Lak V70 Classic

Gestart door Gerard1793, 25-07-2016 20:54:23

Vorige topic - Volgende topic

Gerard1793

Goedenavond allen,

De lak van mijn brandweerrode V70 is bepaald niet vlak, zijn er meer mensen met deze ervaringen met Volvo lak?
Het is net alsof de blanke lak niet gepolijst is na het aanbrengen waardoor de lak nogal hobbelig is. Hierdoor krijg ik nooit een echt mooie glans na het wassen/poetsen.
Mijn vraag: zijn er meer mensen met deze ervaring en is er wat aan te doen?

Ook zit de grondlaag van mijn motorkap vol met kleine ronde, vrij diepe krassen. Vermoedelijk is de kap overgespoten door een beunhaas. Dat wordt overspuiten denk ik?

Groeten Gerard

Thunderbird

De hobbels die je ziet is waarschijnlijk sinaasappelhuid. BMW's hebben er af fabriek heel vaak last van. Bij Volvo's heb ik het eigenlijk nog nooit in extreme mate gezien. Wellicht een keer gespoten? Mits er voldoende lak op zit is dit wel te verbeteren met een orangepeel behandeling, middels wetsanden of polijsten met denimpads. Dit is echter wel relatief duur omdat het veel werk is. Als je geen ervaring met polijsten hebt zou ik dat niet zelf doen.

De diepe cirkelvormige krassen zijn waarschijnlijk zogenaamde piggytails. Deze zijn vaak het gevolg van het polijsten door een "snelle jelle", een onervaren poetser, of beunhaas die met een vuile pad op de rotary aan het rossen is geweest. Ze zijn vaak lastig te verwijderen, omdat ze vaak diep zitten. Mits er voldoende lak is, is er met polijsten wel verbetering te krijgen.

Mocht je toevallig in de buurt van Heerenveen wonen, wil ik je lakdikte best een keertje opmeten.
There's no substitute for cubic inches. (Roffel komt aardig in de buurt)

henry classic v70

Nou is rood geen echte "gangbare" kleur voor een V70 maar in eerste instantie zou ik gaan zoeken naar een mooiere motorkap in kleur van ongeveer hetzelfde bouwjaar...

Waarom?
als je de huidige kap laat overspuiten is de kans op kleurverschil best flink aanwezig (de lak van de beide voorschermen zijn waarschijnlijk nog de originele) of je moet een goeie spuiter weten die de originele kleur (incl. veroudering) kan benaderen. Als het toch spuiten wordt, laat de spuiter dan de bovenkant van je voorschermen meenemen en uitnevelen)

Motorkap bij demontagebedrijf zal ergens tussen de €50,= / €75,= zijn
Spuiten van een motorkap zal ergens vanaf €200,= zijn
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Gerard1793

Bedankt voor jullie reacties!

Ik weet van de motorkap sowieso dat 'ie opnieuw gespoten is, helaas hebben ze de zijschermen toen niet meegenomen...
En een nieuwe kap, probeer die maar eens te vinden. Ik heb vorige week voor het eerst(!) nog een rode Classic gezien in de twee jaar dat ik 'm rij. Ik denk niet dat er nog veel van zijn...

Dat orangepeel behandelen, wat gaat zo'n geintje kosten?