Vermogen valt weg V70 Classic bj 2000

Gestart door thomass-, 29-07-2016 09:04:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

j3r03n

Er is toch ergens een lijst van forummers die kunnen uitlezen?
Volvo V70 2.5 10v MT Vialle LPI Nautic Blue '98/MY99 - 281K km

thomass-

Hallo allemaal!

Allereerst hartelijk dank voor de reacties.

Ben naar de Volvo dealer geweest vanochtend, die hebben hem zonder problemen uit kunnen lezen.
Stonden paar fouten in (temperatuur, LMM, etc.). De dealer heeft de fouten verwijderd, en met mij een proefrit gemaakt. Het eerste wat die man vroeg, toen hij naar de 3e versnelling schakelde, is hij gechipt? Ik heb geen idee...

Dus na de proefrit nog een keer uitgelezen, geen fouten meer.

Toen ik naar huis reed dus natuurlijk proberen of hij sneller wil dan 120, en hij vermogen blijft houden. En inderdaad, hij houdt het vermogen zoals het hoort. Alvast eens een probleem minder..

De garage dacht, dat het aan een chip zou kunnen liggen, en dat zo de verhouding lucht en brandstof niet helemaal klopte, en de auto dan "te vet" verbrand, wat ook de turbo aan zou kunnen tasten.
Advies: eerst maar eens door rijden, en kijken of het probleem terug komt.

Hartelijk dank voor alle hulp.
mag dagelijks genieten van mijn
Volvo V70 2,4T uit '99 230 pk
Volvo V70 2,3R uit '98 280 pk

thomass-

Goedendag allemaal!

Kleine update, probleem is nog niet opgelost. Gisteren ging het goed, vandaag viel het vermogen (de turbo) weer weg bij tempo 130 op de teller. Dus, morgen maar weer naar Volvo toe, ik hou jullie op de hoogte.

Thomas
mag dagelijks genieten van mijn
Volvo V70 2,4T uit '99 230 pk
Volvo V70 2,3R uit '98 280 pk

cleo850

Vervelend!
Misschien kun je dit nog checken: ik heb in een vroegere 850tdi (zelfde motor) bij 395.000km tellerstand een soortgelijk iets gehad.
Op de snelweg spontaan wegvallen van power meestal met brandend MM-lampje soms ook zonder MM-lampje.
Na verschillende keren en lang zoeken hebben de monteurs (bij Hennes destijds) uiteindelijk gevonden dat er in het kabeltje dat op de 3e (hoofd)verstuiver zit een lullig breukje zat. Nieuw kabeltje trekken/tussen solderen en 100% opgelost, auto daarna probleemloos naar de 565.000km gereden.
Signaal dat van hoofdinjector naar de ECU gaat werd dus steeds onderbroken...
Succes!

thomass-

Hartelijk dank voor je bericht!

Is zeker de moeite waard, om het na te kijken.

Volgende week breng ik hem naar Volvo, die kijken het daar (nog een keer) na.

MvG Thomas
mag dagelijks genieten van mijn
Volvo V70 2,4T uit '99 230 pk
Volvo V70 2,3R uit '98 280 pk

thomass-

Goedendag allemaal,

hiermee wil ik graag berichten, dat het probleem is opgelost. Volgens de meneer bij Volvo waren een aantal 'slangetjes' verstopt, en iets met een temperatuur meter.
Is een duur geintje geworden trouwens, distributieriem, spanrollen, waterpomp was mij bekend, maar er was nog iets versleten. Een soort wiel, had ook iets met de distributieriem te maken, moest ook nieuw. 1400 daar gelaten..

Dus ik naar de bank, om geld te halen. Wil ik weer instappen, gaat de deur van de bestuurder niet meer open. Is een klein deeltje uit het slot gevallen. De monteur is er nog een dik half uur mee bezig geweest, dit heeft hij dan zo nog even gedaan.

Hartelijk dank voor de hulp.

Thomas
mag dagelijks genieten van mijn
Volvo V70 2,4T uit '99 230 pk
Volvo V70 2,3R uit '98 280 pk

Taranis

Citaat van: thomass- op 17-09-2016 15:46:54
maar er was nog iets versleten. Een soort wiel, had ook iets met de distributieriem te maken, moest ook nieuw. 1400 daar gelaten..

Waarschijnlijk bedoel je de krukaspoelie. Om redenen die ik niet begrijp is dat ding tegenwoordig inderdaad heel duur, om en nabij de 400 euro. Een distributiewissel voor een TDI loopt aardig in de papieren dus totaal 1400 inclusief het oplossen van de storing is echt nog niet zo'n verkeerde prijs.

Hopelijk nu vele storingsvrije kilometers 8)

thomass-

Ik hoop het inderdaad ook.

Van het weekend getest, loopt weer prachtig.. Vermogen is ook weer iets meer, hij trekt heerlijk op. Binnenkort maar eens op zoek naar een set mooie velgen :)
mag dagelijks genieten van mijn
Volvo V70 2,4T uit '99 230 pk
Volvo V70 2,3R uit '98 280 pk