storing onder het rijden met uitval nu met foutcode 5-3-2?? Opgelost

Gestart door dinky, 24-08-2016 21:17:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dinky

hallo,
(854 t-5 blackstone bj 1995)
vanavond ging ik de auto wassen, dus even lekker 10 km toeren geen problemen.
daarvandaan ging ik weer naar huis, toen ongeveer naar 5min de auto begon te stotteren met het storing lampje in beeld. hij liep toen niet meer op alle cilinders, ben toen toch maar voorzichtig naar huis proberen te rijden. maar viel hij onderweg ineens helemaal uit. in de berm gezet opnieuw gestartduurde eventjes wat langer maar sloeg toch weer aan, rustig de reis naar huis kunnen vervolgen met soms en dan wat gestotter.  WAAR ZOU DIT AAN KUNNEN LIGGEN ???. bobine is een jaar oud,kabels rotor en verdelerkap 1.5 jaar, luchtmassameter 2 a 3 jaar, lambdasonde jaar oud.

wat mij wel opviel de laatste tijd was dat hij bij sommige constante toeren/snelheden een heel klein beetje hikte,zenuwachtig.

mvg
Anné

clubman

Brandstofpomp of relais 103 misschien

dinky

geven deze dan ook een storing aan in het dashboard, brandstofpomp is al eens vernieuwd ongeveer 4 jaar gelden voor een splinter nieuwe. deze is toen er mee op gehouden onder het rijden.

classicT5

Krukas of nokkenas sensor zou ook kunnen, een van de twee geeft deze storing ook, weet zo niet meer welke, mbv zoekfunctie te vinden.

Foutcodes?

dinky

#4
heb jammer genoeg geen foutcodes, auto heeft obd2. dus zal morgen naar de dealer moeten om deze uit te laten lezen.
hopelijk is het wat simpel te verhelpen zo dat ik nog lekker van de auto kan genieten, hij bevalt altijd nog zeer goed.

zodra ik weet wat er was /is laat ik daar wel even weten.

svenerik

Ik heb me ooit het leblazarus gezocht in een vergelijkbare storing.


in mijn geval was het een slechte verbinding in de relais voet van de main injector relais....

dit relais geeft de vaste 12v plus aan een flink aantal sensoren en de injectoren. tevens aan de ECU en de (eventuele Automaatbak ECU).

kijk maar eens in mijn historie...

heb je een automaat ? knippert het pijltje?


BBS

Als tie weer stottert, trek dan eens de stekker van de LuchtMassaMeter er af.
Blijft 'ie dan wel fatsoenlijk lopen weet je waar het aan ligt ;)
Volvoloos....

dinky

heb zonet eerst zelf de 850 proberen uit te lezen met brickdiag en met vol-fcr, maar kan dan geen ecu uitlezen. of is dit wel mogelijk of moet je daar toch een ander programma voor hebben. anders maar naar de dealer toe

UserID6342

Als je geen OBD-I onder de kap heb zitten, en een OBD-II stekker onder het muntenbakje hebt zitten in het interieur moet dit gewoon kunnen met de genoemde software, maar heb je wel een aangepaste VAG kabel erbij ?  Anders word het al helemaal niets en gaat het ook niet lukken...

dinky

Wat voor aangepaste vag kabel, heb er natuurlijk wel een want kan abs,airbag, service lampjes uitlezen maar niet de ecu. Wat moet er verandert worden aan de kabel?

Marijn Degens

Check eens deze topic: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,81823.0.html

Ik zou je LMM kabel eens checken en eventueel vastzetten. Die kan echt behoorlijk fucken met je hele management als die niet goed zit.

UserID6342

Citaat van: dinky op 25-08-2016 11:34:41
Wat voor aangepaste vag kabel, heb er natuurlijk wel een want kan abs,airbag, service lampjes uitlezen maar niet de ecu. Wat moet er verandert worden aan de kabel?
Kabel moet schakelbaar zijn anders kun jij de 4.3 ecu niet uitlezen....

dinky

Heb een standaard obd2 vag kabel, deze is niet schakelbaar.m oet ik pinnetjes omwisselen? En de stekker kabel van de lmm zit netjes vast met een tierip.

dinky

#13
Nu ben ik even aan het zoeken geweest voor een goede kabel voor in de toekomst de auto(ecu) zelf uit te lezen, nu heb ik een vag kkl kabel Fiat/alfa vag kkl obd2 kabel gevonden met een schakelaar hier op met 4 standen is dit de juiste ???

UserID6342

Vraag Yits (Razorx hier op het forum) even om hulp.  Hij weet uit zijn hoofd wat je precies moet hebben en met welke chipset erin en hoe die schakelaar toe te passen.

De VAG kabel die je nu hebt (hopelijk met groede chipset) kun je dan alleen ME 4.4 ECU's mee uitlezen en de rest van de opties, maar een ME 4.3 (die jij hebt) en Siemens (10V) echt niet...