.

Bij een S70 heb ik daar een trilling mee opgelost!

Foto's van de zuigers zijn van voor het schoonmaken. :)

de Boeing

in uw CY investeren is goed, maar in u eigen gezondheid investeren is uiteraard nog veel belangrijker!
(mss iets kleiners en betrouwbaarders voor erbij een idee? ik heb daarvoor tegenwoordig iets semi-elektrisch uit japan op de kop getikt voor een bescheiden bedrag en dat bevalt goed  :eusa_shhh:)

Maar goed Volvo!:

zijn die glijpennen ook nog maar 3j oud? want dan zijn die snel verouderd?!

Vulk

Ik heb net nog even gekeken, de glijpennen zijn zelfs nog geen 3 jaar oud, amper 2,5 jaar.
Er ontbrak wel één stofkapje, maar de 4 glijpennen waren er allemaal even erg aan toe.

Qua mobiliteit ben ik er nog niet helemaal uit hoe het op te lossen.

de Boeing

toch straf dat die zo snel roesten (beetje zoals mijn nieuwe remklauwen, die rechtstreeks van bij de dealer kwamen en na 4 maanden al een mooi roestlaagje vormden onder de harde/shine plastic bescherm laag die eroverheen zit gespoten?!...)

elianmars

Citaat van: Vulk op 02-08-2016 13:02:29
Ik heb net nog even gekeken, de glijpennen zijn zelfs nog geen 3 jaar oud, amper 2,5 jaar.
Er ontbrak wel één stofkapje, maar de 4 glijpennen waren er allemaal even erg aan toe.

Qua mobiliteit ben ik er nog niet helemaal uit hoe het op te lossen.

Vreemd. Ik heb hier oude remklauwen liggen, waarvan de glijpennen nog als nieuw zijn.
Waren het wel originele pennen?

Vulk

Citaat van: elianmars op 02-08-2016 13:11:54
Citaat van: Vulk op 02-08-2016 13:02:29
Ik heb net nog even gekeken, de glijpennen zijn zelfs nog geen 3 jaar oud, amper 2,5 jaar.
Er ontbrak wel één stofkapje, maar de 4 glijpennen waren er allemaal even erg aan toe.

Qua mobiliteit ben ik er nog niet helemaal uit hoe het op te lossen.

Vreemd. Ik heb hier oude remklauwen liggen, waarvan de glijpennen nog als nieuw zijn.
Waren het wel originele pennen?

Jazeker.

razorx

Ik ben ook erg verbaasd over de toestand van die pennen. Je zou verwachten dat ze schoon blijven door het glijden.

Vulk

Citaat van: razorx op 02-08-2016 17:52:16
Ik ben ook erg verbaasd over de toestand van die pennen. Je zou verwachten dat ze schoon blijven door het glijden.

Misschien rem ik niet vaak hard genoeg? Ik heb ze nu ook niet ingevet, maar gewoon droog gemonteerd. Ik ga er van uit dat vet of iets dergelijks er op alleen maar vuil aantrekt?

Jurijn R

Water, modder en West-Vlaamse zeelucht .. geven inderdaad dit soort pennen ;D

The Demon

Een klein likje kopervet of keramisch vet kan geen kwaad en voorkomt juist dat er vuil tussen kan komen.

razorx

Dat verklaart alles. Dank je.

Vulk

Citaat van: razorx op 02-08-2016 19:09:32
Dat verklaart alles. Dank je.

Je bedoelt het droog monteren?

de Boeing

ik dacht zelfs dat er bij de originele volvo remklauw kit een pakje speciaal vet zit voor deze glijpen (met dat erop zal het wellicht wat langer shiny blijven :) en met de dop erop is dit toch volledig afgeschermd van de elementen?)