2.5 20V houdt t volgens mij gezien bij 200km/h

Gestart door onnaj, 14-04-2005 18:00:46

Vorige topic - Volgende topic

Enno

Gisteren met de volvo de autobahn richting oberhausen op. De auto een V70-2.5-20V (170 KK) heeft een LPI installatie. Is net verlaagd met H&R veren, nieuwe bougies, nieuwe bougiekabels en voor het eerst een K&N filter.

Ik zat binnen redelijk korte tijd op 220 op de teller. Alleen moest er helaas weer snel af en werd afgeremd. Ik zal dit weekend weer naar duitsland gaan. Ik verwacht dat 230 op de teller haalbaar is zoals hij nu aanvoelt.

trekkracht bovenin na montage van K&N filter is iets wat me opviel. Hij wil maar meer toeren draaien, motor protesteeert niet meer ondanks dat je de 6000 toeren passeert. IK heb voorals nog geen spijt van k&N filter en nog veel minder spijt van montage van Bilsteins sport en H&R veren. Op hoge snelheid bleef hij gewoon aan de weg kleven en was het geen zenuwachtige bedoeling.

Dit weekend ga ik naar Hamburg. Zal verslag doen van mijn ervaringen op de autobahn in duitsland. Ik verwacht in ieder geval 230 op teller te kunnen rijden. Overigens 210 op teller gisteren was 200 op GPS.

ed

Heb je een K&N vervangingsfilter of zo'n open ding waarmee ook de luchtfilerbak vervalt.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Plim

Citaat van: EnnoTrompert op 31-08-2005 10:20:19
IK heb voorals nog geen spijt van k&N filter en nog veel minder spijt van montage van Bilsteins sport en H&R veren. Op hoge snelheid bleef hij gewoon aan de weg kleven en was het geen zenuwachtige bedoeling.

In heb op mijn GLT van die gele Koni's, toen ik die erop had dacht ik ook van wow wat een wegligging....echter ik kan me niet voorstellen dat de auto met de standaard dempers zo slecht was. Ik vermoed dat je dat gevoel pas krijgt wanneer de dempers aan vervanging toe zijn.
vorige week in mijn V70 (2.5-10v) op de autobahn ook 220 op de klok gehad (VDO Dayton geeft dan 204kmh aan)... standaard auto met 170K op de klok. Geen zenuwachtige bedoeling !

Zijn jullie het met me eens dat de standaard auto best een goede wegligging heeft ?
;D
Venetian Red

DopdeDouwer

Citaat van: Plim op 31-08-2005 11:05:36
Citaat van: EnnoTrompert op 31-08-2005 10:20:19
IK heb voorals nog geen spijt van k&N filter en nog veel minder spijt van montage van Bilsteins sport en H&R veren. Op hoge snelheid bleef hij gewoon aan de weg kleven en was het geen zenuwachtige bedoeling.

Zijn jullie het met me eens dat de standaard auto best een goede wegligging heeft ?
;D
Zeker ja. Als ik een beetje onbesuisd de bocht omga beginnen de banden gewoon te piepen (misschien van plezier) Maar je krijgt wel het gevoel dat de achterkant wegglijd...
Niet bij iedereen zal het zo zijn maar bij ons zitten de standaard veren er nog op en schokbrekers zijn ook standaard, waarbij de veren zowieso al 13 jaar oud zijn en de schokbrekers weet ik niet...
Vierkant Rules

Enno

ik heb een standaard paneelfilter er ingedaaan. Geen open filter. Heb er net een nieuwe MAF sensor in zitten. Wil geen risicos nemen dat die weer kapot gaat. Dus dan maar gewoon bijna origineel. Ik merk veel verschil. Nu zeiden ze altijd LPG & K&N is goede kombinatie. En ik denk dat dat ook voor volvo en LPi geldt. Ben zeer tevreden.

Ik denk dat de standaard dempers heus niet slecht zijn. Heb vroeger ook nieuwe auto's gereden, waaronder de mitsu-volvo zal ik maar zeggen. Maar het blijft natuurlijk een verschil tussen standaard dempers en sport dempers zoals koni en bilstein.

Natuurlijk speelt veroudering slijtage een rol, zeker als je nivomats op zijn. Maar ik kan me niet voorstellen dat een nieuwe v70 destijds standaard zo stevig aanvoelde als dat hij dat nu doet.

Enno

vandaag de bocht van de A1 naar de A6 genomen. Maar kan me niet herinneren dat voorheen deze bocht zo makkelijk te nemen als nu met huidige onderstel. Hij mag van mij nog best een beetje minder overhellen. Maar ja... wat kan ik daar aan doen?

ed

Een KW set monteren ;)
Nee zonder gekheid. De veren en dempers zijn volgens mij nog enigzins op comfort afgestemd. Dat houdt dus ook in dat je auto wat meer overhelt. Niks aan te doen dus.
Ik kan zelf dat hellen regelen door de demping zwaarder te zetten bij de Koni's. De auto blijft dan merkbaar veel vlakker in bochten.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Enno

Veerpoot brug misschien nog een optie? is gezien km stand geen slechte optie denk ik

groningen850

Ook mijn Estate GLT eens uitgetest op de autobahn bij Leer in de buurt. Op de GPS kwam ie op 202 km per uur en dat had ie ook precies op de teller. reed op gas en had de airco uit. Ben er blij mee, auto heeft 280.000 gelopen en als ie dan op gas dit nog haalt denk ik dat ze bij Volvo een erg goede motor hebben gemaakt :-)

winters

tdi standaard, niet verlaagd met 318K 210 en nog niet op einde tourenbereik dus kon nog wel iets verder (ps airco uit)

Enno

De volvo v70-25-20V heeft inmiddels 392.000 gereden. ga dit weekend weer eens de grens over. Ben benieuwd of hij nog over de 200 wil. Hij rijdt erg goed op dit moment, is niet meer helemaal standaard (Ferrita, K&N verv. filter). Ik zal wel laten weten hoe het ging

Enno

Vanavond A3 oberhausen arnhem. Op Gas laatste stukje 207 op de GPS gehaald. Was 210 op de teller.

Heb de 215/45 -WR17 banden (RE050 Potenza) en moet eerlijk zeggen dat het wegcontact goed bleef tot boven de 200.

IK denk alleen dat het weer tijd is voor nieuwe bougies en verdeelkap en rotor. Na 100000 km verdeelkap en roter verwacht ik met ferrita en K&N filter toch ietsje meer.

Ik ga er van uit dat de GPS de juiste snelheid aangeeft.

Tot 190 gaat redelijk vlot. Daarna is de fut er wel uit. Moet er wel bij zeggen dat de km stand op de teller tot 190 gelijk is aan de snelheid op de GPS. Daarboven gaat de teller 2-3 km per uur minder aangeven. 207 op GPS was dus 210 op de teller.

t5karel

toen ik de mijne nog had ,maakte het wel een klein verschil met airco aan of uit.hij trok net ff harder naar de 200 en erover.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Enno

Airco doet het niet op dit moment. Ik verdenk auto er van dat de auto op dit moment harder op benzine loopt dan op GAS.

Roger B.

Vorig weekend toen ik hem net had heb ik even getest tussen 's heerenberg en de grens (autobahn dus)

200+ (iets onder 205) op de teller, toen moest ik er weer af dus in de ankers..... niet dat ie nog erg hard harder wilde...

427000 km 12 jaar oud... toch netjes

Mijn teller wijkt trouwens niet zo weinig af als jullie hier melden.

60 op teller is 55 op tomtom