Koplampwissers 850 monteren

Gestart door Leffe850, 24-06-2016 17:43:18

Vorige topic - Volgende topic

Leffe850

Heb de voorbije dagen al druk in de weer geweest met de 850 een beetje in orde te zetten.
deze dingen zijn gebeurd:
- nieuwe trekhaak stekker
- alle vacuum leidingen zijn vervangen
- koplamp wissers geplaatst (motor + wisser arm + wisser blad)

Maar aangezien de Volvo aan de buitenkant voorzien is van de koplamp wissers, en ze ook perfect werken, zou ik ook graag de sproeiers ervan laten werken.
Rechts voor aan de koplamp zie ik twee leidingen die uit de sproeireservoir komen, maar ik zou niet weten hoe deze gemonteerd moeten worden op de wissers?...

Moet ik ergens een stekker aansluiten die het pompje van het reservoir laar werken?

ik weet wel dat ik tot aan de wissers nieuwe sproeileidingen moet trekken, maar daarvoor moet ik wel aanvoer van het sproeiwater hebben.

iemand een idee/suggesties hoe i de water toevoer kan openen, zodat de wissers kunnen sproeien?

Alvast bedankt!!!

KIM

De aansluitingen voor de slangetjes zitten op de wisserarm.
Als er geen vloeistof uit komt, zul je de leiding moeten volgen richting het tankje rechtsonder. De slangen zijn voor zover ik weet gewoon aangesloten op de sproeiermotor van de voorruit.

Leffe850

Heb al het een en ander gedemonteerd voor de slangetjes te volgen en te bekijken. maar weet er iemand wat deze twee loze stekkers zijn aan het vloeistof reservoir?

KIM

Die horen in elkaar.
Ene is de voeding voor de ruitensproeier en de andere is de ruitensproeierpomp zelf.

Leffe850

Ok dankjewel, hieruit neem ik dus stroom voor de ruitensproeier en pomp. Alleen passen de stekkers niet in elkaar omdat ze hetzelfde zijn, dus ze even aanpassen, en solderen miss?
Of misschien heb ik ergens wel een stekker liggen dis ik hier op kan plaatsen. zo is het wel properder afgewerkt, dan as je moet gaan solderen. 

Leffe850

bedankt allemaal voor de tips, want alles werkt als nieuw. de ruitenwissers doen het heel goed, gaan biede mooi gelijk op en neer. En de sproeier werkt ook erg goed.

Dus weer een geslaagde dag vandaag!!!!