Vast gelopen blok door geknapte distibutieriem

Gestart door Hendrix, 17-07-2016 12:45:27

Vorige topic - Volgende topic

Hendrix

Even een vraagje voor diegene die hier ervaring mee hebben:

Situatie: ik heb een oude T5 met kapotte motor gekocht (voor de sloop)

Volgens de verkoper was de distributie riem geknapt, en heeft ie er later blijkbaar een nieuwe om gelegd maar het blok zat vast (duhu.. prutser).

Ik heb met een camera (Lidl) via de bougie gaten in de cylinders gekeken en op 3 zuigers zijn afdrukken (butsjes) van de uitlaat kleppen te zien.

Mijn vraag over dit blok: wat is er denken jullie nog bruikbaar van dit blok? afgezien van de overige aangebouwde delen als dynamo startmotor stuurpomp sensoren etc.

Groetjes uit het noorden  8)

Hendrix

arjenT5R

Gewoon alles behalve die paar kromme kleppen?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Hendrix

Citaat van: arjenT5R op 17-07-2016 13:30:27
Gewoon alles behalve die paar kromme kleppen?

Denk je niet dat die kromme kleppen de kop gesloopt hebben (blok zit muurvast met de nieuwe distributie er om, logisch als de nokken as niet meer kan draaien door vastzittende kleppen toch?) Hoe zit het met klepgeleiders, nokkenassen, eventuele scheuren in de kop bij de kleppen (geleiders)

Wat betreft de lagers? Zuigers, Zuigerstangen? Zuiger pennen & naald lagers? krukas, krukas lagers?

Of loopt dat allemaal zo'n vaart niet en is dit blok goed(koop) te reviseren? ;)

Piet

Echt maar 1 manier om er achter te komen... uit elkaar halen.
De schade na een gebroken riem kan best aanzienlijk zijn en soms valt het wat mee.
Maakt nogal uit of ie bij stationair of starten   breekt of bij 200 km/hr bv.

UserID6342

Eensch, dus gewoon de kop eraf trekken en kijken wat er mis is....