The Beginners Guide to owning a V70

Gestart door stuuraandeverkeerdekant, 14-07-2016 01:39:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: volvobug op 26-11-2016 11:38:25
Geen clubkorting bij alle dealers. Alleen bij dealers die clubkorting geven.
Die regel klinkt als een basisles logica  ;D

Nu ff aan het kijken welke in de buurt zit van mijn ouders of lage verzendkosten heeft. Goed om in mijn excel vergelijk lijstjes mee te nemen  :)
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

peteRRR

Waarschijnlijk is de dikte van het platte rubber belangrijk omdat daar waarschijnlijk het sluit mechanisme
op is ingesteld,...had vorige week het vaatje even open en het sluit dan moeizaam/stroef vast en zit dan potdicht.

Zo,n dop en vaatje kan ook al een tijd op de schap liggen en het zou zomaar kunnen dat dat platte rubber
al aan het slijten is,...als je het nieuw hebt gekocht bv en dat het dan toch lekt.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

stuuraandeverkeerdekant

The Big Move

Praktisch niets aan de wagen gedaan de laatste tijd, wat op zich niet slecht is natuurlijk. Heb ooit in de officiele Volvo documentatie gelezen dat deze wagens toch voornamelijk bedoeld zijn om in te rijden (bladerend door dit forum is dat soms moeilijk te geloven, maar schijnt toch echt zo te zijn).   

Ondertussen al wel wat meer spulletjes besteld voor de carterventilatie, me verder ingelezen over chip tuning en wat naar spoilers-voor-een-prikkie gezocht maar nog niet gevonden. Maar toch voornamelijk druk geweest met dozen inpakken. Deze vrijdag rijden we met de auto vol met mensen en spullen naar Nederland. Mits de Britse paspoorten van de meisjes op tijd klaar zijn natuurlijk. Want daar neemt Her Majesty's Passport Office behoorlijk de tijd voor komen we nu achter.... Maar dat komt vast wel goed, een oplossing komt er altijd.

Gekke periode nu wel, vooral ook omdat we hier toch zo'n tien jaar hier hebben gezeten en Nederland een beetje als een 'nieuwe' plek aanvoelt. Spannend dus, maar heb er ook veel zin in. Leuk om wat nieuws te beginnen, wat dichter bij familie te zitten en tegelijkertijd ook dichter bij het 850Forum vuur. Misschien zorgt dat er wel voor dat er in de toekomst meer leuke projectjes aankomen   :D

A bientôt!
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

BBS

En waar gaan alle dozen met inhoud in de verhuisdoos uiteindelijk settelen dan?
Had je al een mooi plekje gevonden in den Lande??
Volvoloos....

stuuraandeverkeerdekant

#589
Citaat van: BBS op 19-12-2016 23:42:00
En waar gaan alle dozen met inhoud in de verhuisdoos uiteindelijk settelen dan?
Had je al een mooi plekje gevonden in den Lande??
Oh ja, dat is ook zoiets....

Eerlijk gezegd weten we dat nog niet...  :eusa_shifty: Goeie verhuizing wordt dat he? Haha! Gaan eerst even een maandje bij familie (Deventer/Brummen), en dan vanaf daar richting Amsterdam of Rotterdam.... Nog een hoop uitzoek- en regelwerk te doen hiero!
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

stuuraandeverkeerdekant

#590
Hoppa!


Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!


RoelNL

V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

razorx


stuuraandeverkeerdekant

#594
In den Lande

Zo, ik sta weer met beide poten in Nederlandse modder! Een beetje dozen uitpakken (en dan weer inpakken omdat je de doos niet goed hebt gelabeld  :eusa_doh:) + een hoop papierwerk. Dat zijn mijn voornaamste bezigheden dezer dagen.

Achter de schermen (de schermen van het forum dan) ben ik stiekem ook al een klein beetje met de auto bezig en heb ik wat forumleden opgezocht. Zo heb ik, op misschien wel de mooiste afrit van Belgie, Vulk ontmoet om hem zijn krimptang te overhandigen. Kan niet missen met zo'n kleurtje - zag m vanaf verre al staan  ;D  

Blogposts over nieuwe accukabels zijn ongetwijfeld in de maak!



Later die week ben ik bij Sandor (SB T5-R) langsgeweest om mijn auto uit te lezen. Een uurtje rijden dus genoeg tijd om met mijn zusje bij te kletsen. In Hedel aangkomen een tourtje langs het wagenpark van Sandor gemaakt (impressive) en mijn auto aan Vida gekoppeld. Niks schokkends gevonden (enkel een defecte interieur thermostaat - waarschijnlijk gesloopt door de vorige eigenaar toen die daar een microfoontje in ramde) maar wel heel gezellig. En stiekem leer ik dan ook nog eens een hoop. Over onderdelen die niet meer leverbaar zijn; trillende remmen; zwetende koppakingen en nog veel meer van zulks.

En hoe ging dat spreekwoord ook alweer? Als je één forumlid ziet is de ander nooit ver weg?

Ook The Volvoboy was op bezoek met een bijzonder glimmende wagen...



Erg leuk ook hem eens te ontmoeten en onder zijn motorkap te gluren.

Ook meteen de noodkrik opgehaald die PBT5 daar voor mij had neergelegd. Na mijn handrem-stellen-debacle (waarbij ik mijn noodkrik had geplet) kreeg ik namelijk een pbtje van PBT5 dat hij nog wel een nieuwe voor mij had liggen. En omdat PBT5 de vader is van SB T5-R (je leert nog eens wat) lag hij daar in de garage. Echt helemaal  :eusa_clap: :eusa_clap: en nog super bedankt daarvoor!!

Mooie dingen dus allemaal.

Een fijne middag!

Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

Vulk

Heerlijke foto, mijn nieuwe schoenen staan er op. ;D

Jurijn R

Waar is die mooiste afrit dan? Ik hem niet  ;D

Vulk

Citaat van: Jurijn R op 13-01-2017 19:24:00
Waar is die mooiste afrit dan? Ik hem niet  ;D

Loppem. Zeer mottige locatie. :)

stuuraandeverkeerdekant

Mottig, das een mooi woord. Ga ik ook eens gebruiken!
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

stuuraandeverkeerdekant

#599
Nog even een fotootje erbij van het uitlezen. Omdat dit zo'n handige bewaarplek is voor foto's en ik hem zo later makkelijk kan terugvinden mocht de info nog een keer van pas komen. O.a. de opening gasklep bij stationair en de LTFT - die er volgens mij nog heel netjes uitzien. Zijn de waardes trouwens procenten of een andere eenheid?




Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!