The Beginners Guide to owning a V70

Gestart door stuuraandeverkeerdekant, 14-07-2016 01:39:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FrankvdAa

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 04-10-2016 19:54:50
Ik kon zo snel niet zien waarlangs deze begrenzer geschuurd heeft, maar ze is zeker een stukje dunner geworden dan haar zusje  aan de andere kant.

Op je fusee zit een uitsteeksel dat tegen de begrenzer valt bij maximale stuuruitslag. Ze zullen waarschijnlijk het hardst slijten bij max. stuuruitslag en ongelijk terrein.

Meer bochten naar links dan rechts met max. uitslag zal de rechter begrenzer harder laten slijten.
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

stuuraandeverkeerdekant

Das gek. Omdat rechts aanloopt (aan de achterkant van het wiel) zou je verwachten dat juist links de begrenzer beschadigd zou zijn (omdat deze aan de voorkant van de draagarm zit). Maar het aanlopen én de beschadiging zitten allebei aan dezelfde kant. Toch gewoon te dunne begrenzers dan?   :eusa_think:
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

FrankvdAa

#332
Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 04-10-2016 21:36:00
Das gek. Omdat rechts aanloopt (aan de achterkant van het wiel) zou je verwachten dat juist links de begrenzer beschadigd zou zijn (omdat deze aan de voorkant van de draagarm zit). Maar het aanlopen én de beschadiging zitten allebei aan dezelfde kant. Toch gewoon te dunne begrenzers dan?   :eusa_think:

Daar heb je een punt inderdaad :eusa_think:

Wat voor velgen heb je er onder?

Edit: zie nu dat er waarschijnlijk Perfo's onder liggen, dan zou het niet aan mogen lopen.
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

stuuraandeverkeerdekant

Columba dacht ik. Staat zover ik weet verder niets op de velg, maar aan de banden te zien moet het 16 inch zijn.
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

FrankvdAa

#334
Die in de eerste post zijn Perfo's ;)



16" inderdaad.
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

NinaPaul

Is de auto goed uitgelijnd? Niet om de pret te drukken, maar kan het zijn dat er iets is krom gereden?
Subframe, draagarm, spoorstangen, etc.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

stuuraandeverkeerdekant

#336
Haha! Dan Perfo's ja  :D

Citaat van: NinaPaul op 04-10-2016 22:10:56
Is de auto goed uitgelijnd? Niet om de pret te drukken, maar kan het zijn dat er iets is krom gereden?
Subframe, draagarm, spoorstangen, etc.

Heb afgelopen maand wel een keer in een té ruime bocht een stoepje genomen, met een flinke klap tegen de velg als gevolg. Maar het geschuur is al van ver daarvoor, vanaf dag één eigenlijk...

Op de snelweg tot een kilomertje of 140, 150 ook geen rare trillingen dus uitlijning lijkt me nog ok...
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

The Demon

Een keer goed laten uitlijnen.
Olijfje vorig jaar laten uitlijnen en reed ook prima, dit jaar 1 draagarm vervangen en wederom laten uitlijnen bij een ander en toen bleek het subframe er scheef onder te zitten.


stuuraandeverkeerdekant

Ik ga er eens naar kijken, misschien toch wel handig ja. Las net dat door een stoeprandje of gat in de weg je wielen al niet meer in lijn kunnen liggen. Morgen even langs de buurtgarage lopen om te vragen of ze het daar ook doen.


Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 04-10-2016 22:23:37
Op de snelweg tot een kilomertje of 140, 150 ook geen rare trillingen dus uitlijning lijkt me nog ok...
Denk dat wat ik hier zei meer met balanceren dan met uitlijning te maken heeft...
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

razorx

Je wilt ze niet van staal hebben. De stuuruitslag begrenzer moet immers zwakker zijn dan het metaal dat er tegen aan komt.

Als je op de site van Estate Services zoekt moet je op begrenser met een s zoeken ;) . Misschien de schuld van een Amsterdamse stagiair.
http://www.estateservices.nl/stuurbegrenser-draagarm-850-s70-v70-witte.html

De juiste popnagels moet je ook even zoeken.

leons850

Citaat van: razorx op 05-10-2016 11:23:21
Je wilt ze niet van staal hebben. De stuuruitslag begrenzer moet immers zwakker zijn dan het metaal dat er tegen aan komt.

Als je op de site van Estate Services zoekt moet je op begrenser met een s zoeken ;) . Misschien de schuld van een Amsterdamse stagiair.
http://www.estateservices.nl/stuurbegrenser-draagarm-850-s70-v70-witte.html

De juiste popnagels moet je ook even zoeken.

Met je eens Yits, toch waren de alter 1 begrenzers wel van metaal.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: razorx op 05-10-2016 11:23:21
Als je op de site van Estate Services zoekt moet je op begrenser met een s zoeken ;) . Misschien de schuld van een Amsterdamse stagiair.
Heerlijk toch, die gratis arbeid! Wel lang soeken so....

Nog gedachten over de beschadigingen begrenzer én schuurplek aan dezelfde kant?

Net trouwens even langs de hele aardige garageman Mr Chu gelopen, maar daar doen ze niet aan uitlijnen. Halfords doet het wel, maar als ik nou één plek zou moeten noemen waar ze niet weten waar ze t over hebben dan is het Halfords wel! Ik zeg dit trouwens na een zestal bezoekjes waar ik als leek telkens meer wist dan de mensen die me hielpen. Als ik ervoor betaal heb ik het liever andersom.

Ik zag de popnagels ook op Estate Services. Maar daar heb je dus wel een extra stukje gereedschap voor nodig. Of kan dat ook anders?
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

peteRRR

#342
Voor popnagels is er een poptang voor nodig als je er 1 gaat aanschaffen neem dan een goede dat scheelt een hoop misere.
Ook al gebruik je het ding nauwelijks ;)

Groet

Edit:heb die SUB ook wel eens vast gezet met boutje/moertje maar brak ook af en volgens de dealer moet dat ook niet te strak
      want dan breekt het op de bevestigingspunten af en dat klopt wel.

Edit:heb het ding weer vast gezet en ietsje opgeboord naar m4 en ingevet ;D
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

V70geRwin

#343
Citaat van: leons850 op 05-10-2016 11:59:31
Citaat van: razorx op 05-10-2016 11:23:21
Je wilt ze niet van staal hebben. De stuuruitslag begrenzer moet immers zwakker zijn dan het metaal dat er tegen aan komt.

Als je op de site van Estate Services zoekt moet je op begrenser met een s zoeken ;) . Misschien de schuld van een Amsterdamse stagiair.
http://www.estateservices.nl/stuurbegrenser-draagarm-850-s70-v70-witte.html

De juiste popnagels moet je ook even zoeken.

Met je eens Yits, toch waren de alter 1 begrenzers wel van metaal.

Je bedoelt dat dunne beugeltje geklemd op de arm.

Je kan ze ook vast zetten met een dun zelf tappertje kan ook maar de blokjes scheuren snel dus niet te dik.

Lunadust

205/55 16 kan prima op de V70, zo rijd ik zelf ook.

Voor nu een budget oplossing, blokje losboren, omdraaien en met univerzele popnagel (wel juiste dikte) weer vastzetten.

en dan gelijk even een likje wiellagervet aan dat ijzeren blok op je fusee, dan is het eventuele kraken ook weer over.

Trouwens verstandig dat je die krik hebt omgewisseld.
die 2,25 ton uitvoering is gewoon niet toereikend, zeker als dat witte stangetje al krom is is het gewoon een gevaarlijk ding

Techneut, geen dichter.