Beste route naar Oostenrijk.

Gestart door rifwachter, 31-07-2016 20:24:18

Vorige topic - Volgende topic

rifwachter

Even een vraag voor de kenners:

Wat is de beste route vanaf Arnhem naar Gerlos in Oostenrijk?

Eigenlijk is de vraag welke route moeten we nemen door Duitsland?

De A3 in Duitsland is voorzien van veel werkzaamheden.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Noot

Een mogelijk alternatief is de 61.

BBS

Inderdaad bij Venlo de grens over en zo de hele 61 af rijden richting Stuttgart. Dan de 7 verder volgen en de 8 vermijden onder stuttgart....
Volvoloos....

Marc O.

Ik denk dat je overal veel werkzaamheden zult hebben. Wij rijden altijd via de 3 omdat je daar wat meer stukken hebt zonder snelheidsbeperking. Beste manier om grote drukte te vermijden is door je vertrektijd/dag aan te passen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

CarolineB

Ik zat net te kijken op verkehrsinfo.de en kom tot de mogelijke volgende route:
Venlo - Kerpen - Koblenz - Mannheim - Stuttgart- Ulm - Kempten - Innsbruck.
Dan rijden we volgens mij grotendeels onder de werkzaamheden ellende door.

CarolineB

Citaat van: Marc O. op 31-07-2016 20:37:51
Ik denk dat je overal veel werkzaamheden zult hebben. Wij rijden altijd via de 3 omdat je daar wat meer stukken hebt zonder snelheidsbeperking. Beste manier om grote drukte te vermijden is door je vertrektijd/dag aan te passen.

Met een fabia en mijn 10 Klepper hebben wij niet zoveel aan geen snelheidsbeperking ;D
We vertrekken 's nachts om 2u.

Marc O.

Citaat van: CarolineB op 31-07-2016 20:46:52
Citaat van: Marc O. op 31-07-2016 20:37:51

Met een fabia en mijn 10 Klepper hebben wij niet zoveel aan geen snelheidsbeperking
;D
We vertrekken 's nachts om 2u.

Die kunnen toch ook 150 :P

Als je om 2u 's nachts vertrekt en een beetje kunt doorrijden ben je voor de middag voorbij München. Dan zou je verder geen files meer moeten tegenkomen, lijkt me.

BBS

Citaat van: CarolineB op 31-07-2016 20:45:23
Ik zat net te kijken op verkehrsinfo.de en kom tot de mogelijke volgende route:
Venlo - Kerpen - Koblenz - Mannheim - Stuttgart- Ulm - Kempten - Innsbruck.
Dan rijden we volgens mij grotendeels onder de werkzaamheden ellende door.

Dat is dus de A61, A5, A7/A8 ;D ;D
Volvoloos....

rjverbrugh

Bij Oberhausen de A2 op naar Dordmund ipv de A3, dan de A44, A7, A3 naar Nurnberg ( of A70 en A73 via Bamberg) , A9 en dan A8. Is een slordige 50km om maar rijdt stuk relaxter dan A3 Koln-Wurzburg.

mjansen

Citaat van: rjverbrugh op 01-08-2016 21:44:48
Bij Oberhausen de A2 op naar Dordmund ipv de A3, dan de A44, A7, A3 naar Nurnberg ( of A70 en A73 via Bamberg) , A9 en dan A8. Is een slordige 50km om maar rijdt stuk relaxter dan A3 Koln-Wurzburg.

Is idd een goede optie, 2 weken terug ook gereden, via bamberg, gisteren via de a3 weer terug, dit was een en al baustellen.
Wij rijden ook vaak de a61, is ook een mooie route.

henry classic v70

De 61 zijn ook werkzaamheden op verschillende plekken hebben wij ondervonden 2 weken geleden, zorgt wel voor enige vertraging
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

UserID6342

Klopt, maar op de A61 en A5 rijd het over het algemeen beter door als via de A3.  Persoonlijk vind ik de route ook mooier / beter om te rijden.  Weet alleen nu nooit of het nu de linker- of rechteroever is van de Rijn die je eigenlijk volgt ?

Marc O.

UserID6342

Citaat van: Marc O. op 02-08-2016 06:37:32
3 is rechts, 61 is links.
Gooi die 2 altijd door elkaar heen, en dat pas 30 jaar ;D ;D

Marc O.

Als je op de kaart kijkt (niet ondersteboven vasthouden :P) ligt de 3 rechts van de Rijn en de 61 links van de Rijn, zo moeilijk is het niet ;D ;)