Vermogen valt weg V70 Classic bj 2000

Gestart door thomass-, 29-07-2016 09:04:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thomass-

Goedemorgen!

Heb een (ik hoop klein) probleem met mijn Volvo V70 Diesel. Als ik ongeveer 120 of sneller rij, valt het vermogen weg. Een heel klein beetje komt nog, volgens mij valt de Turbo weg. Als ik de Motor uitzet en weer aan, is het volle vermogen er weer.

Heb hem pas sinds kort, en het probleem is er vanaf het begin.

Luchtmassameter? Kortsluiting, elektrisch probleem? Laten uitlezen?

Met vriendelijke groeten,

Thomas
mag dagelijks genieten van mijn
Volvo V70 2,4T uit '99 230 pk
Volvo V70 2,3R uit '98 280 pk

cornelis-b

Citaat van: thomass- op 29-07-2016 09:04:47
Goedemorgen!

Heb een (ik hoop klein) probleem met mijn Volvo V70 Diesel. Als ik ongeveer 120 of sneller rij, valt het vermogen weg. Een heel klein beetje komt nog, volgens mij valt de Turbo weg. Als ik de Motor uitzet en weer aan, is het volle vermogen er weer.

Heb hem pas sinds kort, en het probleem is er vanaf het begin.

Luchtmassameter? Kortsluiting, elektrisch probleem? Laten uitlezen?

Met vriendelijke groeten,

Thomas

Je zegt het zelf al ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

thomass-

mag dagelijks genieten van mijn
Volvo V70 2,4T uit '99 230 pk
Volvo V70 2,3R uit '98 280 pk

Lammert

Het kan van alles zijn, maar uitlezen wijst je in ieder geval een eind in de goede richting

KIM

LMM klinkt in dit geval wel het meest aannemelijk.
Indien het MM lampje brandt is het zeker zinvol om de auto uit te lezen; dat stuurt je beter in de juiste richting. Op deze manier blijft het giswerk.

Sbv


Taranis

Citaat van: thomass- op 29-07-2016 09:04:47
Als ik ongeveer 120 of sneller rij, valt het vermogen weg.

Gaat je lambda lampje ook branden?

Uitlezen blijft noodzakelijk om het zeker te weten maar als je lampje gaat branden, zou je eens naar je TCV kunnen kijken en dan met name slangen er naar toe. Als je voor de auto staat, de slang linksachter/boven op het blok wil wel eens verstoppen. Dat geeft ook deze symptomen.

Volvo S70

Lmm denk ik. Probeer anders een lmm van iemand voor je voor niets er 1nieuw koopt

elianmars


thomass-

Morgen ermee naar de garage. Die buis had ik inderdaad gelezen dat hij verstopt kan zijn. Er gaan geen controle lampjes branden.
mag dagelijks genieten van mijn
Volvo V70 2,4T uit '99 230 pk
Volvo V70 2,3R uit '98 280 pk

thomass-

Bij de Garage geweest, uitleesapparaat aangesloten gehad. Geen fouten gevonden, sterker nog, dat hele ding was er niet. Dus ander apparaat gepakt, kon ook niks vinden (Steuergerät, weet niet hoe dat op het nederlands heet, is niet aanwezig/ onvindbaar). Ben er bang voor dat de vorige eigenaar met de armsteun heeft lopen knooien en toen iets kapot gemaakt of niet aangesloten heeft..

Ik houd jullie op de hoogte en bedankt voor alle tips, stel het erg op prijs!
mag dagelijks genieten van mijn
Volvo V70 2,4T uit '99 230 pk
Volvo V70 2,3R uit '98 280 pk

Sbv

zit er geen aansluiting om uit te lezen in de armsteun ?
Alle Classics hebben daar de aansluiting zitten. Heb je bijv een V70n uit 2000 dan zit deze naast de ontgrendeling van de motorkap

thomass-

Ja, de aansluiting zit er, maar er zit geen "Steuergerät" achter, tenminste niet eentje die gevonden wordt. Ik hou jullie op de hoogte, en rij gewoon niet sneller als 120.
mag dagelijks genieten van mijn
Volvo V70 2,4T uit '99 230 pk
Volvo V70 2,3R uit '98 280 pk

UserID6342

Hoogstwaarschijnlijk is dan je K-line onderbroken die vanuit je OBD stekker in je armsteun naar de ECU gaat...

cornelis-b

Waarmee heeft het garagebedrijf geprobeerd de auto uit te lezen? Het is een wagen van 2000 en deze moet met Volvo VIDA worden uitgelezen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien