Disconnected bij uitlezen

Gestart door Peultje, 23-07-2016 13:12:49

Vorige topic - Volgende topic

Peultje

Als ik de 1999 V70R uitlees met Vida en dice op foutmeldingen komt er halverwege het uitlezen opeens de rode boodschap "disconnected" rechtsboven in het scherm en houdt het uitlezen op. Het opnieuw starten van Vida of de auto lost het probleem niet op. Iemand een idee wat er loos is? De LEDs op de dice blijven normaal knipperen net als toen de zaken nog normaal waren
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

UserID6342

Denk dat de K-line vanuit OBD poort naar de ECU niet helemaal tof is, gebeurt vaker bij de classics...

Edit: C vergeten...

Peultje

Dank Dirk. Heb die C er maar bijgezet. Wat kan ik doen om die k-line te verifieren? Is dat een directe verbinding tussen de OBD stekker en de ECU? (Een simpel snoertje)

Sbv

Citaat van: Dirk342 op 23-07-2016 16:21:29
Denk dat de K-line vanuit OBD poort naar de ECU niet helemaal tof is, gebeurt vaker bij de classics...

Edit: C vergeten...
Het is een Canbus auto is dat daar ook van toepassing dan ?

UserID6342

Helaas wel, nu al een aantal keren mee gemaakt :(.  Maar ook dat is slechts 1 draad naar de ECUvoet toe rechtstreeks op de OBD poort, laatste keer dat ik het mee heb gemaakt was met een classic uit 2000 en ook ME 7.0 en daarvoor een '99-er maar vraag me nu niet meer welke pen op de ECU voet dat was...  ik heb die draad toen vervangen en alles was weer normaal uit te lezen met Vida, had hetzelfde storingsbeeld als jij nu.

KIM

De K-lijn zit op pen 7.
Het bevreemd me dat de diagnose niet via CAN verloopt omdat de dice alleen op CAN bus auto's werkt.
CAN zit op pen 6 (CAN-H) en 14 (CAN-L)

Peultje

Volgens:

http://hackingvolvo.blogspot.nl/2012/11/our-mysterious-friend-can-bus.html

en:

http://forums.swedespeed.com/showthread.php?136362-Swedespeed-CANfoolery-Project-Understanding-and-using-the-VOLVO-CANBUS

dient er op de  K-line op pen 7 van de OBD stekker elke vijf seconden een signaal te komen om de CAN bus open te houden als ik het allemaal goed begrijp.

Pen 7 van de OBD aansluiting, de K-line, is in ieder geval van een kabel voorzien volgens:

http://www.volvowiringdiagrams.com/volvo/V70XC%20Wiring%20Diagrams/TP3941202%201999%20C70%20S70%20V70%20Wiring%20Diagrams.pdf

Vind het dan alleen vreemd dat de communicatie steeds op hetzelfde punt in de procedure lijkt te stoppen. Bij een slecht contact zou dit moment steeds moeten wisselen toch?

Peultje

Communicatieprobleem lijkt in de dice te zitten. De dice met laptop aan een andere Volvo koppelen geeft exact dezelfde problemen. Maar in China een beroep op de garantie gedaan. Heb weinig hoop maar niet geschoten.....

kevinwalter

Wel vaker mee gemaakt inderdaad. Of de laptop die niet helemaal goed is.

Als je hem voor die tijd wilt uitlezen mag je langskomen hoor :-)
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

Peultje

Net de onder garantie gerepareerde dice uit China teruggekregen. Uitlezen gaat nu weer zonder problemen. Communicatieprobleem lag dus aan de dice.