De Spaanse Curry: reconstrucción

Gestart door Vulk, 18-06-2016 14:44:10

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Citaat van: MikeyQR op 03-05-2017 17:53:21
Het windgeruis wat je hebt bij het portier raam kan zomaar je raamglijder zijn die stuk is waardoor je raam iets scheefgaat zitten met dicht doen daardoor hoor je een hoop windgeruis komen.

En ook kan het zijn dat je een rammel hoort met de deur sluiten?
Die glijders willen nog eens breken, in mijn eigen T-5R heb ik ze allebij stuk gehad, check het maar even, ik maak deze raamglijders en versterk ze ook. ;)

Ik zal het eens bekijken, maar er zit al een nieuwe in.

Vulk

Ik geloof dat ik een stap verder ben wat betreft het windgeruis. De raamgeleider rammelt niet dus die is niet gebroken.

Ik heb eerst de spiegel bekeken, die ziet er zo uit:

Als je hem wat naar boven trekt dan verkleint de naad wat.

Tijdens het rijden heb ik hem al eens ingeklapt of van positie veranderd. Het windgeruis veranderde niet.

Een andere verdachte was de raamveger, daar zat een verroest exemplaar op. Ik heb deze vorige week vervangen door een netter exemplaar. Deze komt echter wel een klein beetje omhoog langs de voorkant. Na deze ingreep is het geluid niet veranderd, maar toch zou ik dit willen oplossen. Iemand tips? Ik heb 4 nieuwe raamvegers liggen, maar ik wil die eigenlijk pas monteren na een eventuele nieuwe laklaag.

Dan de daklijst. Die zit 100% netjes.

Het deurrubber wat vastzit aan de auto ziet er ook prima uit:

Het deurrubber aan de deur zelf is een ander verhaal denk ik.

Met de deur dicht lijkt me prima te zitten. Afgelopen weekend heb ik op de Airco check meeting de rubbers bekeken van verschillende auto's en die zaten net zo als bij mij. Achter komt het een heel klein beetje naar boven. Mits wat prutsen ligt het goed. Onder het rijden is er dan geen verschil.

Als je goed kijkt zie je dat het hier niet 100% strak ligt.

Langs buiten is er niets aan te zien.

Echter als je er op gaat drukken aan de binnenkant, dan zie je langs de buitenkant vrij snel een kier komen. Het rubber voelt ook bijzonder soepel aan. Als ik op de rubbers druk van de andere deuren, dan komt deze kier er pas na veel harder drukken.

Conclusie: deurrubber versleten? Zie ik het goed dat dit rubber maar met 2 clipjes vastzit? Kan ik dit tijdelijk fixen?

classicT5

Als je tijdens het rijden wat test? Bv je raam omhoog duwen, deur harder aantrekken of naar buiten duwen? Dan krijg je al een idee waar te zoeken lijkt me.

Maestro12

Als ik deze foto bekijk

Lijkt het alsof de deur(rubber) niet helemaal aansluit, bij mij zit het in elk geval 'strakker' tegen elkaar, dus het rubber dat vanaf de bovenhoek naar beneden loopt en aansluit op de achterdeur.
Dus wijkt je raamstijl iets naar buiten of moet je slot strakker worden afgesteld? (of moet je achterdeurscharnier iets naar buiten)
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

de geneRaal

Deurtje wat "kraken" zodat de bovenbouw wat strakker aansluit.
Niet iedereen kan dit .
Zou je iemand moeten vragen die het weet .
Rubber is goed,je bovenbouw moet alleen iets meer naar binnen  ;)
Blackstone under construction

Vulk

Citaat van: classicT5 op 04-05-2017 09:35:19
Als je tijdens het rijden wat test? Bv je raam omhoog duwen, deur harder aantrekken of naar buiten duwen? Dan krijg je al een idee waar te zoeken lijkt me.

Heb ik al meerdere keren geprobeerd, maar zonder duidelijke oorzaak helaas. Mocht ik het niet vinden, dan  begin ik met afplakken.

Citaat van: de geneRaal op 04-05-2017 10:09:35
Deurtje wat "kraken" zodat de bovenbouw wat strakker aansluit.
Niet iedereen kan dit .
Zou je iemand moeten vragen die het weet .
Rubber is goed,je bovenbouw moet alleen iets meer naar binnen  ;)

Dat heb ik nog zien gebeuren bij mijn vorige auto. Als het met stellen niet lukt, dan laat ik dit opnieuw doen. Maar eerlijk is eerlijk, het blijft onaangenaam om te zien. ;D

Citaat van: Maestro12 op 04-05-2017 09:41:21
Als ik deze foto bekijk
http://www.vulk850.be/volvo/2017_05_04_windgeruis/rubberbuiten2.JPG

Lijkt het alsof de deur(rubber) niet helemaal aansluit, bij mij zit het in elk geval 'strakker' tegen elkaar, dus het rubber dat vanaf de bovenhoek naar beneden loopt en aansluit op de achterdeur.
Dus wijkt je raamstijl iets naar buiten of moet je slot strakker worden afgesteld? (of moet je achterdeurscharnier iets naar buiten)

Ik heb de deur een heel klein beetje extra naar binnen gesteld. Tegelijkertijd heb ik het rubber iets opgeschoven naar achter. Ik vond het al zeer los zitten aan de voorkant van de auto. Door het wat op te schuiven naar achter zit het ook daar terug wat strakker. Ik ben benieuwd naar de volgende rit.

En nu we toch bezig zijn over de raamrubbers. Aan de linkerachterdeur heb ik dit fenomeen:

Dit is iets wat mijn vorige auto ook had. Telkens als ik de deur openmaak druk ik het rubber terug op zijn juiste plaats, maar 9/10 valt het terug slecht in de carrosserie.

Hoe fix ik dit? ;D

Taranis

Citaat van: Vulk op 04-05-2017 11:38:04

Oorzaak van het windgeruis gevonden hoor: je schuifdak staat nog open.

:P

Vulk

Citaat van: Taranis op 04-05-2017 12:24:31
Citaat van: Vulk op 04-05-2017 11:38:04
http://www.vulk850.be/volvo/2017_05_04_windgeruis/aanpassing/voordeur1.JPG

Oorzaak van het windgeruis gevonden hoor: je schuifdak staat nog open.

:P

Bemerk op de eerste reeks foto's dat het nog dicht was. :P
Het geruis komt trouwens net in de buurt van mijn oor vandaan, hoogst irritant. Net of er een persluchtslang in de auto hangt.

En voor de grappenmakers: nee mijn oren suizen niet als ik niet in de auto zit. ;D

NinaPaul

Bovenste raamrubber ook al gecontroleerd?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Vulk

Citaat van: NinaPaul op 04-05-2017 13:14:16
Bovenste raamrubber ook al gecontroleerd?

Je bedoelt dat op de deur? Heb ik nagelopen en dat zit net zo als alle andere 4 deuren

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Vulk

Citaat van: NinaPaul op 04-05-2017 13:21:40
Nee, echt boven je voorruit.

Het is niet de beste foto, maar de strip is helemaal strak.

NinaPaul

Ik vind het het makkelijkste om een rol ducktape te pakken en de naden af te plakken die ik verdenk, rijden en je merkt het snel genoeg.
Sommige strips worden wat makkelijker dan andere omhoog gezogen/geblazen door wind.

EDIT: NIET dagen lang laten zitten, dat geeft een bende.
-Gottfried Leibniz

C.punTeR

Je kan de deurrubbers ook even inkrijten met stoepkrijt.

Als je dan de deur dicht doet zie je een afdruk van het rubber in de sponning , en zie je waar het niet aanlicht.

Groet..

MikeyQR

Kijk eerst is even naar je daklijst links.
Zie al zo op de foto dat het rubber omhoog staat. ;)