Twijfel m.b.t. koop T-5 (R??????)

Gestart door jabo, 09-04-2005 20:21:21

Vorige topic - Volgende topic

jabo

???
Vanmiddag wezen kijken bij Aaldering in Brummen (thegallerybrummen.nl)) waar een 850T-5R te koop staat. MIjn kleur groen, 144 d. gelopen vraagprijs 14.500,-.
Auto staat er en blijkt 54-PT-SJ als kenteken te hebben. Auto ziet er strak uit zoals jullie zelf kunnen zien op de website. Even naar binnen gelopen om wat aanvullende vragen te stellen, papieren te zien, auto open, motor starten. etc.
Kentekenbewijs geeft aan import NL 25 nov 2004 ( wist ik dus al)Zie ik op het kent bew. T-5 2.0 staan zonder R!!!!!!!!! en vraag is het wel een echte R. Jazeker zegt de jongeman alleen een 2.0 en geen 2.3 zoals in NL gebruikelijk is voor een R.  Het is een uit Italie ingevoerde auto die deel uit maakte van een in Italie geleverde serie waar de R-variant een 2.0 l motor heeft met 155 Kw.
De vragen die ik heb zijn:
Is er in Italie of in NL vrijpostig omgegaan met het R embleem ( achterop zit ook een 850T-5R embleem  en staat hier een "gewone" T-5  die als R verkocht moet worden?
Wat is het echte verschil tussen een T-5 en een T-5R ( is dit een echte T-5R uit Italie)
Het kenteken zit in een houder van ik dacht garage Blox uit Alkmaar. Is die bekend?

Ik heb voorlopig even een pas op de plaats gemaakt bij Aaldering, die mij persoonlijk overigens
als goed bekend staat, ik ken hem al wat langer. De auto ziet er binnen ook strak uit en loopt mooi rond. Ik heb er nog niet zelf in gereden. Gezien het feit dat alle boekjes er bij zijn ga ik wel uit van een juiste km.stand

Ik hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen, waar ik van uit ga. IK rij overigens nu een jaar met mijn TDI met 174 pk en km.stand 289 d. en ik heb nog steeds een brede grijns op m`n b......k als ik het gaspedaal vloer.
Bij voorbaat dank voor jullie reacties en tot ziens eRRRRRRRRRRRRRRRRRgens.

elianmars

Deze wagen is van mei 1995.

Volgens mij kun je voor de prijs wat-ie moet kosten ook een "echte" T-5R of R vinden.

Op www.autoweek.nl vind je ook de verschillen tussen de T-5 en T-5R.

M a r c

Véél te duur voor een ingevoerde 2.0L T-5R!

Voor dat geld koop je een hele mooie Nederlandse 2.3 T-5R.

Op mijn kentekenbewijs staat écht T-5R en geen T5....  :-\
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

jan-willem

Hallo Jabo,

Ik ben vorige week ook uit nieuwsgierigheid wezen kijken
komt denk ik omdat mijn roffel ook uit Italie komt.
auto zag er zo op het eerste gezicht goed uit en wat ik zo zien kon is het wel een T5-R.
Het autobedrijf staat algemeen bekend om de te hoge vraag prijzen

Groet, Jan-Willem

JCviggen

Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

animalT5R

is inderdaad een italiaanse T5-R,heb hetzelde namelijk met de mijne....
Als ik je mijn persoonlijke mening moet geven is dit echt VEEL TE DUUR voor een italiaan..
als voorbeeld: mijn T5-R {italiaan} kocht ik voor €4950,- met 198.plus een beetje kms.
Net als wat andere forumleden zeggen,voor dat geld kan je heel goed een nl kopen.
---------------nogmaals--------------------
mijn PERSOONLIJKE MENING........

gr
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Joris_Scholte

Er staat inderdaad geen T-5R of R op het kentekenbewijs van een uit Italië geïmporteerde auto, omdat de 2.0-uitvoering nooit officieel in Nederland is geleverd. Dat is mij tenminste verteld bij de import van mijn auto, een jaar geleden, toen ik er ook naar vroeg.

jabo

Mannen
Hardstikke bedankt voor de reacties , ik weet voldoende, ik laat `m mooi staan. En eh......... Marc, zoals je hebt kunnen lezen ik rijd nog steeds met een uitermate brede grijns op m`n b...k rond in de TDI met je PB-box. We zien elkaar wel weer een keer bij de een of andere meeting . Nogmaals eenieder die gereageerd heeft, bedankt daarvoor

XC90

Er staat bij een dealer in Nijverdal nog wel een goed onderhouden originele T5R in de kleur Olive Green te koop  8) . check www.svanderveen.nl

directe link http://217.114.99.235/klant/autopagina.php?id=ac0106&uniek=1107499733

M

Had er destijds ook interesse in.
Ik heb ze toen gebeld en om info gevraagd.Klonk best aardig.
Het is voor een klassieker bedrijf natuurlijk een vreemde eend, maar wel een dure zonder ENIGE vorm van garantie anders dan een "gentlemens agreement".
Dat was voor mij de reden om er verder niets mee te doen.
voor € 2000 meer rijd je een V70 T5 van een Volvodealer MET 6 maanden garantie....