E10 Tanken in Frankrijk

Gestart door LouisVKWD, 27-07-2016 23:48:15

Vorige topic - Volgende topic

LouisVKWD

In het verleden al vaker aan de orde gesteld (topics). Toch nog eens wat nagezocht en het blijft toch vreemd dat blijkbaar Volvo adviseert om max. E5 te gebruiken (dus geen E10 ) en als ik de ANWB raadpleeg, daar verwezen wordt naar WWW.e10.check.nl en Volvo invoer op het volgende resultaat stuit:

"Geschikt voor E10
Alle Volvo modellen vanaf 1976 zijn geschikt voor gebruik van E10, mits origineel gebruikte materialen geschikt zijn en periodiek onderhoud is uitgevoerd"

Is dit nu een advies tegen beter weten in of is er een andere reden. Overigens loop ik (850 10v 1995) zelf geen risico door in Luxemburg te tank nog eens goed te vullen met SP95 en in Frankrijk over te schakelen op SP98. Maar het blijft vreemd dat 2 toch gerenommeerde partijen (Volvo en ANWB) elkaar tegenspreken op dit terrein. Ik stel het nogmaals aan de orde i.v.m. de vele, ook Volvo rijdende, vakantiegangers in deze periode.

Benny850

Gewoon lekker de Super 98 er in en rijden maar!

V70geRwin

Citaat van: Benny850 op 05-08-2016 15:17:54
Gewoon lekker de Super 98 er in en rijden maar!

1.27 bij Leclerc 👍
Net vol getankt, helaas voor de terugweg morgen.

Lunadust

E10, bekijk het maar.
Ik wil geen water in de tank.
"10% biomassa... jaja. Met water aangelengde benzine is het.
Je mag het vergelijken met festivalbier.

Lekker 98 erin.
Loopt ie ook mooier op.
Techneut, geen dichter.

Kapitein Haak

Wat nou downsizen...... Groet, Jef

Lammert

E10 hier in Dld 1.23 ;D

Ik tank het al jaren op vakantie en nooit iets gemerkt. Vorig jaar in Zweden op E10 nog een paar ritjes gelogd op mijn destijds nieuwe m44 tune, en ook geen verschil gemerkt. Nederlandse Euro 95 bevat bovendien ook al jaren 5.75% ethanol.