nog maar een keer ET actie

Gestart door bart, 13-04-2005 23:52:16

Vorige topic - Volgende topic

FelixB

Citaat van: Zippo op 27-05-2005 17:55:04
;D

Klopt, was ook meer als indirect voordeel bedoeld:

meer power = lagere toerentallen = minder geluid & = lager verbruik bij constante  snelheid...

De komende dagen meet ik wat meer, de chip zit er pas een paar uur in  ;)
855R & C70 T5 cabrio automaat

elianmars

Nog een halve dag, dan is onze T-5 aan de beurt! :D :D

FelixB

Hai,

Prachtig, want alles overdenkend sta ik nog steeds achter wat ik heb geschreven en merk dat de enthousiaste 'voorgangers' niet overdreven hebben!

Paar tips:
noteer het verbruik eens bij bepaalde snelheden op een bekend stuk vlakke weg, en het toerental bijvoorbeeld bij bepaalde snelheden.

Mijn 850R estate automaat deed (let op de verleden tijdsvorm):
120 op de teller = 2.600 toeren
130 op de teller = 2.850 toeren

100 km/h = 8,0 liter

Dus kort concluderend na mijn vorig post: ik kan nu 120 rijden (met airco aan) voor hetzelfde verbruik als 'ervoor' bij 100 zonder airco!!!!

NATUURLIJK spelen ook andere variabelen mee (aflopende weg of juist 'vals plat'), maar de trend is duidelijk!

Eerlijk gezegd is die brandstofbesparing al eens een keer gemeld  in  'autoweek', waarbij vrachtwagendiesels veel zuiniger reden na chiptuning...

NB ik ben nog steeds 'voldaan' door de hartelijke ontvangst van Marc en de toewijding van Marco van MTE, die pas tevreden is als alles echt 100% is.

Tip: rij mee, de 1e en de 2e sessie en vraag Marco om niet sneller te rijden dan 180 want mócht er politie staan is dat zo lullig..

PS ben benieuwd naar de reacties van Guido (snellere aansprekende turbo) en Bart (fijntuning); ik denk niet dat Jordi (S40T) dit leest :-(
855R & C70 T5 cabrio automaat

elianmars

Ook ik ben zeer tevreden! :D

We kwamen om half 12 aan en mochten gelijk naar binnen rijden. Motorkap open en de ecu was er uit voor ik er erg in had  ;D

Na een bak koffie de eerste sessie met Marco achter het stuur. Het voelde al wat sneller dan het eerst was, hoewel ik al niet te klagen had. Na montage van de nieuwe 16T ging de wagen al als een speer, hoewel het wel te merken was dat de software niet optimaal was. Met fel optrekken kreeg de versnellingsbak rake klappen, wat na de behandeling van Marco helemaal over is.
Na nog twee sessies wat hij pas echt tevreden (we reden slechts 100 km/uur te snel.......... ::), nu  maar hopen dat er geen driepootje langs de weg heeft gestaan).
Er werd ook nog voorzichtig opgemerkt dat er wat olelekkage is, wat ik al in de gaten had. De nieuwe vloer van Marc heeft al weer de nodige olievlekken........ ::)

De wagen is inderdaad nog wat sneller geworden dan-ie al was. Ik heb een week na montage van de 16T al gemeten met een Gtech meter. Toen werd de 0 tot 100 al afgeraffeld in 6,25 seconden.
Zondag 29 mei weer een paar runs gemaakt en kwam op 5,5 seconden uit. Vind ik zeker niet verkeerd voor een automaatje   :D

Ook het benzineverbruik is duidelijk minder geworden na het chippen. Het gemiddelde verbruik was zelfs na de sessies met Marco al terug gelopen!
Ik ga alles op nul zetten als ik straks de tank vol gooi. Ik ben benieuwd wat de boardcomp straks aangeeft als gemiddeld verbruik!

Ik wil hierbij Marco, Marc en Tom, die zijn handschoenen heel hard nodig had om de wastegate wat losser te draaien ;D, heel erg bedanken.
Ik ben heel wat beter behandeld dan toen ik met de Zafira bij een "tuner" was!

Jack

Mijn 850R (lpi) is vandaag ook MTE geflashed met zeer goed uit
uitgebalanceerd resultaat; constant 1-1.15 bar druk en een heel soepel
schakelende automaat, na het opschakelen is meteen het volle
vermogen beschikbaar. Ook bij lage snelheden rijdt de auto heel
lekker. Ik heb nog niet gemerkt dat ie zuiniger is, maar dat merk ik wel
bij het woon werk verkeer volgende week.
Ik ben in ieder geval bijzonder tevreden - Marco, Marc en Tom-bedankt.

Be realistic; ask for the impossible...

ed

Geen last van inhouden Jack? En wat is de reden dat je hem nu gechipt hebt ondanks veel bezwaren bij LPI?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Guido_Smit

Zo ik kan eindelijk berichten over mijn chiptuning, kon niet meer inloggen hier op het forum, maar met nieuw passwort nu toch gelukt.
Ik ben zeer tevreden met mijn chiptuning aan mijn V70T.  Automaat schakelt niet zenuwachtiger of zo, en max vermogen pakt nog altijd heerlijk vroeg op alleen nu zeer krachtig.
Met proefrijden met Marco op de autoweg Tilburg-Eindhoven zat hij pijlsnel op de 210km/h, heel even aangehouden en toen weer terug naar 150km/h ivm je weet maar nooit verdekte driepoten met camera's.
Op de heenweg(ongetuned) regelmatig tussensprints gemaakt om op terugweg(getuned) het verschil ook met soortgelijke tussensprintjes te kunnen vergelijken en te voelen  ;D.

Vanavond heeft mijn zoon proefgereden( ik mocht niet mee) en die is nogal kritisch en zelfs hij kwam enthousiast terug en dat zegt mij genoeg, dus zeer goed werk geleverd.
Marc en Marco bedankt voor dit klassewerk en goede ontvangst.

Ben ook met de 850R van Felix een keer meegereden toen hij getuned was, werkelijk een beul van een auto geworden wat blijft deze nu doortrekken.

Groetjes: Guido

bart

Afgelopen vrijdag bij  Marc van ET geweest in zijn nieuwe bedrijf pand, prachtige receptie en grote werkplaats !!
Marco van MTE. Na Guido en Felix was het mijn beurt, al washet alleen maar voor de fine tuning omdat ik al gechipt/flashed was. Extern turbometertje erop en diagnose apparatuur verbonden en eerst maar eens proefrijden.
Nou nou zei Marco , DAT is nog eens een overboost: 1.7 bar terug lopend naar 1.4.
Hij vond dus ook dat ie gigantisch soepel en zeer snel was, natuurlijk door het gigantische koppel door de hoge boost. Marco schatte iets van 450Nm !
Echter, een beetje risky voor de drijfstangen die hoge druk.
Gelukkig kompenseert de AT dat wel weer door als er vermogen gevraagd wordt metteen door kick down veel hogere toeren te draaien enzo het risiko voor de drijfstangen te verminderen. Buiten dat kan dan ook de timing een paar graden veranderen door ingrijpen van de ECU. Maar toch.
Verder heeft hij niks kunnen bedenken om het te verbeteren dmv de vele variabelen in de software: het maximale wordt er nu uitgehaald met huidige standaard setup.
Oorzaak hoge druk is waarschijnlijk de wastegate voorspanning, moet  ik nog checken
Een zeer leerzame dag met dank aan Mark en Marco

bart

Ook heb ik nog even een rondje gereden in de rode S60 R van Marco.
Sjonge sjonge wat een power en wel over het hele toeren bereik , formidabel
De auto heeft 330 pk door sport uitlaat en chippie
Rijdt echt geweldig!!
EEn zeer snel accelererende motorrijder zag dit rode gevaarte zo snel achter zich aan komen dattie maar even in de remmen kneep. Hij zag zichzelf waarschijnlijk al in blik op de weg...

nicodejong

ga het doen.. incl. wat andere dingetjes..

Eugene

Citaat van: bart op 30-05-2005 23:32:31
Hij zag zichzelf waarschijnlijk al in blik op de weg...

Die zal zich wel geschrokken hebben ;D

If it's not blown, it sucks...

Joris_Scholte

Ik heb afgelopen woensdag een proefrit mogen maken in de gechipte R van Felix. Wooow  :o
Dus nadat ik weer heel veel centjes heb gespaard ben ik bang dat ik de mijne ook maar moet laten behandelen. Maar eerst de koppeling vervangen....  :(

emielC70

Geld die actie van European tuning alleen voor 850 auto's of zou die ook gelden op mijn C70 T5 ??

Ik wil daar toch binnen kort ff langs!!!

Peertje

Citaat van: emielC70 op 21-06-2005 14:43:27
Geld die actie van European tuning alleen voor 850 auto's of zou die ook gelden op mijn C70 T5 ??

Ik wil daar toch binnen kort ff langs!!!

Als je lid bent. Thuurlijk. (sorry maar die h zit er nu gewoon ingebakken Thuur)
Hé? Geen banner meer?

thuur

Citaat van: SnakeByte op 21-06-2005 20:03:12
Als je lid bent. Thuurlijk. (sorry maar die h zit er nu gewoon ingebakken Thuur)

Nathuurlijk ben ik ook lid ;D ??? ;)

Gr 8)