Elektrische stoel helemaal dood? 12V+ via kontaktsleutel is weg. OPGELOST

Gestart door Erikvb, 01-07-2016 20:22:14

Vorige topic - Volgende topic

Erikvb

Sinds een week is mijn rechtervoorstoel niet meer thuis. De stoelverwarming doet het prima en de zekering is ook nog heel.

Wat ik vreemd vind is dat er aparte motors zijn voor zitting en rugleuning, en dat beide tegelijk ophielden. Dat is niet logisch.

Ik wil nu kijken of het paneeltje de boosdoener is.
- klopt het dat bij een kapot paneel inderdaad beide knoppen tegelijk falen?
- is er een simpele manier om te testen? Stekker los en doorverbinden?

Of zie ik iets over het hoofd?

Sbv

paneel andere kant even aansluiten en zo testen

Piet

Grappige titel... niet altijd, is wel eens mislukt :)

elianmars

mario850

zekering stuk..

een van die 2 zilveren dikke.

sorry overheen gelezen..
V70R laserblue two tone fdf downpipe Volvo tune ipd stabistangen v50 remmen voor en xc90 achter! Kw v2 inox do88 complete koeling set
2004 c70 cabrio autumn sun titan Grey Toscana tan  leder ,850 t-5r snow white ,v60 d6 vol options

Erikvb

Citaat van: Piet op 01-07-2016 22:38:40
Grappige titel... niet altijd, is wel eens mislukt :)

Goed opgelet ;D

Erikvb

Citaat van: mario850 op 01-07-2016 23:16:26
zekering stuk..

een van die 2 zilveren dikke.

sorry overheen gelezen..

Die ken ik niet? Heb je een foto, ik lees dat die achter een klepje zitten met Torx, maar waar dan? Bij de rest onder de motorkap of ergens anders?

maruska

zoiets zit bij de 850, de grote zilveren zekeringen helemaal rechts... maar bij de v70 is dat anders volgens mij.
deels dus :

http://www.matthewsvolvosite.com/forums/download/file.php?id=15342&mode=view

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

mario850

V70R laserblue two tone fdf downpipe Volvo tune ipd stabistangen v50 remmen voor en xc90 achter! Kw v2 inox do88 complete koeling set
2004 c70 cabrio autumn sun titan Grey Toscana tan  leder ,850 t-5r snow white ,v60 d6 vol options

Erikvb

Bedankt voor de tip over de verborgen zekeringen, ik heb ze links/rechts gewisseld maar dit had geen effect. Nog steeds links OK en rechts helemaal niets. Ik wilde de tip van SBV eens uitproberen en het paneel van links op de rechterstoel aansluiten...maar die komen helemaal niet met elkaar overeen :o Aan de bestuurderskant 1 enkel stekkertje, passagierskant driedubbele kabelboom!

Hoort dit zo? best vreemd aangezien de bestuurderskant ook nog geheugentoetsen heeft.

Iemand nog een tip? is er nog wat te meten (3 kabels voor 2 knoppen, hoe zit dat)?

maruska

is dat rechtse paneeltje niet toevallig een RHD paneel ? wat staat er op in het plastic gedeelte ?
T-5R

KIM

Het lijkt me stug dat het paneeltje de veroorzaker is. In dat geval zou niet alles uitvallen.
Ik heb destijds een elektrisch schema erbij gepakt om te bekijken hoe de stroomloop is. Ik dacht dat het schakelaartje een soort massa schakeling is.

Erikvb

Citaat van: maruska op 02-07-2016 13:07:24
is dat rechtse paneeltje niet toevallig een RHD paneel ? wat staat er op in het plastic gedeelte ?

Nee ik denk het niet. Codering is gelijk 9160087 RH en 9160086 LH. Ik denk dat dit origineel is. En zoniet, dan heeft iemand de hele kabelboom vervangen want er zitten ook 3 losse contrastekkers onder de stoel.

Erikvb

Citaat van: KIM op 02-07-2016 13:09:32
Het lijkt me stug dat het paneeltje de veroorzaker is. In dat geval zou niet alles uitvallen.
Ik heb destijds een elektrisch schema erbij gepakt om te bekijken hoe de stroomloop is. Ik dacht dat het schakelaartje een soort massa schakeling is.

Mee eens, ik vond de zekering een veel meer logische verklaring. Zo'n paneel (verwacht ik) gaat eerst gedeeltelijk kapot; één van de 2 schakelaars of zo.

Kun je wat preciezer zijn over wat je hebt gemeten? Ik zit nu vast. Kan hooguit nog een nieuw paneel halen en dat dan maar proberen :(

maruska

nieuw paneel ga je diep in de buidel voor tasten... probeer eens te kijken of je mdet iemand kunt uitwisselen in de buurt.. vaak is dat de eerste handige diagnose stap.
T-5R