v70 N vraagje

Gestart door michel500, 05-07-2016 17:27:52

Vorige topic - Volgende topic

michel500

Advies gevraagd.

Er staat een V70 N benzine  te koop  die ik wel mooi vind maaaaaar...

waarbij de volgende storingen bekend zijn.
STORING IN COMFORT ELECTRONICA, ELECTRISCHE SPIEGELS WERKEN NIET EN ACHTERPORTIEREN GAAN NIET VAN SLOT MET CENRALE VERGRENDELING WEL HANDMATIG!!! AUTO RIJD EN SCHAKELD GOED!!!

is dat "eenvoudig" op te lossen ?

groet
Michel
V70 N T5 2001 automaat
hiervoor
850 20v 1996 LPG->V70RAWD 1997->V70 2.0T5 1997 LPI

Sbv

Sloten willen wel eens defect gaan. Slot vervangen is dan de oplossing

Spiegels...tja...draadbreuk ? wat werkt er niet ? Het inklappen of de verstelling ?
Ik zou zeggen uit lezen met Vida/Dice en dan eens verder kijken wat het allemaal is

widebody

Zit er een CFE tussen? Dat kan ook de storingen verklaren. Niet alle modellen werken schijnbaar even goed.

Ewout??? Kom er eens in!?!

volvo355

Heeft die V70 geen schade gehad? Er zit namelijk aan de bestuurderskant een buitenspiegel op met verkeerde kleur kap en rondom de koplampwissers op de voorbumper lijkt de bumper beschadigd/kapot. Je bedoelt die T5 met R bumper lijkt me?

michel500

Das inderdaad degene die ik bedoel,
Heb nog niet live gezien woon best ver dus dacht eerst even deze vragen te stellen en met de juiste kennis te gaan kijken
V70 N T5 2001 automaat
hiervoor

Sbv

er kan gewoon een andere spiegel op gezet zijn.

Laptop mee en uitlezen dan weet je vaak meer. Alles resetten, rijden en weer uitlezen

michel500

@ windebody, wat bedoel je met CFE

Allen dank voor de antwoorden, ik ben zelf niet in bezit van de software en aansluitsnoer.

maar als ik het zo lees zijn dit geen dodelijke  problemen ?
V70 N T5 2001 automaat
hiervoor

leons850

Citaat van: michel500 op 06-07-2016 09:26:06

Allen dank voor de antwoorden, ik ben zelf niet in bezit van de software en aansluitsnoer.

Mocht je toch een N kopen dan is het wel heeeeel erg fijn om Vida met Dice te hebben.
Ik heb er sinds maart een N en sinds juni ofzo een dice.
Ik ben er erg blij mee, heb al een 12v omvormer gekocht zodat de laptop langer aan blijft. Misschien maar eens een nieuw batterijtje kopen.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Sbv

Lijkt me niet, maar ik zou de auto wel eerst uit willen lezen voor aanschaf. Misschien mijn manco dat ik dat wil. Mogelijk iemand in de buurt die met je mee kan en wil gaan met uitleesspul ?

leons850

Citaat van: Sbv op 06-07-2016 09:35:18

Lijkt me niet, maar ik zou de auto wel eerst uit willen lezen voor aanschaf. Misschien mijn manco dat ik dat wil. Mogelijk iemand in de buurt die met je mee kan en wil gaan met uitleesspul ?

Niets geen manko hoor Sander, dat ding verteld je alles. Waarom zou je dat dan niet willen weten. Ik ben voor de N naar de Volvo dealer in de buurt gegaan om hem te laten uitlezen. Daar had ik die 2tientjes wel voor over. Heeft mij een hoop geld gescheeld.
Inmiddels heb ik alleen nog een fout in de telefoon (zit er niet in) en in de spiegels zoals TS.
geen idee waar het van komt, maar ik heb nieuwe type spiegels er op zitten, misschien zit het daar in. Ze doen het dus kan mij niets schelen.
Toch best een goeie auto gekocht. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Easterboy

Spiegels en deuren.... Het zou misschien ook de DDM kunnen zijn? De module van de raamknoppen en de spiegel instellingen. Hier ontstaan ook wel eens problemen mee.
Ik heb de PDM wel eens defect gehad (passagierskant), hiervan knipperde de verlichting ook van (wellicht een punt van herkenning).

Gerald de Groot

Dat is een Canbus Function Extender. Kijk maar eens op de site van VolvoTech. Hiermee kun je allerlei extraatjes aan je auto toevoegen/instellen. Zoals bijvoorbeeld 3x knipperen bij kort aanraken van je richtingaanwijzer, spiegels inklappen bij afsluiten, open ramen sluiten wanneer je je auto op slot doet. Het kastje kan aan je HU*** radio zijn gekoppeld, of aan de cd-aansluiting in de kofferbak.
V70 T5 - 2001 - Geartronic - Mistral Green

widebody

Citaat van: Gerald de Groot op 06-07-2016 19:37:19

Dat is een Canbus Function Extender. Kijk maar eens op de site van VolvoTech. Hiermee kun je allerlei extraatjes aan je auto toevoegen/instellen. Zoals bijvoorbeeld 3x knipperen bij kort aanraken van je richtingaanwijzer, spiegels inklappen bij afsluiten, open ramen sluiten wanneer je je auto op slot doet. Het kastje kan aan je HU*** radio zijn gekoppeld, of aan de cd-aansluiting in de kofferbak.

Dankje Gerald. Er zijn mensen die wat problemen met de CFE ondervonden na het aansluiten. Spookstoringen worden ze ook wel genoemd.