Lekker cruisen, toen nix meer....

Gestart door ReverendNL, 19-08-2016 20:09:29

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Kijk eerst maar eens of de bougies zeiknat zijn, anders heeft dit allemaal al geen zin....

ReverendNL

Bougies zijn droog, ook na 5 sec starten en meteen uitdraaien. De benzine komt dus waarschijnlijk niet in de cylinder en er is ook nog steeds geen vonk.
Toch doet dat dus sterk denken aan een defecte nokkenas/krukassensor heb ik mij laten vertellen. Iets wat ik echt wel geloof ondanks ik beide had gewisseld voor gebruikte exemplaren.
Ik heb nu beide sensoren nieuw besteld, wel van een goedkoper merk, en ga deze erop zetten zodra ze binnen zijn.
Zodra de 850 weer goed loopt ga ik langzaamaan al die goedkope (Facet) onderdelen vervangen voor Bosch.

ReverendNL

Nou, schiet mij maar lek...

Beide sensoren vervangen, geen sjoege.
Vooralsnog ben ik er klaar mee.

NinaPaul

@ random sensoren vervangen, dure bezigheid.

Een juiste diagnose (laten) stellen lijkt mij interessanter.

Indien er geen (opgeslagen) foutcodes zijn, zullen de sensoren dus zeker niet de eerste verdachten zijn.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Jurijn R

Heb ooit ook een 850 T5 gehad die niet meer wou vonken... heb het nooit gevonden ook  :angel:

ReverendNL

Citaat van: NinaPaul op 02-09-2016 17:19:16
@ random sensoren vervangen, dure bezigheid.

Een juiste diagnose (laten) stellen lijkt mij interessanter.

Indien er geen (opgeslagen) foutcodes zijn, zullen de sensoren dus zeker niet de eerste verdachten zijn.

Juist wel, want de nokkenassensor word niet meegenomen in de computer...

classicT5

Heb je druk op de benzinerail?

Jurijn R

svenerik

Meet de vaste plus op de  sensoren en injectoren eens na. Komen vanaf main injector relais.

Is een van de gemeenschappelijke dingen tussen geen vonk en geen injectie....zoek ook eens hierop in forum...

Is bij 20 valves de groene draad

ReverendNL

Er is druk op de benzinerail, de pomp werkt.
Dit klinkt stom, maar ik weet niet hoe ik moet doormeten.. nooit geleerd, nooit gezien..

peteRRR

Heb je evt de foutcodes gereset.

Groet

Edit:bobine en de Bobine kabel in orde?
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

ReverendNL

Er is geen foutcode, en de hele ontsteking is nieuw..

BBS

Geen draadje van de bobine vergeten vast te zetten danwel de bobinekavel aan beide uiteinden wel goed vast gezet?
Volvoloos....

ReverendNL

Zekers, de auto heeft gewoon 3 maanden perfect gereden en er is een wisselbobine geprobeerd

ReverendNL

Zojuist het grijze relais (fuel injector relais) boven de koelfan gecheckt. Bij op contact zetten tikt deze 1 keer, dus hij krijgt stroom en werkt.. geen kabelbreuk en/of meerder tikken.
Wel hoorde ik bij de injectoren gesis. Deze zitten wel goed vast en de ringen zitten er ook in.