Probleem met de ECC (Origineel)

Gestart door Lostimmos, 16-08-2016 00:08:01

Vorige topic - Volgende topic

Lostimmos

Citaat van: Vulk op 16-08-2016 10:53:21
Citaat van: Lostimmos op 16-08-2016 08:52:27
Citaat van: Vulk op 16-08-2016 06:34:28
Heb je foutcodes?
Als je ze niet kan uitlezen is de kans groot dat het ECC paneel defect is.

Ik heb geen idee of ik foutcodes heb, de lampjes op het paneel knipperen niet in ieder geval

Begin dan daar eens mee. Als de weerstand kapot gaat, dan heeft dat meestal ook een oorzaak.

Is 20 jaar oud geen goede oorzaak? Ik snap dat ik moet zoeken waar het zit, probeer simpelweg tips te verzamelen waar ik moet beginnen met zoeken.

Boeijke

Tja...als je in de buurt van Oss komt mag je hier ook nog testen hoor.

Weerstand slijt gewoon. Of je moet een heel zwaar draaiende kachelmotor hebben. Dat vinden ze ook niet leuk die weerstanden.

Lostimmos

Citaat van: Boeijke op 16-08-2016 10:55:05
Tja...als je in de buurt van Oss komt mag je hier ook nog testen hoor.

Weerstand slijt gewoon. Of je moet een heel zwaar draaiende kachelmotor hebben. Dat vinden ze ook niet leuk die weerstanden.

Als ik de zekering voor stand 4 van de blower terugdruk lijkt het niet alsof hij moeite heeft met draaien of dat hij "zwaar" draait. ;)

cornelis-b

Er zal vast wel iemand in de buurt bij jou wonen maar anders is het 50 kilometer vanuit Hilversum. Mocht de weerstand van jou goed zijn dan kunnen we ook het ECC paneel even wisselen dan weet je alles.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Vulk

Maar altijd eerst foutcodes uitlezen...

Lostimmos

Citaat van: Vulk op 16-08-2016 12:21:42

Ook goed, maar aangezien ik dat zelf niet kan zal ik toch even langs de dealer moeten rijden, als die dat kunnen uitlezen (?)

cornelis-b

Kan hem ook voor je uitlezen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

henry classic v70

Citaat van: Lostimmos op 16-08-2016 12:42:30
Citaat van: Vulk op 16-08-2016 12:21:42

Ook goed, maar aangezien ik dat zelf niet kan zal ik toch even langs de dealer moeten rijden, als die dat kunnen uitlezen (?)

Even naar Henk rijden is goedkoper....
...en de mogelijkheid om je ECC unit om te wisselen
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

volvobug

Ries van de Zilverschuit woont in Woerden en ik ben er ook bijna dagelijks.

-edit: wel allebei met een V70, weet niet of die kachelweerstanden met 850 uitwisselbaar zijn.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

cornelis-b

Citaat van: volvobug op 16-08-2016 17:09:17
Ries van de Zilverschuit woont in Woerden en ik ben er ook bijna dagelijks.

-edit: wel allebei met een V70, weet niet of die kachelweerstanden met 850 uitwisselbaar zijn.

Helaas niet uitwisselbaar.

Zeg maar Henk tegen mij

Lostimmos

En ik woon daar niet meer ;)

Stuur je wel even een berichtje straks Henk, even kijken of we een moment kunnen prikken!

cornelis-b

Vandaag is Tim langs geweest en in eerste instantie even de kachelweerstand gewisseld maar dat was niet de boosdoener. Het bleek de ECC unit te zijn die het probleem veroorzaakte.

Zeg maar Henk tegen mij

Lostimmos

Ik wilde net posten; Met dank aan hulp van Henk het probleem uit kunnen sluiten.

Op de sloop een mooie ECC unit gescoord en werkt weer als een zonnetje! ook fijn dat ik het dashboard ledje/sensor dingetje gratis mee mocht nemen (mijn ledje was stuk)

Thanx voor de hulp vandaag Henk!

Vulk

cornelis-b

Citaat van: Lostimmos op 18-08-2016 21:17:44
Ik wilde net posten; Met dank aan hulp van Henk het probleem uit kunnen sluiten.

Op de sloop een mooie ECC unit gescoord en werkt weer als een zonnetje! ook fijn dat ik het dashboard ledje/sensor dingetje gratis mee mocht nemen (mijn ledje was stuk)

Thanx voor de hulp vandaag Henk!

Het was gezellig Tim en mooi dat het gelukt is op de sloop. Had Martin de ECC unit er al uit getrokken of moest je dat zelf nog doen?

Zeg maar Henk tegen mij