Niet starten met warme motor

Gestart door Sharan83, 26-06-2016 22:02:18

Vorige topic - Volgende topic

Sharan83

Mijn 850 heeft na de vakantie in mei af en toe problemen met starten. Hij kan 10 keer achter elkaar goed starten en dan weer 5 keer (bijna) niet. Afgelopen zaterdag zijn de thermostaat en temperatuursensor vervangen (waren al naar vervanging toe). Eveneens een vacuumslangetje vervangen. Bij het uitlezen gaf hij de melding dat cilinder 1 en cilinder 2 overslaan.

Hebben jullie een idee waar dit aan kan liggen?

Lammert

Defecte nokkenas sensor (vaak door olie lekkage op de keerring) en relais 103 zijn veel voorkomende oorzaken

Zijn die meldingen na een reset weer teruggekomen?

Sharan83

Het gekke is dat we gisteren dachten dat het verholpen was na 10 keer probleemloos en krachtig gestart te hebben. Helaas is dat vandaag niet het geval. Warme start is moeilijk. Een keer is hij zelfs na het starten op straat uitgevallen.

Ik kan zelf helaas niet uitlezen, dus ik heb geen idee of de meldingen terug zijn gekomen. Brandstofrelais is makkelijk zelf te vervangen, dus dat ga ik wel doen. Kan ik in ieder geval weer iets uitsluiten.

Lammert

Relais 103 kan je ook nog overbruggen, om te checken voordat je een nieuwe koopt. Staat hier op t Forum wel beschreven.

P.S. je oude silversand motorkap staat mooi op m'n oude hok 😉

clubman

klinkt een beetje wat ik had afgelopen kerst toen ik net uit engeland kwam ook na een lange reis,afslaan en niet meer willen starten tijdje daarna wel weer ,een hele week goed daarna weer k*t 10x goed starten en daarna niet meer.
ik heb toen de bobine vervangen en alles weer tip top.heb je ook witte uitslag op de bobine naast de stalen rand.?

francois

Heb je geen kabel breuk bij de 12 volt relais bij je radiator

grfr

Sharan83

Citaat van: Lammert op 26-06-2016 22:26:08
Relais 103 kan je ook nog overbruggen, om te checken voordat je een nieuwe koopt. Staat hier op t Forum wel beschreven.

P.S. je oude silversand motorkap staat mooi op m'n oude hok 😉

Relais 103 is het niet, zojuist omgewisseld met een andere. Brandstofpomp en bobine volgende daders?

Je heb de motorkap dus ook uit de auto gekregen? Mooi dat de kap een nieuwe bestemming heeft gekregen!

de_jelle

Bij mij was het de nokkenassensor...

Sharan83

Zou het gaskleppenhuis ook een mogelijke dader zijn? Waar zit die precies?

Ludo

Gasklep, hoe kom je daar bij?.

Zoals Lammert schrijft, relais 103 en de nokkenassensor is het meest voorkomend.
Relais 103 heb je uitgesloten, doe je ook wat met de nokkenassensor?.
Ga je verder gokken, of vertrouw je de tientallen gevallen die je voor zijn gegaan?.

Heb je trouwens foutcodes?.

clubman

bobine al eens gewisseld??

Sharan83

Citaat van: Ludo op 04-07-2016 19:41:02
Gasklep, hoe kom je daar bij?.

Zoals Lammert schrijft, relais 103 en de nokkenassensor is het meest voorkomend.
Relais 103 heb je uitgesloten, doe je ook wat met de nokkenassensor?.
Ga je verder gokken, of vertrouw je de tientallen gevallen die je voor zijn gegaan?.

Heb je trouwens foutcodes?.

Zomaar een nokkenassensor vervangen is ook een gok, maar wel een dure. Voordat ik die vervang wil ik al het andere uitsluiten. De auto rijdt probleemloos, alleen starten met een warme motor is een drama. Het lijkt wel of de auto in in eerste instantie goed start,  maar daarna word afgeknepen.

classicT5

Geen idee waar je woont (handig om bij je profiel in te vullen), misschien kun je van medeforummer sensor lenen of wisselen.

Sharan83

Citaat van: classicT5 op 04-07-2016 20:25:27
Geen idee waar je woont (handig om bij je profiel in te vullen), misschien kun je van medeforummer sensor lenen of wisselen.
Ik heb dit direct toegevoegd. Ik woon overigens in Bodegraven. Heeft iemand een nokkenassensor te leen?

volvobug

Wat voor motor hebben we het over?

Dat cilinder 1 en 2 overslaan kan een oude melding zijn. zijn de foutcodes daarna gereset en recent opnieuw uitgelezen?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.