Airco sensoren testen

Gestart door delta, 11-07-2016 17:05:23

Vorige topic - Volgende topic

delta

Mijn airco is 3 wkn geleden gevuld en heeft de druktest doorstaan. Toch na 2wkn ermee opgehouden. Ik kan geen lekkage ontdekken, en geen spelling op de magneetkoppel.
Nu wil ik de druk sensoren gaan testen, heb hier geen ervaring mee. Als ik een koperdraad in een lus erin steek werkt dit?

De pomp spring nu niet aan

MY97 V70 2.5 20v *426-46*handbak*prefo*

Ludo

Is er geen contrastvloeistof ingegaan tijden het vullen?.

De sensor doorlussen werkt niet, je moet de stekker doorlussen.
Met een (geisoleerde) bektang is makkelijker trouwens.

delta

Ja er zit fluorvloeistof in. Ik heb dit nergens gezien. Auto had ik op de brug en kon alles goed bekijken. Ik ga daarom er een beetje vanuit dat het systeem nog vol zit.

Ik bedoelde inderdaad de stekkers lussen. De voorste sensor is driepolig volgens mij, hoe moet deze?

Tang ga ik zeker uit proberen :)

Ludo

De vloeistof zie je pas goed met een UV bril.

De bovenste sensor moet je doorlussen. (die tegen het schutbord)

delta

Ik heb de lagedruk sensor in een loop gezet (met tang). De airco springt meteen aan. Magneetkoppel is dus prima en pomp.

Is nu de sensor defect of bypass ik nu ook een leeg systeem?

Ikzelf kan niks ontdekken aan contrastvloeistof. Dit zal ik dan door de aircoman moeten laten doen

volvobug

Je weet nu alleen dat de magneetkoppeling werkt, niet dat die prima is en al helemaal niet of de pomp nu prima is.

Uitwisselen met een werkende druksensor is natuurlijk kleine moeite als je er een voorhanden hebt.

Maar met deze systemen op deze leeftijd is het niet raar als er 1 of meer componenten gaan lekken. Een goede inspectie met een UV bril en lamp is aan te raden, mits er voorgaande keren afgevuld is met contrastvloeistof.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

delta

Er is 4 wkn geleden vulling en contrastvloeistof ingekomen. Ik zal naar een airco boer gaan. Lijkt me het beste inderdaad