V70r of mb E430 (offtopic?)

Gestart door FFW, 16-03-2005 16:26:31

Vorige topic - Volgende topic

Reitse

Ik vind dat er wel verschil zit in "imago" en het stellen dat een bepaald type auto niets voor "ons soort mensen" is...

italia

Euh....... moet ik nog iets over mijn persoonlijke smaak toevoegen?

FFW

Keesjan

Citaat van: Reitse op 18-03-2005 14:47:49
Ik vind dat er wel verschil zit in "imago" en het stellen dat een bepaald type auto niets voor "ons soort mensen" is...

Hoi Reitse,

Eigenlijk vind ik het sop de kool niet waard, maar goed ik reageer er dan toch maar even op.
Amieke heeft het bij het rechte eind, en mijn vrouw reageerde er ook op door voor mij in de bres te springen, omdat zij als geen ander weet dat ik mijzelf op geen enkele manier verheven zou voelen boven anderen. En dat is wat jij nu, mijns inziens, precies bedoelde met jouw opmerking. Om het simpelweg te zeggen; het interesseert mij geen biet wat iemand anders van mij vindt en ik benader en behandel ieder ander zoals ik zelf behandeld wens te worden, zonder enig aanziens des persoons.
Maar blijft des te meer overeind dat wij volvo-rijders en forumleden ook onszelf zien als een bepaald soort "volk".
Wij voelen onszelf verbonden met elkaar omdat we kennelijk dezelfde smaak hebben en gecharmeerd zijn van het imago dat de 850/X70 heeft. De een noemt het een doktersauto, de ander een patserbak, maar wij noemen hem liefkozend ons roffeltje... En ik vindt het fijn om bij zo'n groep te horen zeg maar.
Ik zie en lees nergens over zo'n groep mensen die dat ook heeft bij zijn mercedesje. Wat je ook doet voor werk of waar je ook woont, al ben je maatschappelijk werker of gezinsvoogd, als je in een mercedes rijdt hebben veel mensen toch een beetje afkeurende houding vanwege die mercedes. Waar het aan ligt, ik weet het niet. Zou mogelijk voor jou als psycholoog een leuk wetenschappelijk onderzoek kunnen opleveren. Het verklaren van de menselijke reacties op bepaalde merken auto's.
Maar goed Reitse, ik bedoelde het dus niet op de manier zoals jij dacht. Wilde ik toch even kwijt.

Keesjan

Autogek

Leuk wel, deze discussie doet mij een beetje denken aan de vraag "moet ik een Apple kopen of een PC, wat is beter?" die elders wel 'ns gesteld wordt. Levert ook geweldig levendige wisselingen op. Terwijl we allemaal weten dat het Appels met peren vergelijken is... Apple = niet compatible (met wat eigenlijk?) en duur (wel eens naar de MacMini gekeken, die trouwens klein genoeg is om in de auto in te bouwen ;-). Groetjes overigens vanaf m'n PowerBook Titanium...
244 DL > 244 GL aut. > 855 GLE > 855R automatic > 855 GLE > 854 GLT 1992 > 244 DL, en dan nog iets Frans op diesel.

FFW

De reden dat mb uberhaupt bij ons opkwam om te kopen is omdat hun topmodellen veel meer in waarde afnemen dan de volvo's. Iedereen wil wel een volvo in Nederland en daardoor blijven ze vrij prijzig. Wat ik ook jammer vind van volvo is dat ze niet echt een topmodel hebben. Natuurlijk de R is een briljant bak, maar het interieur laat een beetje te wensen over. Mercedes is ordinair (alhoewel ik de E combi wel vind gaan) maar ze brengen bv wel een E55 amg op de markt. Volvo komt niet in de buurt van zulk soort auto's.
Als ik een nieuwe auto zou moeten kopen zou het waarschijnlijk volvo zijn, want die kun je nog is een keer verkopen. Bij mercedes ligt dit anders (zeker hun topmodellen).

thuur

Citaat van: FFW op 18-03-2005 19:58:25
...
Mercedes is ordinair (alhoewel ik de E combi wel vind gaan) maar ze brengen bv wel een E55 amg op de markt. Volvo komt niet in de buurt van zulk soort auto's.

Mijn budget komt ook niet in de buurt van dat soort auto's ;D
(wat dacht je van de SL73 Brabus :o *slik*)

En over het interieur: dat van de gewone 850's is ook niet alles hoor.... Ik heb bijna alles gelijmd of nieuw gehaald of opnieuw moeten vastzetten etc.etc.etc. En dat na pas 274 dkm... ;)

Gr 8)

Rai

Wellicht dat ik een klein beetje kan helpen in de keuze. Naast onze 850R hebben we een MB E230. Dat is weliswaar geen 8 cylinder, maar wel hetzelfde model en uit 1996. De wagen rijdt perfect, maar er zijn toch een aantal kleine dingetjes aan de E-klasse. Niet de minste daarvan is het gevoelig zijn voor roest. Voornamelijk aan de voorkant (steenslag) onder de grill en bij de lampen, maar erger is dat hij ook wil roesten onder de rubbers aan de bovenkant van de deuren. Dit moet je zeker even bekijken door ze even weg te trekken. Verder heb ik tot nu toe alleen de computer een keer moeten laten resetten ivm een branden ABS lampje. Bij de vorige eigenaar zijn de Xenon lampen al eens vervangen, dus die hebben ook geen eeuwige levensduur. Daarnaast vind ik de MB wel net iets meer uitstraling hebben, maar dat is persoonlijk. De MB is (ondanks dat hij ook iets verlaagd is) soepeler geveerd, in mijn ogen te soepel. Ik rij dan persoonlijk ook liever in de 850, maar dat heeft ook met de motor te maken.

FFW

vandaag gekeken naar een groene mb430 avantgarde combi, erg mooi. Ik zag op de weg ook een gele 850 t5r station, vond ik ook wel een briljant bak.

thuur

Je weet het dus nog niet?

Gr 8)

FFW

In principe Mercedes E430 of E55 als ik deze binnen mijn budget kan vinden voor de zomervakantie. Anders wordt het 850t5r, zwart of geel.

V70R

Een auto kiezen is altijd erg persoonlijk, maar ik zou toch nog wat mogelijke kandidaten aan je rijtje willen toevoegen.
Het probleem met grote V8 automaten zijn onderhouds-kosten (vaak remschijven etc.) en bijv. benzineverbruik. Maar ok als je dat wilt kun je ook kijken naar BMW 540 (sportiever), A6 4.2 (4x4). Ik zou zelf eerder voor een BMW 530D (met chipje: > 220pk/500Nm) gaan, lijkt mij een economisch betere keuze.

Andere mogelijkheden zijn: Audi S4 (Biturbo 4x4, met chip >300pk en handgeschakeld ;)) of een VW Passat V6 2.8/2.6TDI (4x4 en lekker goedkoop).

Doe mij maar een handgeschakelde V70R FWD, maar dat is persoonlijk ;D

V70R Saffron '98 FWD - MT
MTE custom mapping / Aluminium IC / Aquamist 1S / 465cc / MSD Blaster / Magnecore KV85 / HPI /  Ferrita 2.5" & 3" dp racecat / Veerpootbrug voor & achter / IPD stabilisator / KW V2 / AM DB9 330MM Brembo met S60R remschijven / Pagid Blauw remblokken

spartamet

Hallo,

Of je de keuze tussen V70R en MB E430 combi al gemaakt hebt weet ik niet maar na lezen van de reacties wil ik graag nog iets toevoegen. Er is al genoeg geschreven over imago en welke types er in een MB danwel Volvo zouden rondrijden, maar de vooroordelen zijn er wel degelijk.
Volgens de statistieken van de verzekeraars is de kans dat een MB gestolen wordt een stuk groter dan een Volvo, en ze worden zelden teruggevonden.
Een goede vriend van mij heeft voor z'n werk in veel exclusieve auto's testritten gemaakt en hem viel op dat je niet altijd even vriendelijk bejegend wordt in het verkeer met een auto waarvan velen weten dat ie erg duur is (geweest). Een Volvo is in dat opzicht toch iets minder in het oog springend.

Het plezier van het bezitten van een dure auto kan behoorlijk vergald worden als je sterk beperkt bent in waar je'm parkeren kunt bijvoorbeeld of anderen je afgunstig beoordelen op grond van waarin je rondrijdt.

Over smaak valt overigens niet te twisten, beide auto's zijn ruim, snel, veilig comfortabel en bepaald niet goedkoop in aanschaf en onderhoud. Volgens mij bestaat van de 430 ook nog een 4-matic uitvoering, met vierwielaandrijving dus, al zul die die met een lampje moeten zoeken als ze in NL überhaupt (....) al te koop staan.

Groet, Spartamet