De Spaanse Curry: reconstrucción

Gestart door Vulk, 18-06-2016 14:44:10

Vorige topic - Volgende topic

triton

Volgens mij zag ik je donderdag rond elf uur rijden bij de Pinte op de snelweg , jij ging richting Kortrijk.
Ik was met de vrachtwagen aan de andere kant.
Maar hoop dat je airco nu blijft werken.
Professioneel raddraaier

Vulk

Citaat van: triton op 11-11-2017 20:02:14
Volgens mij zag ik je donderdag rond elf uur rijden bij de Pinte op de snelweg , jij ging richting Kortrijk.

Klopt. Ben naar een opleiding geweest in Gent donderdag.

triton

Citaat van: Vulk op 11-11-2017 20:03:27
Citaat van: triton op 11-11-2017 20:02:14
Zal de volgende keer ff knipperen......
Klopt. Ben naar een opleiding geweest in Gent donderdag.
Professioneel raddraaier

classicT5

Hoeveel is je olieverbruik in l/d km?

Lijkt me dat je turbo intern lekt en olie in het inlaatkanaal komt. Slang bovenop je turbo eens losschroeven en kijken of je daar veel oliesporen ziet.

Vulk

Normaal 1 op 3-4000 ofzo. Laatste meting was 1 op 1500.

V70geRwin

Citaat van: classicT5 op 11-11-2017 20:37:26
Lijkt me dat je turbo intern lekt en olie in het inlaatkanaal komt. Slang bovenop je turbo eens losschroeven en kijken of je daar veel oliesporen ziet.

Dat denk ik ook.

UserID6342

Ben ook bang dat het gebeurt is met je turbo, of carterventilatie PTC nippel zit toch dicht ondanks die handschoentest.... ben er persoonlijk ook nooit zo wild van van die 'testen'.

Is die carterventilatie ooit al eens compleet vervangen ?  Zo nee, daar mee beginnen.  Niet schoonmaken of die onzin maar gewoon daadwerkelijk vervangen alles.

NinaPaul

"Niet schoonmaken of die onzin" als de tijd geen geld kost, kan dat makkelijk, zeker als de vervuiling al gering is.
Ik maak het elke 2 jaar schoon en zelfs bij de '92-ers is er na 2 jaar geen vervuiling te zien.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

classicT5

Als cv verstopt is gaat die toch eerder lekken via krukaskeerring? Via turbo/inlaatkanaal lijkt me niet logisch.

haasje

Hij gaat lekken op het zwakste punt

Vulk

De carterventilatie is volledig vervangen bij aanschaf, 3 jaar en 50.000km geleden. Vorig jaar is bij de motorwissel deze nog geïnspecteerd en toen was er niets bijzonders aan de hand. Eventueel kan ik hier mee beginnen.

Anders kan ik beginnen uitkijken naar een andere turbo. Ik heb nu een 16T, maar een 18T zou ook passen zonder al te veel grote ingrepen...  :eusa_think:

Ik ben overigens al een tijd op zoek naar een nette vloermat aan de bestuurderskant. Gisteren kreeg ik een bericht van Timo hier op het forum dat een nette mat heeft. Aangezien hij maar op een uur rijden van hier woont ben ik ze gelijk gaan ophalen.

Welk leuk, twee CY's voor de deur.

De mat zelf ziet er prima uit, moet alleen eens goed schoongemaakt worden.

De houder voor de inlegmatten is wel aardig verroest. Hoe haal je die er uit?

En ook nog een clipje kunnen scoren voor de B-stijl!

Ik merk overigens minder en minder van het inslaan van de aircocompressor. Vandaag tijdens een stevige regenbui op de snelweg bleven alle ramen in de auto netjes vrij. Best fijn zo!

de Boeing

Ik zit (toevallig) mij ook even in te lezen in het PCV PTC verhaal want ik heb daar nog een lichte olielekkage/zweet na mijn ombouw :( Vooral op de aansluiting net voor de turbo (en idd ook de onderste slang bij de intercooler, die vettig lijkt te zijn, al is dat wel een van de weinig die ik hergebruikt heb). Volg hier dus ook weer even mee  ;D

big ben

Citaat van: Vulk op 12-11-2017 13:07:40

De houder voor de inlegmatten is wel aardig verroest. Hoe haal je die er uit?

http://www.vulk850.be/volvo/2017_11_12_vloermat/mat2.jpg

zie onderste afbeelding : de dopjes kun je er "gewoon" aftrekken, het zit vast dmv een opstaand lipje.

Vulk

Motorsteun is binnen. Het heeft een tijdje geduurd, maar het is wel degelijk een febi-steun. Geen retour nodig dus

Vulk

Ik heb even de slang tussen de PCV en de luchtaanzuigbuis naar de turbo geïnspecteerd. Deze is mooi vrij dus de oorzaak ligt hoogstwaarschijnlijk bij de turbo en niet de carterventilatie. Toch?