vdo navigatie met haperende audio?

Gestart door Nunki, 08-04-2005 22:14:27

Vorige topic - Volgende topic

Nunki

Ook hier even een berichtje...

Mijn 850 is uitgerust met een VDO nav. systeem van Dayton (MS3000 met tmc-module, los schermpje en losse speaker)
Sinds een aantal ritten praat ze niet meer gezellig tegen me. Halfverwege de rit wordt ze dan soms wakker, en begint dan snoeierhard in m'n oor te schreeuwen. (wel even schrikken als je op de A2 rijdt en je nadert je afslag!) Ze geeft nl. ook niet meer aan hoe hard het volume staat; dat heb ik dan blijkbaar voluit gezet.
Heeft iemand ervaring met dit (waarschijnlijk enigszins verouderde) systeem? Of kent iemand dit probleem? Ik heb alle bekabeling getsjekt, en alles lijk in orde. Ook bij configuraties staat de spraak op 'aan'.
Op internet kan ik ook geen antwoord vinden op dit probleempje.
Verder werkt het systeem overigens ok. Alleen jammer van de stem, want ik mis d'r zo...

mehn

Citaat van: Valetijn op 08-04-2005 22:14:27
...
Mijn 850 is uitgerust met een VDO nav. systeem van Dayton
...
Heeft iemand ervaring met dit (waarschijnlijk enigszins verouderde) systeem?
...

Als er bij jou VDO Dayton op staat is 'ie moderner dan die van mij. Daar staat namelijk nog Philips op  ;)

Heb je ook een speaker(tje) achter in het scherm? Als bij mij de aangesloten luidspreker niet goed contact maakt, dan schakelt dat speakertje automatisch in. Het is helaas bijna niet te horen  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Nunki

Citaat van: mehn op 08-04-2005 22:50:24
Citaat van: Valetijn op 08-04-2005 22:14:27
...
Mijn 850 is uitgerust met een VDO nav. systeem van Dayton
...
Heeft iemand ervaring met dit (waarschijnlijk enigszins verouderde) systeem?
...

Als er bij jou VDO Dayton op staat is 'ie moderner dan die van mij. Daar staat namelijk nog Philips op  ;)

Heb je ook een speaker(tje) achter in het scherm? Als bij mij de aangesloten luidspreker niet goed contact maakt, dan schakelt dat speakertje automatisch in. Het is helaas bijna niet te horen  ;D

:)

Bij mij staat er vdo Dayton op! Maar dat speakertje achter in 't scherm ontbreekt... Ik heb alleen een losse speaker rechtsonder m'n stuurkolom hangen, waar (nu ik me herinner) op den duur meer gesputter uitkwam dan verstaanbare tekst. (zoals je vaak over die intercoms van de NS hoort: losse contactjes?) Misschien toch last van vuiligheid in de contactjes bij het afneembare schermpje. Zal het eens reinigen, misschien helpt dat...