Rammeltje buitenzijde

Gestart door Kapitein Haak, 22-06-2016 16:46:12

Vorige topic - Volgende topic

Kapitein Haak

Afgelopen weekend hoorde ik rijdend over een klinkerweg in Volendam een rammeltje vanonder m`n Volvo komen.

Toen we door Marken liepen kwam ons een V70 voorbijrijden en daar hoorde ik het zelfde rammeltje vanonder komen. Het lijkt ergens achteraan geproduceerd te worden.
Ben er al eens onder gaan liggen en heb van alles bewogen e.d. maar kan niks ontdekken wat los zit oid.
Iemand toevallig het zelfde meegemaakt?

Gr, Jef.
Wat nou downsizen...... Groet, Jef

JeroenP

Remschoentjes van de handrem in de achterwielen gecheckt?
Volvo C70 2.3 T5 '98 Pacific /Nautic / Dark blue pearl met 365.000km

Kapitein Haak

Beide trommels zijn er onlangs wel af geweest maar is verder niks aan vervangen want alles was nog als nieuw. Dat zat allemaal netjes vast dus lijkt me stug dat dat nu ineens toch los is gekomen.

henry classic v70

Silentblock gescheurd waarschijnlijk..?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

FGG

Klapperende stabi-stangen?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

850-R

Als het van de achterzijde af komt zou ik eens even naar de remblokken kijken, die zitten gemonteert met 2 pinnen, en een klem in het midden tegen het rammelen... De klemmen vallen vaak uit elkaar en dan hoor je dat de blokken gaan klapperen op klinkerwegen.

Dit kan je gemakkelijk zien vanaf de buitenkant vd velg, je hoeft niets te demonteren om het na te kijken.
Daily: Volvo 855 R blackstone 360.000 km
Project: Volvo 855 T-5 silversand 190.000 km
Project: Volvo 855 T-5 nautic blue pearl 270.000 km

NinaPaul

Met een gewone stalen velg (+ wieldop) is het zicht nagenoeg nul. Zoveel werk is een wiel loshalen nu ook weer niet.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Kapitein Haak

Citaat van: 850-R op 23-06-2016 12:08:31
Als het van de achterzijde af komt zou ik eens even naar de remblokken kijken, die zitten gemonteert met 2 pinnen, en een klem in het midden tegen het rammelen... De klemmen vallen vaak uit elkaar en dan hoor je dat de blokken gaan klapperen op klinkerwegen.

Dit kan je gemakkelijk zien vanaf de buitenkant vd velg, je hoeft niets te demonteren om het na te kijken.
http://i64.tinypic.com/2zs76ly.jpg

Dat is het!!!
Aan beide kanten zijn de remblokken er uit geweest. Rechts was het klemmetje al verdwenen en links brak het klemmetje in 2en tijdens het demonteren.

Thx, hoef ik niet verder te zoeken.