Beste route naar Oostenrijk.

Gestart door rifwachter, 31-07-2016 20:24:18

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

En kijk je dan zo plain op de kaart of in de stroom richting van de Rijn ?  En daar ga ik dus mee de fout in, want in mijn beleving ligt de A3 hoger als de A61 (vanaf Nijmegen gezien) en de Rijn loopt er tussendoor, en dus juist in mijn beleving zou de A61 de rechteroever moeten zijn, wat hij dus niet is ;D.  Maar kijk je nu in de stroomrichting van de Rijn, dan is het weer logisch dat de A61 de linkeroever is ;D ;D.

De route zelf heb ik al ontelbare keren gereden naar Italië toe, altijd via de A61 / A5 maar dat links / rechts oever gedoe is er nooit goed ingegaan op de een of andere manier..... ???

Marc O.

Dat maakt toch niet uit? De Rijn stroomt (in Duitsland) naar het noorden. Dus ook in de stroomrichting gezien (rug naar de berg, gezicht naar Nijmegen) ligt de 3 rechts en de 61 links  :eusa_shifty:
...The Nile isn't just a river in Africa...

UserID6342

Klopt helemaal !  Maar ik heb het altijd bekeken vanuit Nijmegen en dan is de A61 dus de rechteroever en de A3 de linker ;D ;D. (rug naar Nijmegen toe en neus naar de bergen / Oostenrijk / Zwitserland)

Ja, ik weet dat ik af en toe raar denk :evil: ;D ;D.

Marc O.

Citaat van: Dirk342 op 02-08-2016 07:08:51
Klopt helemaal !  Maar ik heb het altijd bekeken vanuit Nijmegen en dan is de A61 dus de rechteroever en de A3 de linker ;D ;D.

Nijmegen, middelpunt van het universum ;D ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

UserID6342

The Demon

Gelukkig hebben ze die wegen genummerd i.p.v. links en rechts genoemd, anders zou Dirkie al 30 jaar ergens in Europa rond rijden.  ;D ;D ;D

UserID6342

Yep ;D ;D.  Ik weet al ruim 32 jaar welke wegen ik moet hebben om in Italië te komen, ook zonder navi of iets ;D.  Maar kom nu niet aan met linker of rechter oever want dan zou het echt fout gaan.  Het is maar net hoe je het bekijkt hè ?

The Demon

rifwachter

Zo, afgelopen nacht om 03.30 uur weer thuis van een heerlijke vakantie in Gerlos.

Bij vertrek hebben we gekozen voor de route via Neurenberg, Munchen.    Om 01.00 uur vertrokken en na 3 uur vertraging door file aangekomen in Gerlos, het was heel erg druk in de nacht op de snelweg.

Terug gekozen voor een andere route, nu via innsbruck, Fernpas, Stuttgart, Karlsruhe en Koln.   

Om 17.00 uur vertrokken, wel druk maar geen file gehad.

Wel heel veel stukken met max. 80 of 60 km/h wegens werken aan de weg..

De volvo 850 heeft het goed gedaan, had het soms wel zwaar de berg op met 5 personen en een koffer op het dak.

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo